Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB910 of SB700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB910 of SB700

    Hallo,

    Ik zou graag mijn eerste echte flits willen kopen.
    Nu is mijn vraag of ik de Nikon SB910 of Nikon SB700 zou kopen.

    Wil gewoon beginnen leren met kunstlicht.
    Is de 120€ in meerprijs gerechtvaardigd? En moest ik de SB700 pakken, ben ik dan later beperkt in mogelijkheden voor eventuele portret/studiofotografie.

    Minpunt van de 910 nis de grootte enbde prijs natuurlijk

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: SB910 of SB700

    je kan ook proberen een 2de hands SB800 te kopen, kostprijs ligt tussen 200-250€
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

    Comment


    • #3
      Re: SB910 of SB700

      ik heb een tijd geleden ook voor dat dilemma gestaan, en ben uiteindelijk gegaan voor de SB700. Ik weet niet hoe ver je al gevorderd bent in het hele flits en strobisme gebeuren, maar ik was een absolute leek. Vooraleer je tegen de beperkingen van de SB700 loopt zit je waarschijnlijk al een heel eind verder. En met wat je uitspaart door de 700 te kopen, haal je ineens nog wat trigger, statief, tweede goedkope chinese flits, paraplu, ... in huis.
      Belangrijk is ook welk fototoestel je hebt. Op een D5100 ofzo zal een groot blok als een SB910 al voor aardig wat evenwichtsverstoring zorgen.

      groeten
      Maarten

      Comment


      • #4
        Re: SB910 of SB700

        Ja denk dat ik voor de SB700 ga gaan.
        Ken nog maar heel weinig over flitsen. Heb 2 boeken besteld van Joe McNally.

        Camera is momenteel nog D5000 maar w vervangen op het eind van het jaar door opvolger Nikon D7000.

        En wat raad je aan qua set, uit wat bestaat de jouwe allemaal?

        Alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: SB910 of SB700

          hallo

          sorry voor de late reactie, maar deze was ik even uit het oog verloren.
          het hangt er een beetje van af wat je wil gaan doen en wat je zelf nodig hebt natuurlijk.
          Ik heb toen met het resterende bedrag een statief gekocht voor mijn fototoestel, en een 2 in 1 paraplu (het kleine handige formaat dat makkelijk in een rugzak past). Daar is het bij gebleven voor 't moment.
          groeten
          Maarten

          Comment

          Working...
          X