Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra lens of extra camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extra lens of extra camera?

    Mijn vrouw doet tegenwoordig bruidsreportages, ze heeft een canon 7D met een 24-105 L-lens. Prima set.
    Maar soms wil ze ook echt ver kunnen inzoomen.

    Een extra zoom-lens aanschaffen lijkt de oplossing, maar dan zit ze wel met verwisselen en zo. Lijkt me niet ideaal. Maar om nou meteen een extra body erbij aan te schaffen is weer behoorlijk prijzig.

    Herkenbaar punt? En hoe heb je het opgelost? Bedankt voor de tips alvast!


    PS een camera als bijvoorbeeld de FinePix S4200 is misschien ook wel leuk om erbij te houden voor die zoom-momenten. Maar of de kwaliteit dan overeind blijft ...

  • #2
    Re: extra lens of extra camera?

    lenzen wisselen ben je direct gewoon. Duurt 10 seconden, met wat oefening minder.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: extra lens of extra camera?

      Voor trouw reportages (in opdracht en betaald) gaat mijn voorkeur altijd uit naar twee body's. Wisselen vind ik bij dit soort reportages niet prettig. Ik zou zelf bang zijn dat ik een moment mis. En dat kun je eigelijk niet veroorloven, gaat toch wel over de belangrijkste dat van iemands leven.

      Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan uit naar een 5DII met 24-70 en 7D met bijvoorbeeld 70-200 f/2.8 (dan heb je leuk bereik afgedekt en je kunt werken in bijna alle situaties.

      Comment


      • #4
        Re: extra lens of extra camera?

        tijdens de ceremonies is het niet altijd gemakkelijk, maar als je er een paar achter de rug hebt weet je meestal wel welke lens je op welk moment nodig hebt. En 24-105 dat is nog in een draai van overzicht naar portret.

        Denk er ook aan dat een groot deel van de foto's afgedrukt worden op een relatief klein formaat dat in een album past. Je kan dan meestal flink croppen zonder dat er kwaliteitsverlies is.

        Tijdens een shoot met het koppel heb je alle tijd van de wereld. Dan ga ik ook niet met 2 camera's rondlopen (altijd eentje in de tas als back up).
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: extra lens of extra camera?

          Die lens moet je toch kopen, extra body of niet, werkt het met 2 lenzen en één body niet, dan kun je dan een tweede body overwegen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: extra lens of extra camera?

            is het een bijberoep?

            zonee, zorg maar dat het dan snel aangevraagd is of gegarandeerd dat je eens problemen zal krijgen als andere (semi-)beroepsfotografen dit zien en je controleren, zeker als het op regelmatige basis gebeurd.

            en voor mij is persoonlijk de keuze vrij snel gemaakt.
            BEIDE!

            weer zo een typisch voorbeeld van ik wil alles wel maar het mag niets kosten, alleen maar opbrengen.

            hoe kan je in godsnaam, al dan niet betaalde, huwelijksopdrachten aanvaarden met maar 1 body en 1 lens??????

            een van de belangijkste dagen in de mensen hun leven waar ze herinneringen willen aan overhouden, kan op 1 seconde tijd gewoon om zeep zijn.
            je body of lens moet het maar net tijdens de ceremonie in de kerk begeven en je staat daar zonder iets.
            hoe ga je dat uitleggen aan het koppel? sorry maar ik vond de winst belangrijker dan jullie dag?

            sorry maar dergelijke vragen vind ik reinste onzin om hier te stellen.
            sorry voor de mss harde woorden maar dit is mijn mening hieromtrent

            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: extra lens of extra camera?

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              is het een bijberoep?
              ...
              er lichtjes over

              de album van vrienden van ons is gemaakt door een fotograaf die een Hasselblad en een 80mm f/2.8 bij had. Niet meer, niet minder, geen back up, geen extra's, wel heel wat rolletjes. Prachtig album geworden.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: extra lens of extra camera?

                Bedankt voor de tips mensen. Het wordt een 2e lens kiezen, en daarmee kijken hoe het gaat.
                Mocht het niet werken kopen we er tzt een extra body bij.

                PS @ Userke chill maar hoor. Dit is een forum, niet te zwaar aan tillen allemaal.

                Comment


                • #9
                  Re: extra lens of extra camera?

                  [QUOTE=Userke;3522427]is het een bijberoep?


                  hoe kan je in godsnaam, al dan niet betaalde, huwelijksopdrachten aanvaarden met maar 1 body en 1 lens??????



                  Dus jij beweerd dat je geen mooie huwelijks-reportage kan maken met 1 body en lens

                  Soms is minder veeeel meer
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #10
                    Re: extra lens of extra camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    er lichtjes over

                    de album van vrienden van ons is gemaakt door een fotograaf die een Hasselblad en een 80mm f/2.8 bij had. Niet meer, niet minder, geen back up, geen extra's, wel heel wat rolletjes. Prachtig album geworden.
                    En als de hassy gefaald had op een bepaald moment dan had je een prachtige halve album

                    met één body en lens (lenzen) kan je idd een huwelijk schieten, maar als je je verantwoordelijkheid als fotograaf wil opnemen op zo'n belangrijke dag, dan heb je een backup-body bij je of gebruik je die met een andere lens erop.

                    Comment


                    • #11
                      Re: extra lens of extra camera?

                      [QUOTE=Bloatenaas;3524679]
                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      is het een bijberoep?


                      hoe kan je in godsnaam, al dan niet betaalde, huwelijksopdrachten aanvaarden met maar 1 body en 1 lens??????



                      Dus jij beweerd dat je geen mooie huwelijks-reportage kan maken met 1 body en lens

                      Soms is minder veeeel meer


                      En niets is niets! En dat hou je over als je die ene body met lens op de grond laat kwakken.

                      Ik schiet mijn huwelijken óók nog met één camera (D700)...objectieven wisselen gaat vlotjes...en ik weet ook wel wanneer ik de verschillende objectieven nodig heb.

                      Maar in de tas zit wel altijd nog een D90, extra geheugenkaartjes, batterijen, etc...voor mócht er iets mis gaan...(feitelijk is alles inclusief de flitser dubbel uitgevoerd...).

                      Dat is gewoon een vereiste voor élke huwelijksfotograaf...en raad ik mensen ook altijd aan om als eerste te vragen wanneer ze met fotografen in gesprek gaan. De "wat als..." vraag.

                      De écht goede huwelijksfotografen kunnen zelfs zichzelf vervangen mocht de nood aan de man zijn.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: extra lens of extra camera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                        Soms is minder veeeel meer
                        Soms wel, maar niet in dit geval!

                        Comment


                        • #13
                          Re: extra lens of extra camera?

                          leuk hoe je één body met een matige superzoom vergelijkt met een hasselblad en een f2.8 lens...



                          als je het met één lens wil doen.... neem dan de 24-70 2.8, voor huwlijken gewoon de perfecte range (17-50 op crop)
                          www.aeri-photography.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: extra lens of extra camera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                            Dus jij beweerd dat je geen mooie huwelijks-reportage kan maken met 1 body en lens

                            Soms is minder veeeel meer
                            Dat kan makkelijk, maar je moet gewoon een reserve hebben en die hoef normaal gesproken niet te gebruiken. Maar je staat behoorlijk voor gek als het enige wat je kan produceren is: ERR op het display.....
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: extra lens of extra camera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Dat kan makkelijk, maar je moet gewoon een reserve hebben en die hoef normaal gesproken niet te gebruiken. Maar je staat behoorlijk voor gek als het enige wat je kan produceren is: ERR op het display.....
                              Er zal wel iemand van de genodigden een body hebben zeker die je dan mag lenen?

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X