Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MOTO-SD 20 mei 2012: inschrijven + informatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MOTO-SD 20 mei 2012: inschrijven + informatie

    Beste BD’ers



    Na een mooie eerste moto-SD vorig jaar is de tweede BD-moto-SD een feit. Deze zal doorgaan op zondag 20 mei 2012.
    We rekenen uiteraard op wat meer deelnemers dan bij editie 2011 die ons naar de Voerstreek bracht.

    Deze shooting day is enkel toegankelijk voor motorrijders en hun passagier.
    Kandidaat-passagiers spreken zelf af met een motorijder (liefst via PM) en kunnen daarna aan de lijst toegevoegd worden.

    Tijdens deze SD houden we ons aan de wettelijke regels van het in groep rijden met moto's.
    Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt die wijze van rijden tijdig meegedeeld.
    Van de motorrijders vragen we wel enige ervaring gezien de lengte van deze trip.
    Indien mogelijk zal een ondersteuningsvoertuig de uitstap begeleiden.

    De totale afstand bedraagt ongeveer 120 km (Lier-Terneuzen).

    Er zijn dit jaar twee startplaatsen om de te overbruggen afstanden binnen de perken te houden.
    De eerste startplaats is LIER, op het Zimmerplein.


    We vertrekken daar om 9 uur om via schilderachtige wegen koers te zetten naar Antwerpen Linkeroever (in de buurt van de voetgangerstunnel).
    Daar is het startpunt voor wie in de buurt van Antwerpen wil aansluiten.

    Alvorens we onze tocht verderzetten is er daar een halfuurtje de tijd voor de administratieve geplogenheden met fotografische mogelijkheden in de directe omgeving (zicht op rechteroever, speelplein met nautische bezienswaardigheden, …).
    Om 10u30 vertrekken we dan richting DOEL waar we omstreeks 11 uur aankomen.

    Dit traject verloopt uiteraard ook weer langs schilderachtige wegen en gedeeltelijk doorheen havengebied.
    In Doel zijn er uiteraard voldoende fotografische mogelijkheden.

    Tegen 11u30 rijden we dan naar Emmadorp en het Verdronken land van Saeftinge.

    Daar nuttigen we omstreeks 12u15 ons lunchpakket in een plaatselijke brasserie.

    Omstreeks 13u45 zetten we onze tocht verder, richting Wasoorden.
    Daar varen de zeeschepen heel dicht langs de oever en kunnen ze prachtig gefotografeerd worden.

    We blijven verder rijden langs de linkeroever van de Schelde. Soms duiken we onder de dijk en zien we geen water meer, en dan zitten we er weer bovenop …
    Kortom, een gevarieerd, prachtig landschap!

    Via de Scheldeboorden zetten we koers naar Terneuzen.

    Dit het eindpunt van de moto-SD.
    In Terneuzen wordt ook het avondmaal genuttigd.
    Daarna keren we terug naar huis, in groep of apart, afhankelijk van de bestemmingen.

    Tijdschema/programma:
    08:45: verzamelen te Lier, Zimmerplein
    09:00: vertrek vanuit Lier, richting Antwerpen linkeroever
    10:00: verzamelen linkeroever aan de voetgangerstunnel
    10:30: vertrek vanop linkeroever naar Doel
    11:00: aankomst te Doel
    11:30: vertrek vanuit Doel, richting Emmadorp
    12:15: aankomst Emmadorp + lunch
    13:45: vertrek Emmadorp/Verdronken land van Saeftinge richting Wasoorden langs de boorden van de Schelde
    16:00: vertrek richting Terneuzen
    17:00: aankomst Terneuzenna 120 km in totaal met als afsluiting voor wie wenst een avondmaal

    Kosten:
    - er zijn geen toegangsgelden te betalen tijdens deze SD
    - alle overige kosten worden door de deelnemers zelf betaald ( kosten maaltijd, drank, ...)
    - niet-VZW leden betalen € 2,00 verzekering bij vertrek

    Route:
    We rijden van Lier naar Terneuzen (gedetailleerde routekaart in de bijlage).

    Lunchpakket:
    Vermits een aantal deelnemers al van ’s morgens vroeg op pad zullen zijn, is het aangeraden voldoende eten en drinken mee te nemen. In het Scheldegebied zijn er vele kleine dorpjes, maar niet overal de mogelijkheid om onderweg iets te nuttigen. Uiteraard voorzien we geregeld sanitaire stops – ook voor de dames)

    Moto:
    - wettelijke uitrusting motokledij (lange mouwen, lange broek, enkelbeschermend schoeisel)
    - volgetankt voor minimaal 200 km
    - verzekering

    Maximaal aantal deelnemende moto’s:
    Voor de veiligheid beperken we ons tot 15 motoren (30 personen).

    Meebrengen:
    - wettelijke documenten
    - picknick voor 's middags
    - voldoende drank
    - fotomatariaal
    - doosje zonneschijn en pakje goed humeur

    James71
    Deze SD heeft haar erkenning verdiend. Ze voldoet aan de punten vermeld in het draaiboek. De erkenning brengt een verplichting met zich mee. Alle aanwezigen dienen een lijst te ondertekenen indien ze gedekt willen worden door de activiteiten verzekering van belgiumdigital vzw. VZW-leden zijn gratis verzekerd, niet VZW-leden kunnen mits betaling van 2€ per persoon ook aanspraak maken op deze beperkte ongevallen verzekering.



    Meer informatie:
    Je kan al deze informatie + een routekaart als pdf-bestand downloaden.
    Uiteraard zullen we voor deze SD een erkenning aanvragen.
    Wil je nog meer weten, stuur dan een PM naar jaja of Soeki Wan
    Tijdens de SD geven we dan ook onze GSM-nummers door aan alle deelnemers.

    Inschrijven:
    Je schrijft in door je in dit topic op te geven als deelnemer met volgende gegevens:
    - je naam
    - je nickname
    - BD-lidnr*
    - woonplaats
    - naam passagier
    - nickname passagier
    - BD-lidnr passagier*
    - startplaats
    - diner aantal
    * indien VZW-lid

    We wensen iedereen een zonnige, leuke, veilige en fotogenieke Shooting Day!
    Jaja en Soeki Wan


    Deelnemers:
    1...Jacques.Janssens......|..........jaja........| BD0001BE|..........Velm..............|....Rietje.Hamans.......|........Boenie......|........Lier........| .2.| Rietje gaat niet mee
    2...De.Mulder.Bob..........|...Soeki.Wan.......|BD 1071BE|Heist-op-den-Berg........|.............................|....... ...............|.......Lier.........|.1.|
    3...Pierre.De.Vos...........|......Fox............ .|BD0699BE|...Oostende...............|............ .................|......................|.......Li er.........|.1.|
    4...Sven.Michiels...........|.....svenmichiels...| BD0334BE|....Aartselaar.............|............. ................|......................|.......Lie r.........|.1.|
    5...Gerben.Magendans.....|....Triker............|. ..........|....Gouda..................|........... .................|......................|......?.. ............|.1.| Niet wegens ziekte
    6...Werner.Heselmans.....|.....hesy.............|B D0317BE|.....Linden.................|............. ...............|......................|.......Lier .........|.1.|
    7. ....Rudy.De.Maeyer.....|....Travelrudy.......|.... ........|.....Schelle................|............ ................|......................|....Lier.. ...........|.1.|
    8. ...Verlinden.Gustaaf....|..drummerstaf......|..... .......|......Tessenderlo.........|....Lemmens.Anj a.......|......................|......Lier........ ..|.0.|
    9. ...Johan.Verelst.........|...Maltje1962.......|... .........|.....Brasschaat............|............ ................|......................|...Linkero ever....|.0.|
    10. ..........................|....Blikvanger.......|B D0132BE|.buurt.van.Terneuzen.....|................ ............|......................|...Linkeroever ....|.0.|
    11. ..Frans.van.As.........|....fransST..........|.... .......|.....Lommel.................|............. ...............|......................|......Lier. .........|.0.|
    Attached Files
    Last edited by jaja; 20 mei 2012, 00:00. Reden: erkenning toegevoegd
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

    De Mulder Bob
    Soeki Wan
    BD1071BE
    Lier
    1
    Last edited by Soeki Wan; 6 mei 2012, 21:15.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

      Pierre De Vos
      Fox
      BD0699BE
      Oostende
      startplaats : Lier
      avondmaal : 1
      Nikon D700 + mooi glas

      Comment


      • #4
        Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

        - je naam: Sven Michiels
        - je nickname: svenmichiels
        - BD-lidnr*: BD0334BE
        - woonplaats: Aartselaar
        - naam passagier: Ik rij alleen
        - startplaats: Lier
        - diner aantal: 1

        Net zoals vorige editie zal ik zorgen voor enkele actie-foto's in één van de vele bochten

        Comment


        • #5
          Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

          Aha,

          Dit gaat de zeer goede richting uit
          En volgens de weersvoorspellingen tegen dan ziet het er niet bepaald slecht uit !

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

            Sven,

            Ik had ook niet anders verwacht

            jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
            Net zoals vorige editie zal ik zorgen voor enkele actie-foto's in één van de vele bochten
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
              - je naam: Sven Michiels
              - je nickname: svenmichiels
              - BD-lidnr*: BD0334BE
              - woonplaats: Aartselaar
              - naam passagier: Ik rij alleen
              - startplaats: Lier
              - diner aantal: 1

              Net zoals vorige editie zal ik zorgen voor enkele actie-foto's in één van de vele bochten

              Sven,

              mooie website heb je, proficiat...
              BD1766BE

              Comment


              • #8
                Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

                - naam: Gerben Magendans
                - nickname: Triker
                - BD-lidnr: nvt, maar gergistreerd sinds 17 juni 2002
                - woonplaats: In de buurt van Gouda
                - naam passagier: Singleseat motorfiets, dus geen duo mogelijk.
                - startplaats: Kom ik nog op terug, kijken of ik ergens in de buurt een slaapplekje zoek
                - diner aantal: 1
                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                Comment


                • #9
                  Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

                  - Werner Heselmans
                  - Hesy
                  - BD0317BE
                  - Linden
                  - /
                  - /
                  - /
                  - Lier
                  - 1

                  hesy.be
                  BD0319BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

                    Voila zie, hier ook mijn inschrijving :

                    Rudy De Maeyer, aka Travelrudy
                    Woonplaats Schelle
                    Startplaats : Linkeroever
                    Passagier : Ik rijd alleen
                    Diner : 1

                    Onder één voorbehoud : Dat ik tegen dan een nummerplaat heb voor m'n moto !
                    Heb onlangs een andere gekocht, en nu moet ik zo'n nieuwe europese plaat hebben, en die is nu al bijna 2 weken onderweg.... zucht

                    Den DIV heeft vorige week blijkbaar plat gelegen wegens nieuw computersysteem, maar toch... zou ze nu onderhand toch ECHT wel graag hebben ...
                    Fujifilm X-T1 en X-T2

                    Comment


                    • #11
                      Rudy,
                      Met nog 2 weken te gaan moet dat wel lukken denk ik ...
                      We duimen!

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

                        Hey,

                        ik ga me er ook eens aan wagen deze keer.
                        je naam


                        Verlinden Gustaaf
                        Drummerstaf
                        Tessenderlo
                        Lemmens Anja

                        Lier

                        Niet mee eten s'avonds.

                        Hopend op mooi weer.

                        Staf

                        Comment


                        • #13
                          Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

                          Jammer dat ik niet meekan. Vorig jaar moest ik wegens beroepsredenen afzeggen en nu is die dag mijn petekind jarig.

                          Wel een tip voor de route die jullie volgen:
                          Op de baantjes langs de dijken durven wel al eens losse steentjes in het midden van de weg liggen. Vooral in bochten is het daar opletten. Enkele jaren geleden is daardoor iemand tijdens een rit een meer dan 2 meter diepe gracht ingeduikeld. Gelukkig met enkel een nat pak en verzopen motor tot gevolg.
                          Peter
                          2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                          gspep.smugmug.com & steendorp.info

                          Comment


                          • #14
                            Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

                            Hallo GSPeP,

                            Jammer, derde keer goede keer dan maar ...
                            En bedankt voor het waarschuwen, al levert dat uiteraard wel spectaculaire foto's op
                            Neen, we gaan voor een veilige tocht met ongevaarlijk spektakel.

                            Jaja

                            Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                            Jammer dat ik niet meekan. Vorig jaar moest ik wegens beroepsredenen afzeggen en nu is die dag mijn petekind jarig.

                            Wel een tip voor de route die jullie volgen:
                            Op de baantjes langs de dijken durven wel al eens losse steentjes in het midden van de weg liggen. Vooral in bochten is het daar opletten. Enkele jaren geleden is daardoor iemand tijdens een rit een meer dan 2 meter diepe gracht ingeduikeld. Gelukkig met enkel een nat pak en verzopen motor tot gevolg.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: MOTO-SD 2012: inschrijven + informatie

                              Hallo,

                              Morgen gaan Soeki Wan en ik de toer voor een laatste keer verkennen.
                              We hebben een borstel bij om eventuele losse kiezeltjes "van de baan" te vegen
                              En uiteraard moeten we de kwaliteit van de gastronomische gelegenheden onderweg ook nog even testen (petjes van de smaakpolitie hebben we ook bij).

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X