Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 400 mm 5,6 apo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 400 mm 5,6 apo

    Hallo

    heeft er iemand ervaring met een sigma 400 mm 5,6 prime lens op nikon ( d7000 )
    ik zou er graag zo eentje aanschaffen maar weet er niet genoeg van om zeker te zijn van mijn aankoop ( kost rond de 200 euro )
    ik weet dat er 4 versie's bestaan

    400 mm
    400 mm apo
    400 mm apo macro tele
    400 mm apo macro tele hsm

    het betreft de gewone apo versie die ik op het oog heb

    ik ben eigelijk op zoek naar de macro versie maar die zijn blijkbaar niet zo makkelijk te vinden

    graag even jullie input

    groeten

    mark

  • #2
    Re: sigma 400 mm 5,6 apo

    Ik heb de Sigma 400 mm Apo Tele Macro HSM voor Canon. Deze is een heel stuk beter als de vorige versie zonder 'Tele Macro' in de naam.
    De beste versie voor Nikon is de Sigma 400 mm Apo Tele Macro. Deze is optisch identiek aan de versie met HSM, maar deze werden enkel gemaakt voor Canon en Sigma. Op mijn Flickr zijn de meeste vogelfoto's ermee gemaakt (staat steeds in de exif, alles wat 400mm f5.6 is, is de Sigma).

    Ik kan de lens ten zeerste aanraden, al zijn ze moeilijk te vinden en moet je wat geduld hebben. De vorige versies zouden optisch heel wat slechter zijn, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: sigma 400 mm 5,6 apo

      Je "moet" inderdaad de telemacro versie hebben, optisch veel sterker.

      Een versie zonder "telemacro" mag imho geen 200 euro kosten (al gaan ze er op ebay dikwijls overheen). Een versie met "telemacro" kan nog wel eens over de 200e gaan.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: sigma 400 mm 5,6 apo

        ik heb die apo versie....
        vind ze niet zo bijzonder om eerlijk te zijn.... maar alternatieven zijn spaars en duur
        www.aeri-photography.be

        Comment


        • #5
          Re: sigma 400 mm 5,6 apo

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Je "moet" inderdaad de telemacro versie hebben, optisch veel sterker.

          Een versie zonder "telemacro" mag imho geen 200 euro kosten (al gaan ze er op ebay dikwijls overheen). Een versie met "telemacro" kan nog wel eens over de 200e gaan.
          Deze gaan gemakkelijk over de 200 euro. Eerder richting 300-350.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: sigma 400 mm 5,6 apo

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Deze gaan gemakkelijk over de 200 euro. Eerder richting 300-350.
            Goed zot ja. Sorry voor de uitspraak, maar dat is het bedrag dat elke verkoper ervan hoopt te krijgen.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: sigma 400 mm 5,6 apo

              Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
              Goed zot ja. Sorry voor de uitspraak, maar dat is het bedrag dat elke verkoper ervan hoopt te krijgen.
              Dat is idd een hevige uitspraak Ik heb de lens zelf gekocht voor 325 euro vorige zomer. Ik vond dat best wel een eerlijke prijs. De prijzen zijn ook wel een stuk gestegen de laatste jaren door de relatief grote vraag ernaar.
              Ik weet ook niet waar jij je mening nu op baseert? Ik baseer mij op dit: http://www.fredmiranda.com/reviews/s...hp?product=130 gemiddelde prijs is ongeveer 354 euro.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: sigma 400 mm 5,6 apo

                Tja, probeer ze voor die prijs maar eens te verkopen, ik heb dat ook eens geprobeerd met een Sigma lens. Blijkbaar is men hier in België niet zo zot van Sigma.
                Ik zou al tevreden zijn moest ik ze verkocht krijgen voor de helft van de prijs van FredMiranda.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 400 mm 5,6 apo

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                  Tja, probeer ze voor die prijs maar eens te verkopen, ik heb dat ook eens geprobeerd met een Sigma lens. Blijkbaar is men hier in België niet zo zot van Sigma.
                  Ik zou al tevreden zijn moest ik ze verkocht krijgen voor de helft van de prijs van FredMiranda.
                  Challenge accepted! (voor de liefhebbers van How I met your Mother)

                  Hier verkoop ik mijn lens: http://www.2dehands.be/foto-camera/l...m_medium=email
                  Het hoogste bod staat nu op 320 euro. Het lijkt mij dus toch niet onmiddellijk een probleem? Ik denk dat het sterk afhangt van welke lens je verkoopt, de ene is al wat zeldzamer en/of heeft een betere reputatie als de andere. De Sigma 400mm die ik hier verkoop heeft een zeer goede reputatie. Als je een Sigma 170-500 oid wilt verkopen, dan heb je het snel wat moeilijker om er je vraagprijs voor te krijgen.

                  update: is verkocht voor 325
                  Last edited by LaurentS; 6 mei 2012, 09:44.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment

                  Working...
                  X