Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

couveuse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • couveuse

    een vraagje: op 27 april is ons 2de kleinkind geboren
    wel 7 weken te vroeg en natuurlijk in de couveuse. vandaag gaan we er nog eens heen en zullen we het eindelijk zien
    ik zal proberen enkele foto's te maken,maar de vraag is nu hoe ik het beste dat zou doen,want je hebt het venster en natuurlijk nog de couveuse zelf
    bij voorbaat dank
    grts Dirk
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

  • #2
    Re: couveuse

    rij de couveuse naar een geschikte positie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: couveuse

      Eerst het belangerijkste, GEFELICITEERD met de komst van jullie tweede kleinkindje!!!

      Als je mag rondrijden met zijn/haar broedkastje dit dicht(er) bij het raam zetten, gebruik lichtsterke lens en flits vermijden. Vergeet niet 's een overzichtbeeld te maken van de gehele kamer al is het maar eentje Beeld genomen door "het handgat" kan soms ook erg leuk zijn, van erin en van erachter zodat het gat mee in beeld zit als "omkadering".

      PS ukie is jarig de zelfde dag als mijn dochter van 7 en mijn grootvader van 85, superdatum, dus kan het begrijpen dat kleintje deze koos
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: couveuse

        Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
        Eerst het belangerijkste, GEFELICITEERD met de komst van jullie tweede kleinkindje!!!

        Als je mag rondrijden met zijn/haar broedkastje dit dicht(er) bij het raam zetten, gebruik lichtsterke lens en flits vermijden. Vergeet niet 's een overzichtbeeld te maken van de gehele kamer al is het maar eentje Beeld genomen door "het handgat" kan soms ook erg leuk zijn, van erin en van erachter zodat het gat mee in beeld zit als "omkadering".

        PS ukie is jarig de zelfde dag als mijn dochter van 7 en mijn grootvader van 85, superdatum, dus kan het begrijpen dat kleintje deze koos
        bedankt met de felecitatie's en de tips Sonja
        Het probleem is dat we in de gang moeten blijven achter het venster en dat we haar alleen van dicht mogen trekken zonder de volledige plaats en personeel,maar zal het toch proberen
        ook een dikke proficiat aan je dochter en en grootvader.
        Zita verschilt juist 10md met joren de 1ste van de andere zoon.
        grts Dirk
        __________________________________________________ _
        Sony A580 en wat glas.

        Comment


        • #5
          Re: couveuse

          Een polarisatiefilter kan helpen om de reflecties in het glas te vermijden en zo beter "doorheen" het glas een foto te kunnen nemen (maar je verliest wel licht en je zult er wellicht geen te veel hebben in deze omstandigheden ...).
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

          Comment


          • #6
            Re: couveuse

            Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
            Een polarisatiefilter kan helpen om de reflecties in het glas te vermijden en zo beter "doorheen" het glas een foto te kunnen nemen (maar je verliest wel licht en je zult er wellicht geen te veel hebben in deze omstandigheden ...).
            Met een polarisatiefilter ga je idd 2-3 stops verliezen. Als je er niet mee inzit kan je een statief meenemen en zo een foto trekken. Dat is in mijn ogen altijd het beste in situaties met weinig licht. Dat is het voordeel van die kleine dutskes. Ze bewegen nog niet overmatig. Eens ze wat ouder zijn heb je een snelle lens en stevige flits nodig om ze scherp op foto te krijgen ;-)
            Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
            Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

            Comment


            • #7
              Re: couveuse

              Proficiat! Niet zo leuke start maar later is de thuiskomst des te intenser!

              Voor mij een "déjà vu" gevoel. Mijn oudste dochter (nu 13) lag 3 maand in de couveuse. In het begin zijn ze zo klein dat je op een foto vooral buisjes en gaasjes gaat zien. Als ouder heb je het voordeel dat je erbij mag en zo betere plaatjes kunt schieten, grootouders en andere familie blijven op de gang en moeten door raam kijken (is absoluut het beste voor alle kindjes op de afdeling). Zeker veel foto's nemen, ze veranderen vlug en veranderen ook van plaats in de afdeling naarmate ze meer kunnen: eerst beademen en sondevoeding. Later flesvoeding...
              neem ook eens een foto met een referentie erop (bv fopspeen dat het ganse gezichtje bedenkt) dan zie je later van waar ze vertrokken zijn.
              Laat vooral je zoon of dochter foto's maken, die zijn vooral zeer waardevol tijdens de weken dat ze op de afdeling liggen.


              Goeie moed, komt allemaal goed! Belangrijkste is dat ze automoom kunnen ademen...

              groet

              Luc
              verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

              Comment

              Working...
              X