Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

    Zijn er al personen onder ons die met dit vernieuwd macro-objectief
    Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM werken; maw macrofotografie beoefenen/uitvoeren...
    Ik bedoel dus dit: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...hsm-nikon.html

    ...en wat zijn jullie bevindingen ?
    ...en kunnen we voorbeeldjes zien of verwijzen naar (treffelijke) links?

    Alvast bedankt voor reakties

    groet,
    Roland

  • #2
    Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

    Onlangs is dit objectief besproken in het tijdschrift Camera Magazine.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

      Er bestaan Flickr groups die lens specifiek zijn (vaak wel meerdere groups voor eenzelfde lens) : deze is er alvast eentje, maar er zijn er wellicht meer.
      De in een dergelijke groep geposte beelden zijn met de betreffende lens gemaakt en kunnen dus een beeld geven van wat kan (en soms zijn de beelden ook in groter formaat opvraagbaar).
      Master the craft, and the art will follow.
      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

        dag Roland
        volgens mij is dit de lens waar ik mee werk maar er staat geen HSM bij wel met OS ,ik weet nu niet of dit deze versie is of dezelfde ,ik heb hem sedert september vorig jaar ,
        als het dezelfde is dan kan ik daar maar één ding over zeggen het is een superlens ,goed scherp mooie softe achtergronden ,jij kent mijn foto's al een beetje anders eens via mijn profiel eens kijken ,al wat voor september is is nog met de 150 mm zonder OS erna is de vernieuwde versie ,ik was eigenlijk vroeger al heel tevreden (tot hij gevallen is ),de laatste tijd heb ik nogal veel uit de hand gewerkt en vind dat de OS goed zijn werk doet deze is genomen op uit de hand rekening houden dat je normaal best nooit lager gaat in sluitersnelheid dan de brandpuntafstand ,
        ik zou in ieder geval geen andere meer willen

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

          Die lens heb ik onlangs gekocht, mijn laatste macro probeersels zijn er mee gemaakt. Goeie respons van de lens, wat focus betreft, zelfs uit de hand weinig missers want de os werkt zeer goed. Zit te popelen op beter weer om er meer te gaan mee werken.
          Ik kom van de Canon 100L USM (niet IS).

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

            Roland

            Tot mijn grote tevredenheid heb ik de oudere uitvoering,veronderstel dat de nieuwe nog beter is.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

              Roland

              Ik heb deze lens enkele maanden en ben er zeer tevreden van
              scherp en zeer goede os

              gr ronald

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

                Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                Er bestaan Flickr groups die lens specifiek zijn (vaak wel meerdere groups voor eenzelfde lens) : deze is er alvast eentje, maar er zijn er wellicht meer.
                De in een dergelijke groep geposte beelden zijn met de betreffende lens gemaakt en kunnen dus een beeld geven van wat kan (en soms zijn de beelden ook in groter formaat opvraagbaar).
                Op basis van de foto's in deze group zou ik dit objectief niet kopen.
                Geen geweldige fotograaf.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

                  waarschijnlijk overbodig, maar volledigheidshalve de Photozone testlink

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

                    Allemaal bedankt voor de feedback en de vriendelijke reakties

                    @ Bopatje: kortelings zie ik je wel en kan ik je lens een 'bekijken' (al heb jij een Canon-versie)
                    vermoedelijk zal ik dan over de streep getrokken worden...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

                      Dus als ik jullie goed begrijp is deze lens nog goed om voor macro op een crop-camera te gebruiken ? Want in mijn geval zou 150mm een equivalent geven 225mm, wat toch al aardig wat lengte is om goed stil te houden. En ik weet best dat je het meeste macro werk van statief doet , maar evengoed kan dat een probleem zijn , omdat je geen beeldstabilisatie kan gebruiken.
                      Lijkt mij echt een puike lens !
                      Groeten,
                      Johan
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

                        150mm blijft 150mm hoor, dat is de eigenschap van de lens, waar je die ook op vijst.

                        De uitsnede is anders, maar dat maakt niet zo veel uit. Op mijn FF zal ik zonder kwaliteitsverlies redelijk wat kunnen croppen (of uitsnijden).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          150mm blijft 150mm hoor, dat is de eigenschap van de lens, waar je die ook op vijst.
                          .
                          Oeps , denkfout. En bedankt voor de rechtzetting.
                          Wat ik bij nader inzien wel dacht, is dat een crop-camera wel een kleinere d.o.f. heeft. Zou dat een probleem kunnen zijn ?
                          Groeten,
                          Johan
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                            Oeps , denkfout. En bedankt voor de rechtzetting.
                            Wat ik bij nader inzien wel dacht, is dat een crop-camera wel een kleinere d.o.f. heeft. Zou dat een probleem kunnen zijn ?
                            Groeten,
                            Johan
                            Crop-camera heeft helemaal geen kleinere DOF bij wanneer het onderwerp even groot afgebeeld wordt, integendeel.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

                              Sorry , ik ben er even niet bij , geloof ik . Want inderdaad hoe kleiner de sensor , hoe groter de d.o.f. Daarom heb je met een compact (bijna) altijd van voor tot achter scherpe foto's .
                              (ik ga me nederig in een hoekje terugtrekken, om te voorkomen dat er nog meer stoms uit mijn toetsenbord komt)
                              Groeten,
                              Johan
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X