Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meander

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meander

    .






    Update






    .
    Last edited by HEYLO; 6 mei 2012, 09:43.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Meander

    Mag ik eerlijk zijn, zonder dat je me gaat afschieten?

    Deze foto is echt niet top.
    Breedhoek heeft altijd de neiging tot vervorming in de hoeken. Dat is iets wat ook in het hoofd zit, ook al is dat misschien niet altijd zo.
    Maar hier heb je nu de perfecte foto genomen, om dat gevoel dubbel te versterken: Ja, die rivier buig echt zo, en dat paadje volgt de rivier... ja, de kruin van die boom is echt breder dan dat hij hoger is... Ja, dat stukje muur met z'n diagonale lijn heeft echt bredere stenen dan dat ze hoog zijn... Allemaal correct waarschijnlijk.
    Maar het levert geen beeld op dat aangenaam kijkt. Je hebt de suggestie dat je naar vervorming kijkt, terwijl deze misschien wel gecorrigeerd is, maar door je onderwerpen en hun plaatsing zo in beeld te nemen, krijg je ontegensprekelijk deze suggestie voor de kiezen.

    Komt daarbij dat je af te rekenen hebt met een grijs weertje, dus geen mooi licht, waardoor het landschap vlak overkomt. Er is geen diepte in de foto.

    Wat ik wel goed vind is dat je verschillende laagjes hebt. Stukje voorgrond, middenveld en achtergrond. Alleen, je hebt geen mooi licht om dat te accentueren.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Meander

      iets van de lucht af vind ik mooier/beter.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Meander

        Ik vind het toch wel goed hoor!
        Het enige dat mij stoort is die rots re....maar je kon waarschijnlijk niet anders.
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: Meander

          @ Vinnydizzy: bedankt voor je info. Hier heb je wat aan.
          Foto is genomen vanuit een hoger gelegen gedeelte, vandaar waarschijnlijk de ( reeds gecorrigeerde ) vervormingen.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Meander

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Mag ik eerlijk zijn, zonder dat je me gaat afschieten?

            Deze foto is echt niet top.
            Breedhoek heeft altijd de neiging tot vervorming in de hoeken. Dat is iets wat ook in het hoofd zit, ook al is dat misschien niet altijd zo.
            Maar hier heb je nu de perfecte foto genomen, om dat gevoel dubbel te versterken: Ja, die rivier buig echt zo, en dat paadje volgt de rivier... ja, de kruin van die boom is echt breder dan dat hij hoger is... Ja, dat stukje muur met z'n diagonale lijn heeft echt bredere stenen dan dat ze hoog zijn... Allemaal correct waarschijnlijk.
            Maar het levert geen beeld op dat aangenaam kijkt. Je hebt de suggestie dat je naar vervorming kijkt, terwijl deze misschien wel gecorrigeerd is, maar door je onderwerpen en hun plaatsing zo in beeld te nemen, krijg je ontegensprekelijk deze suggestie voor de kiezen.

            Komt daarbij dat je af te rekenen hebt met een grijs weertje, dus geen mooi licht, waardoor het landschap vlak overkomt. Er is geen diepte in de foto.

            Wat ik wel goed vind is dat je verschillende laagjes hebt. Stukje voorgrond, middenveld en achtergrond. Alleen, je hebt geen mooi licht om dat te accentueren.
            @Bruno : Knap hoe je dit hier even toelicht ! Daar heeft een mens inderdaad wat aan

            De bedoeling van de foto was goed maar het weer zat je niet mee en met de uitleg van Bruno zal je volgende keer hopelijk een knap resultaat bekomen.

            Groetjes,
            Myriam
            Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
            www.myriamvos.jalbum.net of facebook

            Comment

            Working...
            X