Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 De macro SD 14 juli 2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 De macro SD 14 juli 2012

    deze SD is voorlopig volzet

    Hallo hier ben ik dan met de gegevens da de tweede SD dag 2012.

    Het aantal deelnemers is beperkt tot 18 personen per SD.

    Zoals jullie weten zijn dit dagen die in de vrije natuur door gaan en zijn we dus afhankelijk van de weer goden. Tot nu toe waren ze ons goed gezind maar mocht het weer tegenvallen regen en wind gaan deze niet door ze worden afgelast en worden niet uitgesteld maar komen te vervallen.


    De tweede SD dag gaat door in De Wisse op 14 juli 2012


    de Wisse is een gebied dat ontstaan is door grindwinning aan de oevers van de Maas.

    Het is een zalig struin gebied met enkele plassen en open vlakte .

    Aan de oevers van de plassen zitten diverse soorten juffers en libellen.

    Ook qua beplanting is dit een uniek gebied met verschillende plantensoorten die door de maas tot hier gebracht zijn.

    1.Begin

    We komen samen rond 6.30 uur aan de parking van de van de Wisse. Hier is een ruime parkeergelegenheid voorzien.

    Als we allen samen zijn vertrekken we om 7.00 het gebied in.

    Hier treft men ook de roodoogjuffer aan een van de zeldzamere soorten onder de juffers




    Diverse soorten vlinders
    Geaderd witje, blauwtje, koninginepage en anders soorten




    Verschillende soorten sprinkhanen en andere insecten



    Eens we hier voldoende beelden geschoten hebben komen we terug samen op de parking om 10.30 uur.
    We gaan dan in groep naar Heppeneert om onze knorrende magen te vullen.
    Waar we rond 11.00 uur verwacht worden






    2. Heppeneert



    Een mooi en klein landelijk gehucht aan de oever van de Maas.

    Hier de aankomst voorzien rond 11.00.

    We parkeren achter de bedevaartskerk wat dit kleine gehucht op de kaart heeft gezet.

    Dan gaan we in groep naar het hepperhuys waar ons op voorhand bestelde eten op ons staat te wachten.

    Jullie krijgen via PM een mailtje met de menukaart zodat er een keuze kan gemaakt worden en deze dan doorgegeven wordt.
    Zo wachten we hier niet te lang op ons eten en kunnen we hier rond 12.30 vertrekken naar onze volgende bestemming. De Doort

    Dit doen we als het mogelijk is zoveel mogelijk met carpoolen omdat de parkeergelegenheid in de Doort redelijk beperkt is. We komen nadien dan ook terug samen op deze parking.
    Indien jullie eerder de groep willen verlaten is dit altijd mogelijk







    3. de doort

    een prachtig natuurgebied dat heel veel te bieden heeft









    hier komen we omstreeks aan rond 13.00(rekening houdende met wegwerkzaamheden te Maaseik).

    Dit gebied staat bekent voor zij boomkikker.




    Maar ook ander insecten,vlinders,juffers en libellen en zoveel meer









    Het einde is voorzien rond 16.00-16.30 uur dan kunnen we terug ik groep naar onze auto gaan in Heppeneert .


    Indien er nog de wens bestaat om deze dag af te sluiten met een babbel en een drankje is er nog de gelegenheid om dit te doen.

    Het is steeds gezellig om de opgedane ervaringen te delen met andere.

    men is echter steeds vrij om de groep te verlaten om eerder naar huis te gaan indien men dit wenst



    De gegevens met adressen en dergelijke wordt naar jullie doorgestuurd via
    PM dit is veel makkeliljker voor mij.

    tot later
    groetjes liliane


    reeds ingeschreven

    1.Dafoto x 2 en 2x 1/2 trouwboek + hond

    3. DomieniekC
    4.MG-TF
    5.LVB
    6.Giminox
    7.jumpingjachflash
    8.spice
    9.Edje C
    10.Yammee
    11.Roland Cuypers
    12.sardi51
    13.sonjabelgium 2 personen
    15.frakske
    16.stefanvt
    17.rude50d
    18.moniq x2
    19 chrit
    Last edited by lilybie; 10 juli 2012, 22:37. Reden: lijst aangepast
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

    Hoi,

    voor Dafoto wordt het
    2 fotografen en 2x 1/2 trouwboek + hond

    Pas je dit even aan aub
    DankU
    www.wildlifepixs.com

    Comment


    • #3
      Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

      Oorspronkelijk geplaatst door Dafoto Bekijk bericht
      Hoi,

      voor Dafoto wordt het
      2 fotografen en 2x 1/2 trouwboek + hond

      Pas je dit even aan aub
      DankU
      die en 2x 1/2 trouwboek + hond
      zijn bijgeschreven op de lijst Danny
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

        Ben ook kandidaat Liliane

        groeten,
        frans
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

          is genoteerd frans je staat er bij
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

            zou graag meegaan (1)

            vdkx
            0472 274 335


            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

              Les en ik zouden ook graag meegaan op deze trip.
              Kan dat nog?
              Indien ja, schrijf ons dan direct in aub.
              Ik zie dat er max 18 deelnemers mogen zijn, maar Les is niet echt een macro-fotograaf. Hij komt mee als quantité négligeable.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                bij deze zijn jullie toegevoegd aan deze SD moniq
                en ja les mag ook mee hoor
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                  Om te beginnen alvast veel succes met uw ingreep

                  Bij Sonjabelgium staat 2personen. Ik was toen nog geen lid, ik ben de 2de persoon die meegaat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                    Liliane,

                    ik moet helaas passen .

                    je mag mij schrappen uit de lijst en die plaats doorgeven aan iemand op de wachtlijst .

                    groetjes,

                    Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                      Oorspronkelijk geplaatst door vdkx Bekijk bericht
                      Liliane,

                      ik moet helaas passen .

                      je mag mij schrappen uit de lijst en die plaats doorgeven aan iemand op de wachtlijst .

                      groetjes,

                      Dirk
                      jammer ,
                      heb je geschrapt maar hoop je een andere keer te mogen ontmoeten op een SD dag
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                        Ik las dat er terug plaatsen vrijgekomen zijn voor deze SD. Ik ben erg geïnteresseerd aangezien macro me wel aanspreekt en zo'n dag volgens mij heel leerrijk kan zijn.

                        Echter is de verplaatsing een probleem (student zonder eigen wagen). Is er toevallig iemand die in de buurt van Zoersel, Schilde, Wijnegem, Antwerpen woont en de SD meedoet (en een passagier zou willen meenemen). Ik ben zelf woonachtig te Halle-Zoersel en kan me eventueel wel verplaatsen via de turnhoutse baan of tot aan de oprit Zoersel of Massenhoven.

                        Indien dit toevallig is hoor ik het graag via pm!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                          Schrijf de groep gericht aan Spice, grotere kans op reactie Ik kom helaas vanuit W-Vlaanderen dus ik kan je niet helpen (carpool zelf mee met een bd'er ook )
                          Webstek in opbouw

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                            Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                            Ik las dat er terug plaatsen vrijgekomen zijn voor deze SD. Ik ben erg geïnteresseerd aangezien macro me wel aanspreekt en zo'n dag volgens mij heel leerrijk kan zijn.

                            Echter is de verplaatsing een probleem (student zonder eigen wagen). Is er toevallig iemand die in de buurt van Zoersel, Schilde, Wijnegem, Antwerpen woont en de SD meedoet (en een passagier zou willen meenemen). Ik ben zelf woonachtig te Halle-Zoersel en kan me eventueel wel verplaatsen via de turnhoutse baan of tot aan de oprit Zoersel of Massenhoven.

                            Indien dit toevallig is hoor ik het graag via pm!
                            juist terug uit verlof, maar zoals al via pm afgesproken kan je met me meerijden
                            groetjes Ingrid

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                              Ik ben eigenlijk geïnteresseerd naar welk materiaal er zoal meegenomen wordt naar zo'n macro SD.

                              Ik heb zelf de canon 100mm macro, die gaat uiteraard zeker mee.
                              Verder heb ik een set tussenringen en een canon 430 EX flitser waarover ik twijfel of ik deze zou meenemen?
                              Ik heb een hama mini traveler statief wat heel licht is, maar de maximale hoogte is 117 cm. Is dit op deze locatie voldoende denken jullie,
                              of zijn de grassen/.. daar hoger en is het dus beter een (zwaarder) hoger statief mee te nemen?

                              Wat doen jullie verder voor de regen? Zorgen jullie voor iets van bescherming (plastieken zak of dergelijke)? (rugzak heeft een hoes, maar om bij 'lichte' regen toch verder te fotograferen of?

                              Comment

                              Working...
                              X