Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sync. speed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sync. speed

    Hoi hoi ,

    Ik ben helemaal nieuw in het strobist gebeuren.Kocht onlangs een metz 58 aan voor op mijn toestel en er werd me aangeraden als ik off camera zou gaan ik best een cactus v 5 setje bij kon kopen. wat valt op tijdens het uitproberen van vanalles en nog wat , dat als ik de flash op de camera heb staan ik kan werken met een sluitertijd to 1/4000 en als ik hem off camera laat flashen maar aanstuur met de camera flash ook tot 1/400ste gebruik ik nu off camera met de cactus trigger ben beperkt ik tot 1/150 ste.ga ik korter komt een zwarte band tevoorschijn.Kan ik hieruit afleiden dat die cactus set toch niet zo goed is ? Weet iemand hier iets mee ?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: sync. speed

    Oorspronkelijk geplaatst door robbi Bekijk bericht
    Hoi hoi ,

    Ik ben helemaal nieuw in het strobist gebeuren.Kocht onlangs een metz 58 aan voor op mijn toestel en er werd me aangeraden als ik off camera zou gaan ik best een cactus v 5 setje bij kon kopen. wat valt op tijdens het uitproberen van vanalles en nog wat , dat als ik de flash op de camera heb staan ik kan werken met een sluitertijd to 1/4000 en als ik hem off camera laat flashen maar aanstuur met de camera flash ook tot 1/400ste gebruik ik nu off camera met de cactus trigger ben beperkt ik tot 1/150 ste.ga ik korter komt een zwarte band tevoorschijn.Kan ik hieruit afleiden dat die cactus set toch niet zo goed is ? Weet iemand hier iets mee ?

    Alvast bedankt
    De cactus trigger ondersteunt geen high speed sync, is dus normaal dat je niet sneller kan dan 1/160 of 1/200, zonder zwarte balk te zien. Er zijn triggers die het wel ondersteunen, maar die zijn veel duurder.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: sync. speed

      De catus trigger geeft een extra 500µs vertraging daardoor wordt de max sluitertijd verder beperkt.
      High speed sync kan wel met triggers als Pocket wizard, maar de prijs is er ook naar
      Hier is wat meer info:
      Last edited by Beertje2; 28 april 2012, 08:39.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: sync. speed

        Die sync beperkting is niet echt de schuld van de cactustriggers maar eerder van de camera.

        Nog enkele triggers die high speed sync ondersteunen:

        phottix odin, pixel king, hähnel tuff.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: sync. speed

          Oorspronkelijk geplaatst door robbi Bekijk bericht
          gebruik ik nu off camera met de cactus trigger ben beperkt ik tot 1/150 ste.ga ik korter komt een zwarte band tevoorschijn.
          klopt... sony & pentax hebben een max syncspeed van 1/160
          Canon 1/200
          nikon gaat tot 1/320 en de oude nikons D70, D50, D40 tot 1/1000

          dat is een beperking, maar dat kan je makkelijk opvangen door met sluiter, ISO en diafragma te gaan spelen, of een ND filter gebruiken...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: sync. speed

            Hoi Allemaal,

            Ik denk dat ik dit onderwerp nog eens ga openbreken .

            Ik was zelf opzoek naar een manier om een high speed sync te krijgen en het is me gelukt met CACTUS V4 triggers. Het is niet de ideale setting maar het werkte op 1/1000ste zonder probleem.

            Wat heb ik gedaan : Ik heb mijn Canon Speedlite 430EX II op mijn camera geplaatst -> camera settings en flitser op high speed gezet. Omdat mijn flitser al op de hotshoe staat moest ik mijn trigger van cactus met de sync cord vastmaken (bij canon links aan de camera), daarna heb ik mijn mijn receiver gekoppeld aan mijn jinbei flitser (tis maar een van 150w). En ik kon een foto nemen van 1/1000 op F8.

            Hopelijk helpt dit voor die dat willen maar inderdaad een pocketwizard zou misschien gemakkelijker zijn.

            Nu heb ik nog wel een vraag naar de andere hier :-). Ik wil in de toekomst graag Elinchrome flitsers deze worden meestal bestuurd door Elinchrome zenders.Kunnen die wel een highspeed aan of is het enkel de pocketwizards?

            Als ik echt verkeerd zit zeg het dan maar
            Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

            Comment


            • #7
              Re: sync. speed

              Da's ook een vraag die ik reeds gesteld heb in een ander topic.
              Naar ik begrepen heb is dit niet het geval, zo ook voor Alieen bee's enz.
              De Quadra Ranger bv heeft een eigen HSS systeem waabij je tot 1/6000 kunt gaan.
              Met bijpassende triggers.
              Nu weet ik niet of dat al dan niet in combinatie met hotshoe flitsers kan gebruikt worden.
              Ook ik wil graag naar een HSS trigger, wellicht wordt dat de Phottix Odin.
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

              Comment


              • #8
                Re: sync. speed

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                klopt... sony & pentax hebben een max syncspeed van 1/160
                Canon 1/200
                nikon gaat tot 1/320 en de oude nikons D70, D50, D40 tot 1/1000

                dat is een beperking, maar dat kan je makkelijk opvangen door met sluiter, ISO en diafragma te gaan spelen, of een ND filter gebruiken...
                mijn 5D mkII gaat maar tot 1/160, bij 1/200s krijg ik al een kleine zwarte band onderaan. Helaas want 1/160 is pokketraag om buiten in de zon ( die er momenteel niet is ) te shooten. Enige oplossing voorlopig voor mij is het diafragma toeknijpen met het verlies van mijn mooie beperkte DOF. Helaas zijn HSS triggers geen oplossing want ik werk enkel met YN-560's en die ondersteunen geen HSS.

                Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                Da's ook een vraag die ik reeds gesteld heb in een ander topic.
                Naar ik begrepen heb is dit niet het geval, zo ook voor Alieen bee's enz.
                De Quadra Ranger bv heeft een eigen HSS systeem waabij je tot 1/6000 kunt gaan.
                Met bijpassende triggers.
                Nu weet ik niet of dat al dan niet in combinatie met hotshoe flitsers kan gebruikt worden.
                Ook ik wil graag naar een HSS trigger, wellicht wordt dat de Phottix Odin.
                die Ranger Quadra's spreken mij ook enorm aan. helaas is het prijskaartje niet gezond voor mijn portefeuille
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: sync. speed

                  Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                  mijn 5D mkII gaat maar tot 1/160, bij 1/200s krijg ik al een kleine zwarte band onderaan. Helaas want 1/160 is pokketraag om buiten in de zon ( die er momenteel niet is ) te shooten. Enige oplossing voorlopig voor mij is het diafragma toeknijpen met het verlies van mijn mooie beperkte DOF. Helaas zijn HSS triggers geen oplossing want ik werk enkel met YN-560's en die ondersteunen geen HSS.
                  ND filter gebruiken.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: sync. speed

                    Vergeet niet dat vanaf het moment dat je overgaat naar HSS ga je de flitskracht halveren, met elke stop dat je dan sneller gaat mag je dit nog eens halveren.

                    Met HSS kan je inderdaad snellere sluitertijden halen maar je verminderd exponentieel je flitskracht (welke reeds beperkt is als je werkt met reportageflitsers).
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: sync. speed

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      ND filter gebruiken.
                      jups derom dat ik schreef "voorlopige oplossing is diafragma toeknijpen" Maar die dingetjes kosten wel nog veel en ik zie niet zoveel info over die LCW Fader ND filters.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment

                      Working...
                      X