Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

all round lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • all round lens

    hallo, kan iemand mij een lens aanraden voor allroundfotografie met een goede lichtsterkte en een vaste brandpuntafstand en welke afstand daarvoor het beste is .ik heb een nikon d5000 maar de lens mag ook van een ander merk zijn . ze moet wel min of meer betaalbaar zijn .+/- 500 eurokes, merci..

  • #2
    Re: all round lens

    tsja heb je al lenzen?
    mss een sigma 17-50 2.8 os, kost iets van een 650-700 euro
    en een prime, welke mm hangt af wat je er wil mee gaan doen. goedkoopste is denk ik een 50mm 1.8, voor nikon is dat een 150 euro denk ik.
    probeer ook de zoekfunctie van het forum eens, staat echt veel in van mensen met dezelfde vraag als jij
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: all round lens

      ja ik heb een 18-105 kitlens en een tamron 70-300mm , maar die 50mm lens is een portretlens toch en ik wil in feite van alles fotograferen.all round dus maar heb gezocht hier en nog niet echt een antwoord gevonden.

      Comment


      • #4
        Re: all round lens

        wat is lichtsterk voor jou?

        analyseer mss eerst eens je foto's of je veel op op 18mm foto's maakt.
        zoniet, waar beginnen de meeste dan wel?
        Gebruik je veel je uiterste van je 18-105, dus 105mm?

        als je een lichtsterke allround wil en een lichtsterke prime, dan zie ik maar 2 mogelijkheden met je budget.

        allround: 17-50 2.8 (met VC) van tamron of een 28-75 2.8 van tamron (beide als goedkoopste te vinden rond de 400 euro)

        prime: 50 1.8 van nikon, ik vermoed dat deze ook rond de 100 euro zal draaien zoals bij canon
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: all round lens

          userke , die tamron 17-50mm komt in de reviews er zeer goed uit , misschien is dit wel iets voor mij (kost 369 eu bij kamera express.be) .ik moet zeggen dat ik vaak zoom , misschien nog alternatieven ?

          Comment


          • #6
            Re: all round lens

            ervaring heb ik er zelf nog niet mee maar ze staat ook wel op de verlanglijst hier, naast een 85 of 135 mm prime

            zelf beschik ik wel over die 28-75 van tamron en ben daar toch tevreden van

            voordeel bij tamron is dat je 5j garantie ontvangt bij een uitbreidingsformulier. K-E doet hier ook aan mee, want lenzen moeten wel via de beuckelaer komen.
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: all round lens

              Wat mij tegenhoud om dat tamron 28-75 f2.8 objectief aan te schaffen is dat de kwaliteitscontrole bij tamron naar verluid te wensen overlaat en er al eens onscherpe objectieven durven tussen te zitten. En is de algemene beeldkwaliteit beter dan de kitobjectieven? Heeft er iemand hier al een vergelijking gemaakt?
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: all round lens

                All round rens met vast brandpunt: Nikkor AF-S 35mm f/1.8 DX
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: all round lens

                  Zelfde advies: de Nikkor 35mm AFS 1.8 DX als allround lens.
                  Een 50mm zal op de D5000 al te veel tele zijn.

                  Ideaal zou zijn een 24mm (of eventueel 28mm) als allround lens op een DX camera (zoals D5000) maar dan zit je in een andere prijscategorie als je bij Nikon blijft (en AFS wil). De goedkoopste is de net gelanceerde 28mm 1.8 (zit boven de 700 euro).
                  Een alternatief is Sigma. Die hebben zowel een 24mm 1.8, 28mm 1.8 als en 30mm 1.4 in uw budget maar ook zonder autofocus voor de D5000 (24mm en 28mm). De 30mm 1.4 heeft wel autofocus.
                  Last edited by timefreezer; 30 april 2012, 14:02. Reden: Opmerking autofocus Sigma

                  Comment


                  • #10
                    Re: all round lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                    Wat mij tegenhoud om dat tamron 28-75 f2.8 objectief aan te schaffen is dat de kwaliteitscontrole bij tamron naar verluid te wensen overlaat en er al eens onscherpe objectieven durven tussen te zitten. En is de algemene beeldkwaliteit beter dan de kitobjectieven? Heeft er iemand hier al een vergelijking gemaakt?
                    ik heb gewerkt met een 18-55 kitlens op een 300d, dan de lens upgegrade naar een 18-50 2.8-4.5, nadien body upgrade naar 40d, en nadien nog de 28-75 aangeschaft. Voor mij is dit objectief scherp vanaf f4, f2.8 is ook zeker en vast bruikbaar, heb ik ook regelmatig op gewerkt.
                    prijs-kwaliteit een goed objectief voor mij
                    ik vermoed dat de kwaliteitscontrole veel verbeterd is, en je hebt nu nog eens 5j garantie dus indien het niet voldoet (front/back focus), dan steek je hem toch gewoon binnen om te calibreren opnieuw
                    je kan die issues ook met een dure merkeigen lens voorhebben zenne
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: all round lens

                      Prijs-kwaliteit is de Tamron 17/50 f2.8 non VC amper te kloppen, zeker als je hem tweedehands koopt (ong.225€).
                      Maar vermits je al een 18-105 hebt die ook vrij goed is voor dagdagelijkse dingen zou ik een Nikon AF-S 35mm f1.8 kopen.
                      Dat was op mijn croptoestel een toppertje. Veel meer dan 50mm wat ik niet handig vond op crop. Te veel tele voor binnen en te weinig tele voor portret. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
                      Maar ga in ieder geval voor lenzen mét ingebouwde motor omdat je anders geen AF hebt.
                      Je kan met je D5000 MF werken maar leuk is dat niet (kleine zoeker) en zeker niet all-round of snel.
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #12
                        Re: all round lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                        En is de algemene beeldkwaliteit beter dan de kitobjectieven? Heeft er iemand hier al een vergelijking gemaakt?
                        ik heb de 18-55 jaren gebruikt en nu de Tamron 17-50. Beter is die niet, maar die gaat open tot f/2.8.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment

                        Working...
                        X