Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 60 D versus Nikon D 7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 60 D versus Nikon D 7000

    Beste

    Graag had ik wat advies gekregen omtrent de aankoop van een nieuw toestel.
    Mijn keuze bevat 2 toestellen de Canon eos 60 D of de Nikon D 7000.

    Groetjes
    lozevissertje

  • #2
    Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

    Tussen die 2 is mijn keuze de Nikon.

    Maar soms bekruipt mij het gevoel dat Canon de 60 bewust zodanig heeft ontwikkeld dat voor wie hem in overweging neemt, het een tweestrijd tussen de 60 en de 7 moest veroorzaken. Toegegeven, de kwaliteiten van deze camera's liggen wat uiteen maar niemand koopt een camera uitsluitend en puur omwille van zijn specifieke kwaliteiten. Er zijn altijd kenmerken waar je voor kiest en kenmerken die je erbij hebt zonder ervoor gekozen te hebben. En dan denk ik dat ze bij Canon een slimme zet geprobeerd hebben door de 60 en de 7 zodanig tov elkaar te positioneren dat iedereen die de meerprijs van de 7 kan neertellen zich door de verkoper laat overhalen om de 7 te kiezen. Als dat ook in de praktijk zo gegaan is, is dat commercieel gezien een knappe zet geweest van Canon.

    Bijgevolg is in het onderwerp "Canon eos 60 D versus Nikon D 7000" ook de gedachte "versus Canon eos 7 D" aan de orde. En dan gaat mijn gedacht eerder naar de 7D.

    Maar 't is allemaal een kwestie van centen natuurlijk en van waar op fotografiegebied jouw interesses liggen.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

      Handig, "rood of blauw" vraagt TS reactie : groen!!!

      Ik heb zelf 60D (bewust gekozen ondanks 7D z'n geringe meerprijs, de 60D ligt me beter in de hand). Even de Nikon D7000 in m'n klauwen gehad onlangs, kwa handligging is die vrij gelijkwaardig. Echt "getest" heb ik het toestel niet, wel even kort mee "gespeelt" en dat ging "als vanzelf" (terwijl ik in de analoge dagen niet met Nikon overweg kon). De meest opvallende troef was op het eerste zicht het tweede SD-slot.

      Zou zeggen test ze een keer, en bekijk het aanbod lenzen en de prijzen daarvan, de "goede" zijn bij beiden niet goedkoop maar de ene is toch "beterprijs" dan de andere en zo heeft het ene merk net een ietsje ander bereik dan de andere of gewoon een bepaald bereik net niet. Uiteindelijk kost die glasbak je meer dan die body en zal deze normaal die body ook lang overleven mits goede zorg
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

        Als ik zo de foto's zie van Heylo (klik), dan ben ik als Canonian eerder geneigd om voor de Nikon te kiezen.
        Eerder had hij een 5100 dacht ik, maar sedert hij de 7000 heeft zijn z'n foto's veel beter.
        De Canon 60D ken ik venwel niet.

        @ Sonja: ik heb een F4s en alles wijst toch zichzelf aan, nochtans geen simpel toestelletje dat.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

          Ondanks ik de meerprijs voor de 7D geen bezwaar vond ben ik toch voor de 60D gegaan omwille van het draaibare schermpje wat handige standpunten toelaat met minder inspanning. De D7000 van Nikon ken ik echter niet
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

            Ik zou v d Nikon gaan . Heb Canon én Nikon .
            Canon = betaalbaardere lenzen (70-200 F4 vanaf 550 euro ) ! Handiger om mee te werken ( instelwiel , joystick om beelden te bekijken )
            Nikon = betere sensor ! http://www.dxomark.com/index.php/Cam...(brand2)/Canon

            Verder is't naturlijk persoonlijk .........

            Grtn Thierry

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Als ik zo de foto's zie van Heylo (klik), dan ben ik als Canonian eerder geneigd om voor de Nikon te kiezen.
              ......
              De Canon 60D ken ik venwel niet.
              Is het niet een beetje raar om een keuze te maken zonder kennis van één van beiden?

              Comment


              • #8
                Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

                Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                Ik heb zelf 60D (bewust gekozen ondanks 7D z'n geringe meerprijs...
                Op dit moment bij Konijnenberg 909€ versus 1.329€, daarmee is de 7D 50% duurder.

                Comment


                • #9
                  Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

                  Tot 2 weken geleden (komst van een Nikon D800 in huis) met een D7000 gefotografeerd en ik was daar écht wel content van, zeker in combinatie met de betere lenzen valt er erg veel uit dit toestel te halen. Een vriendin van mij heeft een 60D van Canon en die al een paar keer in mijn handen gehad en mijn voorkeur gaat naar de nikon. De ISO-prestaties bijvoorbeeld zijn beduidend minder en ik had de indruk dat mijn scherpstelling met D7000 ook beter was.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                    Is het niet een beetje raar om een keuze te maken zonder kennis van één van beiden?
                    Waarom zou dat raar moeten zijn?
                    Ik bekijk dagelijks teintallen foto's op BD, van veel leden weet ik wat ze vroeger hadden en wat ze nu hebben.
                    Het verschil is zo te zien, en beter dan op die revieuw sites.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

                      Wil dat zeggen dat u zomaar kan zeggen of een foto met een 60D dan wel met een D700 gemaakt werd?

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Waarom zou dat raar moeten zijn?
                        Ik bekijk dagelijks teintallen foto's op BD, van veel leden weet ik wat ze vroeger hadden en wat ze nu hebben.
                        Het verschil is zo te zien, en beter dan op die revieuw sites.


                        Grtz, RF
                        reinste bull**** natuurlijk. Hoe kun jij het verschil zien op foto's niet groter dan het briefkaartformaat wat je hier mag posten????
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

                          TS,
                          De huidige beeldsensoren zijn zo goed dat je je uiterste best moet doen om een verschil te zien tussen een foto gemaakt met camera X en een foto gemaakt met camera Y. Als je weet dat X slechter scoort bij 6400 ISO, zoek dan die foto's op. Maar vergeet je niet af te vragen hoe vaak je bij 6400 ISO werkt.


                          Het zelfde geldt voor dynamisch bereik. De ene sensor is net wat beter dan de andere op dat gebied. Je zal echter heel specifieke situaties moeten opzoeken om het verschil te zien.

                          Zaken als menustructuur en handligging kom je bij elke foto tegen. Camera's in je handen houden en er mee werken is dan ook belangrijk voordat je iets koopt.

                          Waar ga je de camera voor gebruiken? Is het doel een foto aan de wand, A2 formaat, of een 10 x 15 cm afdrukje? Het doel van het bestand bepaalt sterk de kwaliteit van de camera + lens. Bedenk dat de kwaliteitsverschillen tussen de lenzen groot zijn.

                          Geen enkel merk heeft een compleet arsanaal lenzen. De Canon 70-200 4.0 IS kent, tot op heden geen gelijke.
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Waarom zou dat raar moeten zijn?
                            Ik bekijk dagelijks teintallen foto's op BD, van veel leden weet ik wat ze vroeger hadden en wat ze nu hebben.
                            Het verschil is zo te zien,
                            Kan natuurlijk ook gewoon ervaring zijn of betere lenzen......betere foto's door een andere body?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon eos 60 D versus Nikon D 7000

                              Ik zou toch graag weten hoe dat gaat, zo op 't zicht weten met welke camera een foto gemaakt werd.....
                              Dergelijke kennis moet je toch delen, niet?
                              En als het uiteindelijk blijkt toch niet te kunnen, trek dan tenminste het advies in dat gegeven werd aan iemand die om raad vroeg!
                              Het kan toch niet de bedoeling zijn om mensen die info zoeken op 't verkeerde been te zetten nietwaar?

                              Comment

                              Working...
                              X