Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sync. speed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sync. speed

    Hoi hoi ,

    Ik ben helemaal nieuw in het strobist gebeuren.Kocht onlangs een metz 58 aan voor op mijn toestel en er werd me aangeraden als ik off camera zou gaan ik best een cactus v 5 setje bij kon kopen. wat valt op tijdens het uitproberen van vanalles en nog wat , dat als ik de flash op de camera heb staan ik kan werken met een sluitertijd to 1/4000 en als ik hem off camera laat flashen maar aanstuur met de camera flash ook tot 1/400ste gebruik ik nu off camera met de cactus trigger ben beperkt ik tot 1/150 ste.ga ik korter komt een zwarte band tevoorschijn.Kan ik hieruit afleiden dat die cactus set toch niet zo goed is ? Weet iemand hier iets mee ?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: sync. speed

    Oorspronkelijk geplaatst door robbi Bekijk bericht
    Hoi hoi ,

    Ik ben helemaal nieuw in het strobist gebeuren.Kocht onlangs een metz 58 aan voor op mijn toestel en er werd me aangeraden als ik off camera zou gaan ik best een cactus v 5 setje bij kon kopen. wat valt op tijdens het uitproberen van vanalles en nog wat , dat als ik de flash op de camera heb staan ik kan werken met een sluitertijd to 1/4000 en als ik hem off camera laat flashen maar aanstuur met de camera flash ook tot 1/400ste gebruik ik nu off camera met de cactus trigger ben beperkt ik tot 1/150 ste.ga ik korter komt een zwarte band tevoorschijn.Kan ik hieruit afleiden dat die cactus set toch niet zo goed is ? Weet iemand hier iets mee ?

    Alvast bedankt
    De cactus trigger ondersteunt geen high speed sync, is dus normaal dat je niet sneller kan dan 1/160 of 1/200, zonder zwarte balk te zien. Er zijn triggers die het wel ondersteunen, maar die zijn veel duurder.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: sync. speed