Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 16-50/2.8 en zonnekap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 16-50/2.8 en zonnekap

    Ik heb deze lens in een kit gekocht met de A77. Ik heb hier geen zonnekap meegekregen. Is dit normaal ? Zijn er nog die de kit hebben en geen zonnekap hebben meegekregen ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Sony 16-50/2.8 en zonnekap

    Er zijn nog lenzen waar je geen zonnekap bij krijgt. De 18-70 vroeger wel, de 18-55 SAM niet meer dacht ik. Die laatste zou heel behoorlijk tegen flare kunnen, waardoor de zonnekap overbodig zou zijn.

    Met mijn 18-55 OSS daarentegen kreeg ik wel eentje...Bij de higher-endlenzen krijg je normaal ook altijd eentje dacht ik.

    Ik heb even op de site van B&H gekeken (bij 'What's in the box' van deze lens) en daar staat:

    - Sony 16-50mm f/2.8 Standard Zoom Lens,
    - Front and Rear Lens Caps,
    - SH117 Lens Hood,
    - 1-Year Limited Warranty,

    Producten verschillen wel eens tussen verschillende regionale markten, maar ik kan me niet voorstellen dat 'Amerikaans' 16-50/2.8 SSM lenzen een zonnekap meekrijgen en 'Europese' lenzen niet. Ofwel heb je 'm niet gezien in de doos, ofwel zat hij niet in de doos. Op Sony.be staat hij hier (hij staat vermeld op de productpagina van de 16-50):

    Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.


    De volledige productcode is dus ALC-SH117.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Sony 16-50/2.8 en zonnekap

      Dit weekend tijdens de Sony-demo bij Foto Rubens was er een a77 + 16-50 ter beschikking. Daar zat toch gewoon een zonnekap op.
      En ze staat ook niet als accessoire vermeld bij de a77-kit.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony 16-50/2.8 en zonnekap

        Erg vervelend. Ik dacht ook dat die er gewoon bij moest zijn. Ik heb de A77 + de lens bij Art en Craft gekocht. Maar wat mij opviel toen ik thuiskwam was dat de zegel verbroken was. Dit zal er wel mee te maken hebben.

        Ik zal ze eens bellen en zien wat ze zeggen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony 16-50/2.8 en zonnekap

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Erg vervelend. Ik dacht ook dat die er gewoon bij moest zijn. Ik heb de A77 + de lens bij Art en Craft gekocht. Maar wat mij opviel toen ik thuiskwam was dat de zegel verbroken was. Dit zal er wel mee te maken hebben.

          Ik zal ze eens bellen en zien wat ze zeggen.
          Inderdaad erg vervelend...Ik probeer als ik kan altijd een onverbroken doos te nemen, maar soms heb je niet te kiezen. Hopelijk doen ze niet lastig omdat het al wel even geleden is dat je de camera en lens hebt? Gebruik je de zonnekap niet altijd?

          Enige lens zonder standaard zonnekap bij Sony is zoals Joris al zei de 18-55... (maar dezelfde zonnekap als de 18-70) (In tegenstelling tot zoveel lenzen bij Canon )

          Veel geluk!

          Comment


          • #6
            Re: Sony 16-50/2.8 en zonnekap

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Erg vervelend. Ik dacht ook dat die er gewoon bij moest zijn. Ik heb de A77 + de lens bij Art en Craft gekocht. Maar wat mij opviel toen ik thuiskwam was dat de zegel verbroken was. Dit zal er wel mee te maken hebben.

            Ik zal ze eens bellen en zien wat ze zeggen.
            Dan denk ik dat ze gewoon de camera in de winkel eens aan klanten getoond hebben en de vergeten de zonnekap weer in de doos te stoppen... Ze zal daar met wat geluk nog wel ergens rondslingeren .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony 16-50/2.8 en zonnekap

              Heb contact gehad met Art en Craft en een zonnekap staat klaar om afgehaald te worden.

              Blij dat ze niet moeilijk deden.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sony 16-50/2.8 en zonnekap

                't Zou straf zijn - zij zijn immers in de fout...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment

                Working...
                X