Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de twee lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke van de twee lenzen ?

    Dag allemaal,

    Met de aankoop van een D70 in het vooruitzicht ben ik geinteresseerd in een prime. Graag had ik jullie idee over twee lenzen. Een Nikkor AF 35mm F 2D en een AF 50mm F 1.4 D. Ik vraag me hierbij ook af of het niet beter is, rekening houdend met de 1.5 crop, een 35 mm te nemen (waarneming menselijk oog) dan wel een 50 mm voor een DSLR ?

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Ik zou de 35mm nemen, met een 50mm (-> 75mm!) kan je binnenshuis niet echt veel doen denk ik. Om portretten te maken zal het best goed zijn, maar je krijgt niet echt veel van een kamer in beeld met zo'n lens.
    Ik heb ook getwijfeld of ik een van die twee zou kopen, maar ga toch nog wat wachten. Eerst het ding wat leren kennen met de 18-70 erop.

    groetjes

    peter
    Nikon D70 / AF-S Nikkor 18-70mm

    Comment


    • #3
      Originally posted by fastrep
      Ik zou de 35mm nemen, met een 50mm (-> 75mm!) kan je binnenshuis niet echt veel doen denk ik. Om portretten te maken zal het best goed zijn, maar je krijgt niet echt veel van een kamer in beeld met zo'n lens.
      Ik heb ook getwijfeld of ik een van die twee zou kopen, maar ga toch nog wat wachten. Eerst het ding wat leren kennen met de 18-70 erop.

      groetjes

      peter


      Alvast bedankt Peter voor de reactie.

      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Heeft iemand de NIKON D70 kit met de 28-80 lens reeds getest? Bevindingen???
        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

        BD0323BE

        Comment


        • #5
          Originally posted by martinvideo
          Heeft iemand de NIKON D70 kit met de 28-80 lens reeds getest? Bevindingen???
          Ga hier eens kijken martinvideo : http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=41086&SearchTerms=Nikon,,28-80,lens

          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Originally posted by martinvideo
            Heeft iemand de NIKON D70 kit met de 28-80 lens reeds getest? Bevindingen???
            Ga je nu echt in elke thread jezelfde vraag gaan beginnen stellen ???

            Comment


            • #7
              Ga ipv voor de 50mm f1.4 voor de 50mm f1.8.
              Bespaart je een hoop centjes, zodat je een start voor een 2de lens hebt.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tom
                Ga ipv voor de 50mm f1.4 voor de 50mm f1.8.
                Bespaart je een hoop centjes, zodat je een start voor een 2de lens hebt.


                Dank je Tom. Er is waarschijnlijk niet veel verschil tussen de 50 mm 1.4 en de 1.8 ?

                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Originally posted by henkvw
                  Originally posted by martinvideo
                  Heeft iemand de NIKON D70 kit met de 28-80 lens reeds getest? Bevindingen???
                  Ga je nu echt in elke thread jezelfde vraag gaan beginnen stellen ???
                  Als de MOD mijn thread afsluit, moet ik toch iets doen? Of is dit hier een select onderonsje waar anciens steeds maar nieuwe threads over de D70 mogen opstarten? Ik heb NU dit probleem, het is DRINGEND en ik had GRAAG een beleefd antwoord.
                  D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                  BD0323BE

                  Comment

                  Working...
                  X