Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor sportfotografie

    Goedemiddag allemaal.

    Ik ben een beginner en wil me gaan toeleggen op sportfotografie.
    Ben in het bezit van een Canon eos 7D en nu is mijn vraag hier, wat is het verschil tussen een EF 100-400mm f/4,5/5,6L is USM en de EF 400mm f/5,6 L USM
    Alvast bedankt voor de info

  • #2
    Re: welke lens voor sportfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door Pierre frl Bekijk bericht
    Goedemiddag allemaal.

    Ik ben een beginner en wil me gaan toeleggen op sportfotografie.
    Ben in het bezit van een Canon eos 7D en nu is mijn vraag hier, wat is het verschil tussen een EF 100-400mm f/4,5/5,6L is USM en de EF 400mm f/5,6 L USM
    Alvast bedankt voor de info
    Euh... behalve dat je bij die laatste geen bereik tussen 100 en 400 mm hebt?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor sportfotografie

      Het verschil tussen een vaste 400mm en een 100-400 lijkt mij toch vrij duidelijk.
      Met de vaste 400mm kan je alleen op 400mm werken, met de 100-400 kan je zoomen van 100mm tot 400mm.

      De 100-400 heeft beeldstabilisatie, de 400mm heeft die niet, daardoor zal de sluitertijd bij gebruik van de vaste 400mm best korter zijn dan 1/400sec als je geen statief gebruikt, om bewegingsonscherpte te vermijden (bij de 100-400 geeft 1/100 sec op 400mm nog een vrij groot percentage scherpe foto's, op voorwaarde dat het onderwerp niet beweegt).
      De 400mm is wel scherper dan de 100-400 op 400mm.

      Maar bij sportfotografie is een vaste brandpuntsafstand niet altijd even handig. Bij sommige sporten is dat geen probleem, maar in heel wat omstandigheden is een zoomlens veel gemakkelijker.

      Ik gebruik voor de meeste sporten liever een 70-200 dan een 100-400.