Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weersbestendigheid Nikon materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weersbestendigheid Nikon materiaal

    Hoe goed kan een D70 tegen slechte weersomstandigheden?
    Ik weet dat een D2H enigzins bestand is tegen regen, maar gaat de D70 spontaan oplossen bij het zien van een druppel water.
    En hoe zit het met de lenzen, kunnen deze averse weersomstandigheden verdragen?

  • #2
    De D1, D2 reeks doorstaat wel een flinke regenbui. De D100 eveneens, volgens Teddy-Bear ( ). Hij kan het ondertussen weten.

    Wat de lenzen betreft, daar hangt het van lens tot lens af.

    Comment


    • #3
      Originally posted by voyager
      Hoe goed kan een D70 tegen slechte weersomstandigheden?
      Ik weet dat een D2H enigzins bestand is tegen regen, maar gaat de D70 spontaan oplossen bij het zien van een druppel water.
      En hoe zit het met de lenzen, kunnen deze averse weersomstandigheden verdragen?
      heheh...als je echt de jungle in wil of naar de oorlog wil... koop jezelf een occazie F4...die kan tegen alles tegen...en kan desnoods nog als wapen gebruikt worden ook
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        @Huggy
        Een F3 is dan nog interessanter, doet meer pijn, en kan meer dan 1 keer gebruikt voor dat doeleinde. En nadien kan je er vermoedelijk zelfs nog foto's mee nemen alsof er niks aan de hand is

        @Voyager
        Misschien moeten we eens iemand van de "veteranen" proberen strikken om een test te doen.
        In Nederland was er vroeger op BNN een programma waar men de gekste consumententests uitvond (onder andere hoe lang een GSM het onder een tuinsproeier uithoudt tijdens het bellen). Dit wordt dus: hoe lang kan een Nikon D70 foto's nemen onder een tuinsproeier.
        Nu alleen nog vrijwilligers of sponsors vinden

        Comment


        • #5
          Klopt Tom, heb verleden jaar met een paar NL.Bd'rs hier in Anywerpen op uitgerekend de natste dag van het jaar een mini shooting gedaan.

          "Zeik-nat" waren wij en al ons app.

          De D100 is dus ook geschikt voor onderwaterfotografie.

          Comment


          • #6
            Zet een 80-200 op de F3 en je hebt ook een handig bijl voor als je op reis bent, heb je die niet nodig kun je er altijd nog haringen mee in de grond slaan!

            rOb
            Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
            Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

            Comment


            • #7
              hahahah ik heb mijn bigma altijd bij om me te verdedigen.
              Groetjes,

              Rudi Petitjean

              NATURE GALLERY

              Comment


              • #8
                Originally posted by steward
                hahahah ik heb mijn bigma altijd bij om me te verdedigen.
                Pas maar op. Je Bigma kan wel eens voor een bazooka worden aanzien.

                Zonder zwanzen: Heb onlangs zo'n artikel gelezen in die zin (fotograaf komt van achter het hoekje en zwaait met een lens in de richting van US militairen, en dat was meteen zijn laatste "wapenfeit" ...en de soldaten gingen later vrijuit in de rechtszaak).
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  quote:
                  --------------------------------------------------------------------------------
                  Originally posted by steward

                  hahahah ik heb mijn bigma altijd bij om me te verdedigen.

                  --------------------------------------------------------------------------------



                  Pas maar op. Je Bigma kan wel eens voor een bazooka worden aanzien.

                  Zonder zwanzen: Heb onlangs zo'n artikel gelezen in die zin (fotograaf komt van achter het hoekje en zwaait met een lens in de richting van US militairen, en dat was meteen zijn laatste "wapenfeit" ...en de soldaten gingen later vrijuit in de rechtszaak).
                  Dat was ne 'witte' van Canion Canon Jochen.

                  Comment

                  Working...
                  X