Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's aan boord cruiseschip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's aan boord cruiseschip

    Wij gaan maandag onze zoon bezoeken die werkt op de ms Eurodam. Hij heeft kunnen regelen dat we aan boord kunnen. Toestel gaat NATUURLIJK mee.
    Ik denk dat daar heel veel kunstlicht is. Wil toch met schoone beeldekens naar huis komen. Hoe pak ik dat aan en waarop zou ik speciaal moeten letten?
    Flitser meedoen? Helaas kan er nog niet zo goed mee overweg.

    Verder is dat schip ook spierwit en het ligt dan nog in Barcelona waar de zon ongenadig zal schijnen in de namiddag. We kunnen niet anders dan rond die tijd gaan piepen.
    Dus hoe kan ik vermijden dat al "mijn zichten op het bootje" uitgebrand lijken?

    Ik weet, veel vragen maar als ik ook maar een paar tips kan krijgen...
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Foto's aan boord cruiseschip

    Geen flits gebruiken, hooguit binnen om bij te lichten om zo onderbelichte delen te belichten, omdat de camera waarschijnlijk zal lichtmeten op het vele binnenvallende licht.
    Verder heb ik geen idee, ik heb geen ervaring op schepen
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Foto's aan boord cruiseschip

      Voor binnen RAW kiezen om achteraf de witbalans nog te kunnen veranderen.
      De auto-WB kan makkelijk de fout ingaan bij meerdere soorten en kleuren verlichting.
      Misschien hier en daar een grijskaart gebruiken om achteraf op de pc enigszins houvast te hebben hoe de kleuren ongeveer waren.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's aan boord cruiseschip

        Dag Marie-anne

        Ik heb zelf ook familie die bij HAL werkt en ben zo ook al 'ns meegevaren met de MS Eurodam. Dat wit valt nogal mee: de boeg van alle schepen van HAL zijn grotendeels donkerblauw, dus foto's vanop de kade vormen geen probleem. Maak je foto's op het buitendek, check dan even je histogram bij de eerste foto's.

        Binnen lukt het meestal zonder flits. Hier en daar wat hogere iso's zijn voldoende. Bepaalde ruimtes zijn ook te groot om te gaan inflitsen, zelfs met een opzetflits (wacht tot je het theater ziet :-) ).

        In elk geval veel plezier daar!

        Groetjes
        Pol
        D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's aan boord cruiseschip

          Oorspronkelijk geplaatst door McDiver Bekijk bericht
          Dag Marie-anne

          Ik heb zelf ook familie die bij HAL werkt en ben zo ook al 'ns meegevaren met de MS Eurodam. Dat wit valt nogal mee: de boeg van alle schepen van HAL zijn grotendeels donkerblauw, dus foto's vanop de kade vormen geen probleem. Maak je foto's op het buitendek, check dan even je histogram bij de eerste foto's.

          Binnen lukt het meestal zonder flits. Hier en daar wat hogere iso's zijn voldoende. Bepaalde ruimtes zijn ook te groot om te gaan inflitsen, zelfs met een opzetflits (wacht tot je het theater ziet :-) ).

          In elk geval veel plezier daar!

          Groetjes
          Pol
          Dankjewel Pol voor de info. Zo kan ik goed verder. Nu maar hopen dat het weer meevalt ginder want het is nogal wisselvallig...

          Ook aan heaucheneaudt en SjoerdNikon : bedankt
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: Foto's aan boord cruiseschip

            (wacht tot je het theater ziet :-) ).
            Inderdaad, heel speciaal!
            Het was de moeite op dat schip. Spijtig dat we zo weinig tijd hadden voor de rondleiding met al dat volk aan boord...
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Foto's aan boord cruiseschip

              Nu willen we de foto's zien natuurlijk! :P
              portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
              Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Foto's aan boord cruiseschip

                Spijtig dat we zo weinig tijd hadden voor de rondleiding met al dat volk aan boord...
                Oplossing: zelf een cruise op de Eurodam boeken terwijl je zoon erop werkt? Krijg je een beetje een zicht op beide kanten van het scheepsleven.
                D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

                Comment

                Working...
                X