Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

    Dag beste mensen,

    Even een korte schets van mijn situatie:
    Ik film voornamelijk met mijn 600D in nachtclubs, ik gebruik hier meestal mijn Tokina 11-16 2,8 voor, in combinatie met een batterygrip en een CN126 lampje.
    Voor detailshots/inserts te schieten van lichten en voeten of publiek gebruik ik mijn canon 50mm 1,8.
    (mn laatste creatie: https://vimeo.com/40401252)

    Nu ben ik me meer en meer met fotografie aan het bezighouden, en heb ik dus besloten een lens te kopen als upgrade van de kitlens (18-55 3,5-5,6), ze zal echter ook gebruikt worden om te filmen. Omdat ik vaak uit de hand film beslis ik een Tamron 17-50 2,8 VC te kopen, en blijkt deze continu een error te geven. Geen enkel probleem, ik stuur ze terug op en krijg een nieuwe lens, enkel blijkt deze dan weer last te hebben van backfocusproblemen (en enorme wazigheid op 2,8).
    Mijn eerste gedachte was om de non-vc versie te kopen (geld wordt teruggestort) maar eigenlijk wil ik helemaal geen Tamron lens meer.. (uit principe)

    Mijn voorkeuren voor de nieuwe lens, die zowel voor foto als voor video zal dienen:
    - fixed f/stop (liefst in de buurt van 2,8 ivm nachtclubs), ik wil kunnen zoomen tijdens het filmen zonder dat mn diafragma aanpast en ik met een andere belichting zit..
    - range vanaf 17mm tot waar er nog kwaliteit is (dus geen 17-200 ofzo)
    - image stabilization mag, maar moet niet (tijdens het filmen heb ik gemerkt dat het meer onhandig is en tegenwerkt dan dat het van pas komt). Het mag in ieder geval de foto's niet onscherper maken dan de non-vc versie doordat er extra mechaniek inzit (zoals bij de tamron zoals velen zeggen..)
    - goede autofocus (de tamron scoorde beneden alles in mijn ogen..)
    - macro-mogelijkheid zou leuk zijn!

    Ik heb hier en daar gelezen dat de Sigma-tegenhanger van de Tamron mindere beeldkwaliteit heeft en meer kost dus die valt voor mij al een beetje weg, tenzij er hier mensen het tegendeel kunnen bewijzen.

    Hebben jullie een aanrader die ik misschien over het hoofd zie?
    Budget is max 600 euro.


    Alvast bedankt voor het lezen!
    Matthew

  • #2
    Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

    'uw zoekopdracht leverde geen bruikbare zoekresultaten op, pas uw eisen aan en probeer nogmaals'

    verhoog uw budget -> Canon 17-55 f2.8

    toch Tamron
    toch Sigma

    Comment


    • #3
      Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

      Oorspronkelijk geplaatst door Tjoez Bekijk bericht
      ik wil kunnen zoomen tijdens het filmen zonder dat mn diafragma aanpast en ik met een andere belichting zit..
      Daar heb je geen zoomlens met vaste lichtsterkte voor nodig.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

        Macro zal niet lukken met het objectief wat je wil, macro is een vergroting van 1.1 en of groter met hulpstukken en omgekeerde objectieven enz, Hier op het forum loopt een draadje over macro waar je alle info kan vinden mvg
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

          Het is spijtig wat je hebt meegemaakt met Tamron maar toch is dat een heel goed objectief.
          Als je nu eens bij een goede fotozaak gaat kopen dan kan je ze ter plekke testen op werking enz.
          Toen ik een 70/200 f2.8 wou ben ik bijv. drie keer naar Rubens geweest om o.a. de Sigma versie te testen alvorens ik er één gekocht heb.
          In zo'n winkel weten ze wel dat er veel techneuten onder ons zitten en maken ze daar weinig problemen van.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Daar heb je geen zoomlens met vaste lichtsterkte voor nodig.
            Kan je iets meer uitleg verschaffen?

            Als ik film met de kitlens op 3,5 op 18mm en ik zoom in naar 55mm komt hij op 5,6 terecht, de tamron bleef op 2,8..

            Comment


            • #7
              Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Het is spijtig wat je hebt meegemaakt met Tamron maar toch is dat een heel goed objectief.
              Als je nu eens bij een goede fotozaak gaat kopen dan kan je ze ter plekke testen op werking enz.
              Toen ik een 70/200 f2.8 wou ben ik bijv. drie keer naar Rubens geweest om o.a. de Sigma versie te testen alvorens ik er één gekocht heb.
              In zo'n winkel weten ze wel dat er veel techneuten onder ons zitten en maken ze daar weinig problemen van.
              Ik ga morgen langs digitalwarehouse en vraag of ik de Tamron 17-50 nonvc mag testen, wie weet hebben ze een goede versie
              Bedankt voor de feedback!

              Comment


              • #8
                Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjoez Bekijk bericht
                Kan je iets meer uitleg verschaffen?

                Als ik film met de kitlens op 3,5 op 18mm en ik zoom in naar 55mm komt hij op 5,6 terecht, de tamron bleef op 2,8..
                Gewoon op 5.6 beginnen en dan blijft het altijd 5.6, maar 6.3 is eigenlijk nog iets beter dan.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Gewoon op 5.6 beginnen en dan blijft het altijd 5.6, maar 6.3 is eigenlijk nog iets beter dan.
                  Daar heb je uiteraard gelijk in, maar in nachtclubs filmen op 6,3 is niet zo handig
                  Vandaar dat de 2,8 belangrijk is over heel de range!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanger voor kitlens, problemen met Tamron

                    Ik ben uitgekomen op de 17-40L f4, tweedehands met nog een jaar garantie.

                    Ondanks dat ze niet supersnel is, zal de kwaliteit van foto's wel beter zijn dan nu!

                    Comment

                    Working...
                    X