Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

    Hallo,

    Ik zou dus graag een nieuwe lens willen die wat licht sterker is dan mijn kitlens van nikon.
    Ik kwam deze lens tegen "Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF" die natuurlijk veel betaalbaarder is dan de versie van nikon, 500 tegenover 1500 euro. Nou zal die lens van nikon natuurlijk veel beter zijn maar heeft er iemand ervaring met die sigma lens en hoe bevalt ie dan? Mijn opnames zijn regelmatig in een ietwat donkere theater zaal van ballet optredens. Ik doe er veel met mijn 70 200 2.8 van nikon maar soms zit ik er ietwat te dicht op en heb ik een grotere hoek nodig.

    Ruud
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

  • #2
    Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

    Hallo, ik heb die lens gehad en die is eigenlijk maar goed vanaf f4.0, daaronder is ze soft.
    Ze heeft ook een vrij luidruchtige en trage AF.
    Ik wist niet dat ze nog te koop was maar ik zou er nooit 500€ aan geven, tweedehands moet je ze kunnen vinden aan 220-250€.

    Maar ik heb nu de opvolger ervan, de 24/70 f2.8 HSM en die is véél beter (maar spijtig genoeg ook duurder)

    Ik heb ze al uitgebreid kunnen testen tegen de Nikkor-variant en dat scheelt niet zo veel meer. Toegegeven de Nikkor is beter, nog wat scherper op f2.8 én spatwaterdicht maar de Sigma is volopen zeker bruikbaar en vanaf f4.0 zag ik weinig verschil meer.
    Waar de Sigma ook een beetje last van heeft is wat overstraling volopen bij sterke contrasten en dan bedoel ik zwart-wit toestanden.

    Maar ik heb de mijne 400€ betaald en dat is nog niet de helft van wat de Nikkor tweedehands kost.
    Goed testen is echter de boodschap want de mijne had gelukkig nog garantie en ik heb hem nodig gehad.

    Dus is het een hobby dan is de Sigma HSM een een zeer goed alternatief maar is het je broodwinning of wil je het beste dan is het de Nikkor.

    De oude Sigma is volgens mij echter een stap terug. Denk er aan dat je de Nikkor 70/200 VR gewoon bent en dat is ook een toplens.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

      Ja, van die 70 200 heb ik ook geen spijt. Was ook wel een beetje te denken gezien het prijsverschil. Ik heb ondertussen ook wat gegoogled en kwam ook wat teleurstellende resultaten tegen. Zal eens moeten opletten op de 2e hands markt voor een nikon lens. Maar ja, die kom je niet veel tegen hé.
      Het zijn tijdens zo'n ballet voorstelling ook meestal wel sterke contrasten, donkere kleren of in het wit met weinig licht. Zal eens kijken naar die opvolger die je noemt.
      Het is zeker niet professioneel maar ik ben wel een beetje een perfectionist en wil gewoon goeie resultaten, vandaar die 70 200.

      Bedankt alvast
      Last edited by rufus1964; 4 mei 2012, 20:40.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

        Wat ben je met een F2.8 objectief dat pas scherp is op F4.... Is de nieuwe sigma versie trouwens scherp op F2.8?
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

          En net deze morgen wordt er een nikon te koop aangeboden 28-70 2.8, heb al gereageerd. Fingers crossed dat hij niet al weg is.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            En net deze morgen wordt er een nikon te koop aangeboden 28-70 2.8, heb al gereageerd. Fingers crossed dat hij niet al weg is.
            Dat is de 28/70 en alhoewel die goed is komt die ook zeker niet aan de kwaliteit van de Nikkor 24/70

            Als je BD, 2dehands en Marktplaats in het oog houdt dan heb je redelijk wat keuze in de betreffende Nikkor(24/70), ik heb er een paar weken één verkocht en toen stonden er een stuk of 6 op.


            Wat ben je met een F2.8 objectief dat pas scherp is op F4.... Is de nieuwe sigma versie trouwens scherp op F2.8?
            Bij het oude model Sigma heb je zeker gelijk maar de nieuwe is zeker en vast bruikbaar op f2.8.
            De Nikkor IS scherper op f2.8 zonder twijfel, maar ook die wordt beter met een beetje diafragmeren en is dus niet optimaal op f2.8

            Voor pixelpeepers is het enkel de Nikkor uiteraard maar op een A4 ga je enkel met vergrootglas het verschil zien.

            Het blijft zoals steeds kiezen tussen topkwaliteit of centen (in dit geval veel)
            Last edited by Jozef68; 5 mei 2012, 08:58.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

              ok, bedankt. Ik had het even niet in de gaten van die 4 mm verschil.
              Ga zeker eens kijken op de andere 2e hands sites.

              Gr. Ruud
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Dat is de 28/70 en alhoewel die goed is komt die ook zeker niet aan de kwaliteit van de Nikkor 24/70)
                Ik heb die eens tov elkaar getest en op beeldscherm zag ik verschil, maar dan op 100%. Later heb ik een gedeelte op 100% laten afdrukken en daar zag ik ook verschil, maar niet beter of slechter, en ik kon alleen maar via de achterop geprinte filenummers achter de lens komen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

                  tamron heeft een nieuwe 24-70 f2,8 op de markt die waarschijnlijk mee kan, zo niet beter is dan de beste zooms momenteel op de markt binnen dat bereik.
                  heeft ook ingebouwde beeldstabilisatie wat uniek is.
                  prijs +/- 1100€

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik heb die eens tov elkaar getest en op beeldscherm zag ik verschil, maar dan op 100%. Later heb ik een gedeelte op 100% laten afdrukken en daar zag ik ook verschil, maar niet beter of slechter, en ik kon alleen maar via de achterop geprinte filenummers achter de lens komen.
                    Dus de moeite om de sigma 24-70 in huis te halen als ik het hier goed begrijp.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

                      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                      Dus de moeite om de sigma 24-70 in huis te halen als ik het hier goed begrijp.
                      Ik vind de Tamron 28-75 2.8 beter: vol open scherper en kontrastrijker. Ik heb ze beide gehad en toen ik de Tamron had, heb ik ze beide eens even getest.

                      Bespaart ook nog in filters: 82mm is erg duur en incourant.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

                        Hmmmm, ga ik nu voor een nieuwe sigma maar dan de HSM versie van 800 euro of een 2e handse nikon van 800 euro maar dan 28-70 ipv 24-70.
                        Op het moment is 1100 net een beetje teveel.
                        Het is wel zo dat ik in de theaterzalen bijna altijd op 2.8 zit. met mijn 70-200 is dat geen probleem. dus ik hoop dat ik dat dan ook niet heb met die sigma.
                        terwijl die tamron dan weer een heel stuk goedkoper is, 459 euro.
                        dilemma dilemma.
                        Last edited by rufus1964; 5 mei 2012, 19:19.
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

                          Ik zou voor een Nikkor 28-70 gaan ook omdat die waarde vaste zal zijn, die blijft ongeveer dezelfde prijs houden en van de Sigma kan je gelijk heel wat afschrijven.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

                            De lens uit de start van je topic zeker en vast niet doen, wegens reeds hierboven aangehaalde redenen + lensflare (had ik behoorlijk last van).
                            De opvolger met HSM heb ik ook getest, merkelijk beter maar duidelijk zwakker dan mijn huidige Nikon 24-70.

                            Nu, misschien een alternatief (welk ik ook lang heb gebruikt op DX) is een Nikon 17-55 2.8 DX Lens. Die komt hier regelmatig voorbij en vaak correct geprijsd:

                            Bijvoorbeeld: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...dx-414301.html

                            Dit lijkt mij een uitstekende koop en zal zeker en vast ook zijn waarde behouden. Ik heb die na 2 jaar gebruik maar met een 100 euro verschil verkocht een paar maand geleden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 24-70mm EX DG Macro F: 2.8 Nikon AF

                              Ja, ik heb die ook gezien maar heb ik dan niet een gat tussen de 55 max en de 70 min van mijn lens. het is maar 15 mm. is dat veel?
                              Ik ga in ieder geval voor een nikon lens, dat is al zeker. ben eigenlijk veel te fel voor nikon om over te stappen. tja.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment

                              Working...
                              X