Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skitch-Evernote

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Skitch-Evernote

    Blijkbaar is Skitch dat ik vooral gebruik om screenshots te maken en hier te tonen, overgekocht door Evernote. En natuurlijk is alles net weer anders.
    Enfin, ik plaats hier een link van een screenshot gemaakt met Skitch en bewaard in Evernote, in de hoop dat mijn screenshot zichtbaar is.

    Echt een "lelijke" link!


    voorzien van de IMG-tags:


    Nog lelijker, die link! Nu met dubbele jpg achteraan, enkel door op de pagina waar ik daarjuist terecht kwam rechts te klikken op mijn afbeelding en "open in nieuw venster" te kiezen en uit de adresbalk het adres te kopiëren:


    en nogmaals met de IMG-tags:


    De laatste is eindelijk zichtbaar; tenminste voor mij. Maar wat een weg. Ik vraag me af of ik bij dit programma ga blijven. Skitch was prachtig, lees hierover maar:

    maar dit is een onding!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Skitch-Evernote

    Les,

    Eerst zag ik alleen 2 blauwe vierkantjes met een vraagteken en nu zie ik het eerste nog als vierkantje en het 2e als screenshot.

    Ik ken Skitch niet maar ik gebruik gewoon een combinatie van een paar toetsen voor screenshots op de Mac en klaar is kees. Ik heb daar geen extra programmatje voor nodig.
    Heb je het al op die manier geprobeerd ?

    grtjs
    Linda
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

    Comment


    • #3
      Re: Skitch-Evernote

      nu zie'k weer 2 blauwe kottekes met vraagtekens Werkt toch precies niet goed, tenzij het probleem weer bij mij alleen ligt. Ik hoop van niet
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #4
        Re: Skitch-Evernote

        Nee, nee, ik zie nu ook de "blauwe kottekes". De eerste waren er vanaf het begin, maar de laatste had een zichtbare afbeelding moeten opleveren.

        Tuurlijk kan ik, als doorwinterde Mac-ker, de Mac-methode (screenshots en annotatie) toepassen, maar het grote voordeel bij Skitch, nu helaas opgeslokt door EverNote, was dat ze je tevens webruimte gratis aanboden. Als Mod heb ik behoefte aan zo'n screenshot-systeem (en vroeger deed ik het ook "completely à la Mac", maar die gratis (en semi-automatische) opslag was zeer interessant. EverNote biedt eveneens gratis opslag, maar ik vraag me af of men misschien de mogelijkheid om te linken (met de IMG-tags) heeft uitgeschakeld door een of ander variabel adressysteem.
        Ik zoek het uiteraard verder uit, maar ik ben
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Skitch-Evernote

          Heb intussen, na bij Evernote/Skitch een ticket te hebben geopend, het probleem kunnen oplossen. Het zat 'm in de Preferences/Voorkeuren:


          Blijkbaar waren, nadat Evernote Skitch had overgenomen, en men dus verplicht was een (gratis) Evernote-account aan te maken, de preferences default op "My Evernote Account" gezet. Nu ben ik weer een tevreden gebruiker van Skitch. Nog even uitzoeken waarvoor ik Evernote zou kunnen gebruiken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X