Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instap dslr - raad gezocht!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instap dslr - raad gezocht!

    hi

    Momenteel ben ik een volledige leek op gebied van fotografie, maar ik heb al wel enkele jaren erg veel zin om er mee te beginnnen.
    Ik wil nu graag de stap zetten mezelf een dslr aan te schaffen,
    maar door het aanbod immense aanbod zie ik door het bos de bomen niet echt meer.

    Ik ben op zoek naar een toestel dat geschikt is al instapmodel, maar waar ik toch al een heel eind met kan gaan (niet binnen een jaar een nieuwe body moeten kopen omdat plafond bereikt is). Ik twijfel dan ook tussen Canon & Nikon, aangezien je door de lenzen wsl wel bij dat merk blijft na verloop van tijd...

    Wat ik vooral zou willen doen met mijn toestel is gebouwen & stadgezichten fotograferen, vooral in zwart wit.

    ik was oorspronkelijk wel gewonnen voor de canon 500d, maar na dit toestel vast gehad te hebben vond ik het toch niet echt robuust/stevig (beetje plasticerig)

    ik ben reeds naar mediamarkt geweest. Daar raadde men me de nikon d90 aan, maar ik sta altijd enigszins sceptisch tov verkopers ...
    het toestel leek me wel degelijk. Ook de Canon 40d lijkt me wel goed

    Mijn budget ligt op +/- 400€, voor body + standaard lens (bv 18-85 mm) maar ik zou dan ook voor een 2de hands toestel willen gaan, aangezien dit als nieuwprijs niet echt haalbaar is denk ik.

    alle tips en zelfs eventueel aanbiedingen zijn welkom!

    alvast bedankt voor jullie advies!

  • #2
    Re: instap dslr - raad gezocht!

    Prijs/kwaliteit is de Nikon D90 absoluut het beste wat je kan aanschaffen, ondanks het feit dat het niet meer het nieuwste van het nieuwste is . . . voor Nikon was dit toestel een echte bestseller . . .
    Het klopt dat je tweedehands zal moeten gaan als je 400€ vooropstelt als jouw budget . . . nieuw kost de Nikon D90 nog steeds rond de 600€ dacht ik. ( konijnenberg )
    Tweedehands Nikon D90 gaat rond de 350 à 400€ ong tegenwoordig.
    Last edited by Franciskine; 30 april 2012, 13:29.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: instap dslr - raad gezocht!

      gebruik eens zoeken..
      een lawine van info.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: instap dslr - raad gezocht!

        Enkele tweedehands D90 toestellen uit het forum aangeboden :





        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: instap dslr - raad gezocht!

          allright, deze ga ik zeker al bekijken!
          zou die 400€ haalbaar zijn met een beetje een allround-starterslens?

          Comment


          • #6
            Re: instap dslr - raad gezocht!

            Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyTrash Bekijk bericht
            allright, deze ga ik zeker al bekijken!
            zou die 400€ haalbaar zijn met een beetje een allround-starterslens?
            't zal nipt zijn, waarschijnlijk tussen de 400 en de 450€ vermoed ik . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: instap dslr - raad gezocht!

              TS,
              Je geeft aan vooral gebouwen en stadsgezichten te wilen gaan fotograferen.
              Bedenk wel dat een kitlens, 18-55 mm, erg weinig groothoenig is. Soms kun je dat verhelpen door een stap naar achteren te nemen. Maar dat lukt lang niet altijd.

              Ik zou eerst objectief bepalen en pas dan de body.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: instap dslr - raad gezocht!

                Iets breder dan 18mm vind je voor elk merk, dus daar hoef je vooraf niet naar te kijken (bv. 8-16, 10-20, 11-18, 12-24, ...).

                18mm is trouwens ook net zoveel groothoek als 200mm tele is. 12mm is ultrabreed, en 18mm moet voor de massa van foto's toch wel genoeg zijn denk ik (dat is het voor mij althans).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: instap dslr - raad gezocht!

                  eerst eens proberen met een standaard zoom en als je daar tegen je beperkingen aanloopt kan je eventueel voor een echte groothoeklens gaan.
                  Wat body betreft zou ik gaan voor een goedkope tweedehands en als het je meevalt kan je weer verder zien maar eer je alles een beetje door hebt ben je toch snel weer een jaartje verder hoor.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment

                  Working...
                  X