Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - D70] DPREVIEW in detail !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [DSLR - D70] DPREVIEW in detail !!


    Allez vooruit, volgens Phil Askey is de D70 de beste camera van het moment in de prosumer klasse, hij beëindigt zijn pleidooi met het feit dat de D70 de 300D en 10D voorbijgaat, maar dit zijn zeer technische details.

    Toch knap voor een camera van 1000 euro. Het werd tijd dat Nikon terug wat deed, en geloof me, Canon zal niet al te lang wachten met een antwoord

    Zijn clonclusie :

    Nikon have achieved three major improvements with the D70 (compared to the competition / the D100): (1) They have improved the performance of the camera, with its instant on availability, very fast shutter release, superb continuous shooting and image processing speed and smart use of its buffer. (2) They have maintained build quality while still delivering a smaller and lighter camera, the D70 doesn't feel much less well built than the D100 but is lighter, it certainly feels much more like $1000 worth of camera than the EOS 300D could. (3) They have improved image sharpness and detail, while we could niggle about moiré the compromise between artifacts and sharpness is worth it, in many instances the D70 delivering more detail than our previous benchmark, the EOS 300D / EOS 10D CMOS sensor.

  • #2
    Hallo Phille,

    Te laat ...
    Zie http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=43860

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      was te druk bezig de 18-70 lens te beschrijven

      Comment


      • #4
        Eindelijk een review op dpreview, daar was ik al ff op aan het wachten

        Ik ben nog aan het twijfelen voor mijn aankoop ervan. Ruis en de volgens Phil Askey maar 12Mbps snelheid van de zogezegde USB2.0 zijn hiervoor de boosdoeners. Het ruisprobleem van de compacte camera's is één van de vele reden waarom ik de overgang naar een DSLR wil maken, mss moeten enkele hoge ISO afdrukken van nachtshots mij overtuigen USB2.0 .. iedereen werkt met een CF van 512 of 1Gb .. het zou mooi zijn als die tegen volle CF leessnelheid naar PC verzonden worden. USB2.0 (480Mbps)is trouwens al meer dan een jaar oud en ik haat externe CF lezerkes Ik weet dat dit niet de doorslag mag geven om de D70 niet te kopen ... maar mss even afwachten op meer testen, evt een nieuwe D70 tegenhanger van Canon, of goeie ruis- en USB2.0 ervaringen van jullie

        Maar voor de rest ... prachtig toestelleke (voor zover ik weet)

        Comment


        • #5
          Onder voorbehoud van perfectie, kan je blijvend wachten op de volgende verbeteringen...

          Als je een statisch panorama of zo trekt:
          Net zoals een lage ASA-waarde film mooiere nachtshots oplevert, kan je misschien ook beter ISO 200 en langere sluitertijden met dan Long Exposore Noise Reduction actief proberen... Het opdrijven van de ISO-waarden blijft gewoon 'pushen' van je ccd...

          Comment


          • #6
            Tja Easterbunny, de paashaas bestaat niet hoor, en Sinterklaas of de Kerstman ook niet dus je zal zelf je lijf naar de shop moeten sleuren en daar een D70 gaan halen

            Welke ruis ? de foto's uit de D70 zijn net zo ruisvrij als die van elke andere DSLR en USB2 ge leest uw kaartjes toch uit op een cardreader van 15 euro ipv het toestel steeds aan de PC te hangen.

            Als dit je enige twijfels zijn, overboord gooien makker !!!!!

            Comment


            • #7
              Wel easterbunny als ik jou was zou ik niet twijfelen. Ik begrijp dat je schrik hebt van die meer ruis maar je mag dit niet vergelijken met de ruis die je gewoon bent van je compact camera. Laat het mij zo stellen de ruis die je hebt op iso 400 met je compact is hoger dan de ruis van een D70 op ISO1600 en iso 800 doet beter dan je compact op 200. En daarvoor moet ik zelf niet weten welke compact je hebt het is namelijk altijd zo en vaak is het verschil nog veel groter.

              De usb2 die maar 12Mbps is wel dat komt door de verschillende standaarden die in USB2.0 zijn. Een vergissing volgens mij dat de fabrikanten later met een tragere USB 2.0 standaard uitgekomen zijn maar dat is dus nu zo. En nikon gebruikt deze dus op zijn D70 en dat is dus nog altijd een vooruitgang tegenover alle andere DSLR's. Maar je haat misschien externe cardreaders. Dus yep dan duurt het wat langer als je zou willen maar daarvoor kan je toch niet zeggen ik koop hem niet. Uiteindelijk is een externe cardreader de handigste manier om te werken.

              Koop gewoon die D70 paashaas je gaat er geen spijt van hebben. Heb ik aan een vriend ook aangeraden en die heeft er geen spijt van integendeel.

              @Phille: Weer wat optimistisch Phille? Ik zie hem nergens zeggen dat hij de D70 een betere camera is dan een 10D hoor. Daarvoor zal je op de D100 opvolger moeten wachten vrees ik. En das logisch he want die camera's zitten niet in dezelfde klasse. Prijs/kwaliteit is de D70 wel de koploper van het moment.

              Comment


              • #8
                @Easterbunny
                Volledig akkoord met Phille. Heb aan elke PC zo'n USB 2.0 kaartlezerke hangen, je kan direct alle types kaarten lezen, en de batterij van je camera wordt ondertussen niet leeggezogen...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kevlar

                  @Phille: Weer wat optimistisch Phille? Ik zie hem nergens zeggen dat hij de D70 een betere camera is dan een 10D hoor. Daarvoor zal je op de D100 opvolger moeten wachten vrees ik.
                  ik deel deze mening niet, en Phil Askey ook niet Kev !
                  de d70 zet nieuwe benchmarks en de resolutie van de Cmos in de 10D en 300D worden nu ook voorbijgestoken ... logisch eigenlijk, zoals je zelf al ooit verklaarde, de 10D wordt een 'oud' toestel

                  Nee, even serieus, de D70 steekt alle DSLR's in het segment 'prosumer' naar de kroon, ook de 10D, maar Canon zal het hierbij zeker niet laten ...

                  Momenteel is voor mij de D70 een betere deal dan de D100 en de 10D en de 300D, dit is mijn mening, maar blijkbaar ook die van velen.

                  ach, zoals ik steeds happy met de D100 was, zal jij zeker happy zijn met je 10D, waarom niet. De realiteit hoeft niet altijd Nikon gekleurd te zijn, dit keer wel

                  Comment


                  • #10
                    Alé ... heb dan toch wat reactie kunnen uilokken!!

                    Vanmorgen eens met een fris kopke de Luminance noise graphs van verschillende toestellen vergeleken. Op de D70 review komt de D70 het minst goed uit .. bekijken we de D2H review .. waarde NIKON D2H vergeleken wordt met de EOS-1D, EOS-10D en de Olympus E-1, zie ik dat de D70 het bijlange niet slecht doet!!!! Zeker met zijn prijskaartje in het achterhoofd


                    Maar jullie hebben dus geen slechte ervaringen met ruis? Denk ook wel dat m.b.v. een firmware update hier enige verbetering mogelijk is

                    Alvast bedankt voor julie reacties !!!

                    The E@sterbunny

                    Comment


                    • #11
                      Ik ben zeer blij dat een goede witbalans maken nog steeds niet evident is Dan hebben we tenminste nog iets dat we zelf kunnen doen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Phille
                        ik deel deze mening niet, en Phil Askey ook niet Kev !
                        Allee Phille waar staat dat dan? Hij zegt dat je gerust meer mag betalen voor de D70 in vgl met 300D. Over 10D spreekt ie niet. Ik denk dat phil askey gewoon rekening houdt met de klasses waar de camera's zich in bevinden en das logisch want daar hangen altijd andere prijskaartjes aan vast. Phil askey deelt jow mening dus niet gewoonweg omdat ie rekening houdt met klasseverschillen. Prijs/kwaliteit is de D70 de beste waar vroeger de 300D dat was. De 10D is dat nog altijd in zijn klasse. Dus zoals ik zei effe op D100 vervanger wachten.


                        de d70 zet nieuwe benchmarks en de resolutie van de Cmos in de 10D en 300D worden nu ook voorbijgestoken ... logisch eigenlijk, zoals je zelf al ooit verklaarde, de 10D wordt een 'oud' toestel
                        Yep dat lijkt het geval te zijn alhoewel ik het niet zie en Phill Askey ook niet in zijn resolution charts want daar wint de canon het nog steeds (verwaarloosbaar verschil hoor). Maar als hij het ziet in de normale beelden is dat nog veel belangrijker volgens mij. Eerlijk gezegd ik zie het niet. Ik zie op sommige beelden een resolutievoordeel voor nikon op andere één voor Canon. Wel spijtig dat de canon niet op zijn beste vergeleken wordt en het dus op 200 iso moet daar ik zelf veel liever op 100 zit dan op 200 als ik het beste wil. De vergelijkingsbeelden bekijken is wel leuk omdat je er toch dingen in ontdekt. Zo zie ik problemen bij canon in vgl met nikon in bayer interpolatie. En problemen bij nikon met color blooming. En daar spreekt niemand over. Maar tja das het goeie van DPreview je kan zelf je conclusies trekken.
                        Maar mijn oude 10D heeft na meer dan een jaar nog steeds geen match van nikon hoor (zelfs geen aankondiging). Dat vind ik wel teleurstellend. Het zou allemaal sneller moeten gaan.


                        Nee, even serieus, de D70 steekt alle DSLR's in het segment 'prosumer' naar de kroon, ook de 10D, maar Canon zal het hierbij zeker niet laten ...

                        Momenteel is voor mij de D70 een betere deal dan de D100 en de 10D en de 300D, dit is mijn mening, maar blijkbaar ook die van velen.
                        Dat betwist ik niet de beste deal is zeker de D70 en dat wisten we al he daarvoor hadden we de review niet nodig. Beste camera is daarvoor niet beste deal he. En wat voor jou beste camera is dat hangt dan nog af van wat voor jou belangrijk is of niet. Ik zou nooit zeggen dat een 10D een betere camera is dan een 1D beste deal van de 2 is ie zeker. Om maar eens een andere vgl te maken.


                        ach, zoals ik steeds happy met de D100 was, zal jij zeker happy zijn met je 10D, waarom niet. De realiteit hoeft niet altijd Nikon gekleurd te zijn, dit keer wel
                        Yep en zoals je zegt mijn 10D is al oud maar hij gaat nog veel ouder worden he. Tegen dat die vervangen wordt zitten we al met veel beter toestellen. En nu dat nikon eindelijk een competitieve camera heeft zal de vooruitgang misschien terug sneller onze richting uitkomen.
                        Anderzijds denk ik dat Nikon nog veel werk heeft want in de goedkoopste DSLR klasse kunnen ze nu concurreren in al de andere lopen ze serieus achter. Maar ze komen wel terug hoor wees gerust. Ooit brengen ze wel weer iets uit dat een echte stap voorwaarts zal zijn zoals de D1 in den tijd.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by The E@sterbunny
                          Alé ... heb dan toch wat reactie kunnen uilokken!!

                          Vanmorgen eens met een fris kopke de Luminance noise graphs van verschillende toestellen vergeleken. Op de D70 review komt de D70 het minst goed uit .. bekijken we de D2H review .. waarde NIKON D2H vergeleken wordt met de EOS-1D, EOS-10D en de Olympus E-1, zie ik dat de D70 het bijlange niet slecht doet!!!! Zeker met zijn prijskaartje in het achterhoofd


                          Maar jullie hebben dus geen slechte ervaringen met ruis? Denk ook wel dat m.b.v. een firmware update hier enige verbetering mogelijk is

                          Alvast bedankt voor julie reacties !!!

                          The E@sterbunny
                          Gewoon kopen paashaas. Je gaat zien je hebt echt geen firmware upgrade nodig om heel tevreden te zijn van de noise resultaten van de D70.

                          Comment


                          • #14
                            Idd ze zijn telaat BD heeft deze D70 al voor de algm vergadering in Alden Biesen getest. En daar was hij ook goed bevonden.

                            Maar het is idd een prachtcamera die z'n geld meer dan waard is.

                            Comment


                            • #15
                              de d70 zet nieuwe benchmarks en de resolutie van de Cmos in de 10D en 300D worden nu ook voorbijgestoken ... logisch eigenlijk, zoals je zelf al ooit verklaarde, de 10D wordt een 'oud' toestel
                              nu in de absolute resolutie (zie charts) wordt er hier niets voorbijgestoken, de D70 lijkt me echt wel een schitterende camera te zijn maar in mijn ogen geen meerdere tegenover de 10D , tov de D100 daarintegen
                              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                              Comment

                              Working...
                              X