Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

    Collega's, zijn er mensen die de overstap van 5MK II naar MKIII gedaan hebben? Wat zijn jullie bevindingen? Natuurlijk zal er wel verschil zijn maar is het de moeite waard om een MKIII te kopen? Zijn de scherpstelpunten de kost waard?
    Nu werk ik met een Canon 50D en zou willen overstappen naar een full frame.
    Ik ben een all roud fotograaf met de nadruk op voertuigen.

  • #2
    Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

    Ik heb de overstap gemaakt van een 1div naar de 5diii en nog geen moment spijt gehad. De nieuwe 5d is het beste all round toestel van canon momenteel op de markt de eventuele cropfactor niet meegerekend. Tov de 1d is de autofocus stukken betrouwbaarder en de hoge iso is weeral een stuk beter. De meeste functies die de 1d heeft, heeft de 5d mee overgenomen, zoals een fantastische auto iso, waterpas, af punten op basis van richting en af punten memoriseren enz...
    Indien je inderdaad een fullframe toestel wil, all round, niet twijfelen, top

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

      Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
      Nu werk ik met een Canon 50D en zou willen overstappen naar een full frame. Ik ben een all roud fotograaf met de nadruk op voertuigen.
      Als ze stil staan (autoshows) of niet heel snel bewegen denk ik dat een 5D Mark II goed genoeg is. Als er sprake is van snelle of onverwachte bewegingen kan de verbeterde AF van de 5D Mark III uiteraard wel goed van pas komen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
      Tov de 1d is de autofocus stukken betrouwbaarder en de hoge iso is weeral een stuk beter. De meeste functies die de 1d heeft, heeft de 5d mee overgenomen, zoals een fantastische auto iso, waterpas, af punten op basis van richting en af punten memoriseren enz...
      Vrijwel overal mee eens: qua interface is de 5D Mark III merkbaar de nieuwste camera. Dat de AF stukken betrouwbaarder is, zou ik echter niet willen beweren. De AF van de Mark IV is wat mij betreft nauwelijks minder dan die van de 5D Mark III. Misschien- maar daarvoor gebruik ik de 5D Mark III nog te kort ten opzichte van de 1D Mark IV- heb ik bij de 5D MIII iets minder missers in absolute aantallen, maar daar staat tegenover dat de maximale fps 6 bedraagt in plaats van 10. Voor sport blijf ik daarom het liefste de Mark IV gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

        Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht

        Misschien- maar daarvoor gebruik ik de 5D Mark III nog te kort ten opzichte van de 1D Mark IV- heb ik bij de 5D MIII iets minder missers in absolute aantallen, maar daar staat tegenover dat de maximale fps 6 bedraagt in plaats van 10. Voor sport blijf ik daarom het liefste de Mark IV gebruiken.
        Ik gebruik bijna uitsluitend grote diafragma's en ik heb nu duidelijk minder missers als met de 1d4 zowel is statische als bewegende objecten. Niet dat de 1d4 slecht presteerd, verre van, en dat hij sneller foto's neemt met zijn 10 fps kan ik natuurlijk ook niet ontkennen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

          Dit is mijn ervaring incl tracking AF


          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

            Het filmen is ook beter minder moire/ aliassing. Ik heb het niet gekocht ik wacht de ontwikkelingen nog ff af. Er zijn ongekend grote voorwaartse sprongen op het gebied van filmen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

              Ik heb wat filmpjes met 5D MK3 bij lamplicht / 3200 ISO gemaakt. Ziet er niet verkeerd uit.
              AF is wel traag.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

                Betere autofocus (automatisch scherpstellen op een vogel doorheen een vogelkooi bvb.).
                Voelt ook meer solide aan en de HDR functie is ook handig. Gisteren wat testshotjes genomen uit de losse pols bij zonsondergang met bomen in silhouet, zeer bruikbaar. Twee kaartjessleuven ook zeer handig. Ben ook zeer te spreken over de modedial die niet zomaar meer verdraait wanneer je ff niet oplet. De hoge Iso's presteren ook beter. vanaf 8000 is 't wel aan 't minderen.
                Tot nu toe zeer tevreden over alle drie de toestellen.
                Last edited by kristofpattyn; 8 mei 2012, 18:36.
                Website http://www.kristofpattyn.be

                a lotta canonstuff

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

                  ik schiet auto's en vind een overstap naar de MK III eigenlijk niet echt nodig. Tenzij je rally's enzo bedoeld maar dan zou ik meer neigen naar een 1D of 7D. ik vind het persoonlijk nogal onverantwoord ,voor mezelf dan, om een mkIII aan te schaffen
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

                    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    ik schiet auto's en vind een overstap naar de MK III eigenlijk niet echt nodig. Tenzij je rally's enzo bedoeld maar dan zou ik meer neigen naar een 1D of 7D. ik vind het persoonlijk nogal onverantwoord ,voor mezelf dan, om een mkIII aan te schaffen
                    Ik dacht zelf ook in die richting. De prijs is vrij hoog en voor wat uiteindelijk. De voertuigen die ik fotografeer staan altijd stil.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

                      Je vraagt geïnteresseerd om raad over de 5dIII, waarover reeds honderden gebruikersbevindingen en reviews bestaan ondertussen, om dan de simpele opmerking te maken dat je onderwerpen altijd stil staan.... en hem dus niet nodig hebt..

                      Voor stilstaande auto's heb ik zelfs geen 50d nodig maar alé...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

                        Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                        Je vraagt geïnteresseerd om raad over de 5dIII, waarover reeds honderden gebruikersbevindingen en reviews bestaan ondertussen, om dan de simpele opmerking te maken dat je onderwerpen altijd stil staan.... en hem dus niet nodig hebt..

                        Voor stilstaande auto's heb ik zelfs geen 50d nodig maar alé...
                        Hebben wij wel een fototoestel nodig? Toch bedankt smart guy.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

                          Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                          Je vraagt geïnteresseerd om raad over de 5dIII, waarover reeds honderden gebruikersbevindingen en reviews bestaan ondertussen, om dan de simpele opmerking te maken dat je onderwerpen altijd stil staan.... en hem dus niet nodig hebt...
                          Dat er honderden reviews al bestaan betwijfel ik. Ik (en zeker heelwat anderen) ben ook geinteresseerd in deze onderwerp - hoe meer informatie hoe beter voor allen.
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

                            informatie is één ding, idiote reacties een ander

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5MKII versus Canon 5MKIII

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                              informatie is één ding, idiote reacties een ander
                              allé hup, we zijn weer vertrokken, 't is niet omdat zijn auto's stilstaan dat hij misschien andere features van de 5DIII over het hoofd zou kunnen zien die hij misschien wél zou kunnen gebruiken.

                              Een mens is vrij om uitleg te vragen, anderen zijn vrij die te geven.


                              Ch.
                              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                              Comment

                              Working...
                              X