Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

    Collega's, zijn er mensen die de overstap van 5MK II naar MKIII gedaan hebben? Wat zijn jullie bevindingen? Natuurlijk zal er wel verschil zijn maar is het de moeite waard om een MKIII te kopen? Zijn de scherpstelpunten de kost waard?
    Nu werk ik met een Canon 50D en zou willen overstappen naar een full frame.
    Ik ben een all roud fotograaf met de nadruk op voertuigen.

  • #2
    Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

    Ik heb de overstap gemaakt van een 1div naar de 5diii en nog geen moment spijt gehad. De nieuwe 5d is het beste all round toestel van canon momenteel op de markt de eventuele cropfactor niet meegerekend. Tov de 1d is de autofocus stukken betrouwbaarder en de hoge iso is weeral een stuk beter. De meeste functies die de 1d heeft, heeft de 5d mee overgenomen, zoals een fantastische auto iso, waterpas, af punten op basis van richting en af punten memoriseren enz...
    Indien je inderdaad een fullframe toestel wil, all round, niet twijfelen, top

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

      Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
      Nu werk ik met een Canon 50D en zou willen overstappen naar een full frame. Ik ben een all roud fotograaf met de nadruk op voertuigen.
      Als ze stil staan (autoshows) of niet heel snel bewegen denk ik dat een 5D Mark II goed genoeg is. Als er sprake is van snelle of onverwachte bewegingen kan de verbeterde AF van de 5D Mark III uiteraard wel goed van pas komen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
      Tov de 1d is de autofocus stukken betrouwbaarder en de hoge iso is weeral een stuk beter. De meeste functies die de 1d heeft, heeft de 5d mee overgenomen, zoals een fantastische auto iso, waterpas, af punten op basis van richting en af punten memoriseren enz...