Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma of tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma of tamron

    hallo , wie heeft er ervaring met een sigma 17-70mm f2.8 ,en wat als ik moet kiezen tussen die sigma of een tamron 17-50 f2.8 of tamron 28-75 f2.8 of een nikon af-s 35mm1.8.Wie geeft mij goede raad?

  • #2
    Re: sigma of tamron

    Je moet voor jezelf uitzoeken welke kwaliteit de verschillende objectieven kunnen bieden. Dit doe je door reviews te lezen en rankings te bekijken. Zo bepaal je voor jezelf de kwaliteitsvolgorde van de objectieven.
    Dan kijk je naar de prijzen en bepaal je hoeveel je wil investeren.
    Afhankelijk van hoeveel je wil investeren kan je dan kiezen.
    Wikken en wegen kan heel leuk zijn.
    Veel plezier.

    Comment


    • #3
      Re: sigma of tamron

      Leuke adviezen als het gaat over ongeveer dezelfde lenzen bv Nikkor 24-70 en Tamron 28-75, dan kun met kwaliteit en budget er wel uitkomen, maar hier praat je over totaal verschillende lenzen en dan kom je er achter dat 35/1.8 de beste en de goedkoopste is, maar een zoom van slechts één heeft, hardstikke leuk lensje voor erbij voor bv straatfotografie of binnen.

      Voor mij zou de 17-50 2.8 de beste keuze zijn, ik ben zelf tevreden van de Tamron, maar de nieuwe Sigma schijnt heel goed/beter te zijn.

      De Tamron 28-75 is een prima lens, maar eerder geschikt op een FX-camera 1,5*(17-50) is niet voor niks ongeveer 28-75.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: sigma of tamron

        TS,
        Ik heb zelf gemerkt dat de Sigma 17-70 mm een van de betere lenzen in dat zoomgebied is. De bokeh van de Tamron 28-75 is wat fraaier maar je geeft niet aan of je dat belangrijk vindt.
        Hier een lijstje met sorteerfunctie
        Voorkeur voor een merk? Klik op het logo voor advies en (p)reviews Lensadvies Canon camera's Lens (p)reviews Camera (p)reviews Lensadvies Sony camera's
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment

        Working...
        X