Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits probleem 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits probleem 550D

    hallo
    nadat ik al enkele keren de externe flitser 430EX II gebruikt heb op mijn 550D
    heb ik ondervonden dat de interne flitser het niet meer doet
    je kan doen wat je wilt maar dat klepje gaat niet meer open
    heeft er misschien zich een instelling op veilig gezet want in het begin hoorde ik dat het klepje open wilde als de externe flits erop stond
    iemand een gedacht wat dat eventueel zou kunnen zijn anders durf ik de flits niet meer gebruiken op mijn andere camera

    groetjes Jean

  • #2
    Re: flits probleem 550D

    Heb dit zelf ook eens aan de hand gehad na gebruik externe flitser op mijn 550D. Bij mij was het probleem dat de hot shoe van de camera op het knopje duwt dat een externe flits detecteert.

    Dit knopje:


    Ik heb het opgelost door gewoon even met een klein schroevendraaiertje een beetje te prutsen, toen deed ie het weer. Gewoon even het metaal van je hot shoe een beetje naar boven duwen, zodat deze niet meer op dat knopje drukt.
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

    Comment


    • #3
      Re: flits probleem 550D

      Typisch probleem, en dus ook een typische oplossing! Vaak is een tandenstokertje voldoende.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X