Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrofotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macrofotografie

    Hallo, ik wil ook graag beginnen met macrofotografie. ik zelf de nikon d5100 met lens 18-55 en de 55-200 no ik heb al wel gezien dat totaal niet wil om er zo kort van beesje foto temaken.de auto focus blijft maar scherp stellen wat maar niet lukt helemaal al geen foto kan maken je kunt blijven druken op de ontspanknop.nu wil ik graag lens kopen welke raden jullie mij aan niet teduur.ik las ook iets van tussen ringen iemand ervaring mee. Gt bjorn ps ben nog. Wel un beginner.
    Last edited by bjorn30; 1 mei 2012, 11:10.

  • #2
    Re: macrofotografie

    Er is al veel over geschreven...maar kort samengevat...

    - Je kan Tussenringen gebruiken met de huidige objectieven (m.n. de 18-55). Prijs voor een goede set (Kenko) 140 - 200 euro.
    - Je kan Close Up filters gebruiken (beste zijn de Canon 500D, prijs afhankelijk van filtermaat --> 70 tot iets van 200 euro. Met name bruikbaar voor de tele.

    - Je kan werken met omkeerringen (zeg eens 20 euro) en oude MF objectieven (varierend in prijs vanaf 10-15 euro tweedehands).


    - Je kan een echt macro objectief aanschaffen. De goedkopere zitten rond de 300 euro...daarna gaan de prijzen hard omhoog.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: macrofotografie

      Bjorn,
      je bent beginner, zeg je zelf,
      je wil graag aan macro doen, maar het mag niet te veel kosten.
      Dat kan,
      maar...
      dat gaat niet vanzelf,
      er is veel te lezen over macro,
      als beginner zie je al snel door de bomen het bos niet meer.

      Probeer in contact te komen met iemand die je persoonlijk, een en ander wil uitleggen,
      iemand bij wie je het materiaal eens kan bekijken, en eventueel uitproberen.
      Je zal snel merken hoe macro werkt, of het je ding is, en wat je best aanschaft, rekening houdend met je wensen en je budget.
      Laat je goed voorlichten door iemand die met macro ervaring heeft, vooraleer investeringen te doen in macro materiaal.

      Succes.
      Nikon D7000, en wat glas.
      http://blog.seniorennet.be/pacha/

      Comment


      • #4
        Re: macrofotografie

        En niet vergeten: een statief.
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

        Comment


        • #5
          Re: macrofotografie

          TS,
          Kijk eens in je kennissenkring. Misschien kan je een dagje een macro-objectief lenen.

          Kan een leerzaam dagje worden. Je zal tegen allerelei grenzen aanlopen.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: macrofotografie

            Mensen bedankt voor goeie tips gt bjorn

            Comment

            Working...
            X