Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar de onscherpe oceaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Naar de onscherpe oceaan

    Afgelopen weekend heb ik voor het eerst mijn nieuwe B+W ND-filter kunnen testen aan de oceaan. Is het een beetje de moeite?


    [Portugal] Into The Blurred Atlantic by TomHeylen Photography, on Flickr

    De grote versie is hier te vinden.

    Bedankt voor het kijken!

  • #2
    Re: Naar de onscherpe oceaan

    De foto vind ik mooi, goede compo en mooie kleuren.
    In het gebruik van een ND filter hier zie ik weinig toegevoegde waarde. De blur die je in de achtergrond zie komt volgens mij van de beperkte DOF door klein diafragma. ( kan je exif helaas niet zien )
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Naar de onscherpe oceaan

      niet geslaagd hoor, er zit veeel te veel rood in.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Naar de onscherpe oceaan

        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
        De foto vind ik mooi, goede compo en mooie kleuren.
        In het gebruik van een ND filter hier zie ik weinig toegevoegde waarde. De blur die je in de achtergrond zie komt volgens mij van de beperkte DOF door klein diafragma. ( kan je exif helaas niet zien )
        De onscherpte is inderdaad gewoon door klein diafragmagetal. Ik ben akkoord dat de ND-filter hier niet volledig tot z'n recht komt:

        -30s
        -F\4.0
        -ISO200
        -32mm (EF 17-40mm F\4.0)

        En in verband met het teveel rood: ondanks dat het een ND-filter is, blijkt dat deze B+W 110 een warme zweem met zich mee kan brengen (ben niet de enige die dit vastgesteld heeft). Ik heb dit meermaals bekeken maar kom steeds op bovenstaand resultaat uit. De WB zou correct moeten zijn aangezien de witte bloemetjes ook effectief wit zijn in de foto.

        De foto is trouwens genomen vlak na zonsondergang met licht langs zij. Bijgevolg sowieso een iets warmer licht.

        Comment

        Working...
        X