Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 f/2.8 - 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-70 f/2.8 - 4

    Ik kocht mij onlangs een nieuwe lens: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM OS Canon.

    Wat mij nu opvalt dat deze regelmatig bij het bewegen een geluid maakt (best nog te omschreven als iets dat precies op zijn plaats valt).
    Ik heb ook vastgesteld dat wanneer ik op dat moment door de zoeker kijk het beeld een beetje naar beneden valt.

    Af en toe verloopt het scherpstellen traag en hoor ik ook een piepend geluid.

    Is dit alles normaal?

    grtz,

  • #2
    Re: Sigma 17-70 f/2.8 - 4

    Je schrijft ik heb onlangs een nieuwe lens gekocht !!! waarom als je twijfels hebt ga je niet terug naar je winkel? heeft veel meer nut dan hier je vraag te stellen denk ik.

    en trouwens een lens die rare geluiden maakt is nooit normaal he'
    Groetjes Rudy
    Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-70 f/2.8 - 4

      gewoon terug gaan en daar ff laten zien wat er aan de hand is. klinkt in ieder geval raar
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17-70 f/2.8 - 4

        Lijkt verdacht veel op het inschakelen van de OS.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 17-70 f/2.8 - 4

          Oorspronkelijk geplaatst door kalenberg Bekijk bericht
          Ik kocht mij onlangs een nieuwe lens: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM OS Canon.

          Wat mij nu opvalt dat deze regelmatig bij het bewegen een geluid maakt (best nog te omschreven als iets dat precies op zijn plaats valt).
          Ik heb ook vastgesteld dat wanneer ik op dat moment door de zoeker kijk het beeld een beetje naar beneden valt.

          Af en toe verloopt het scherpstellen traag en hoor ik ook een piepend geluid.

          Is dit alles normaal?

          grtz,
          Ik had dit ook voor met mijn 17-70 dacht ik mij te herinneren. Het piepen van de lens is waarschijnlijk je hand die de scherpstelring tegenhoud. De scherpstelring op deze lens draait continu mee. Het is niet zoals met een 17-55 van Canon bijvoorbeeld dat je een alltime manual focus hebt. Maar in geval van twijfel (al is het maar om je op je gemak te voelen) toch terug naar de winkel gaan.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 17-70 f/2.8 - 4

            Bij mij gaat de OS ook met een soort van schokje, wat naar m.i. normaal is .
            Maar die van mij maakt geen rare afwijkende geluiden.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 17-70 f/2.8 - 4

              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Ik had dit ook voor met mijn 17-70 dacht ik mij te herinneren. Het piepen van de lens is waarschijnlijk je hand die de scherpstelring tegenhoud. De scherpstelring op deze lens draait continu mee. Het is niet zoals met een 17-55 van Canon bijvoorbeeld dat je een alltime manual focus hebt. Maar in geval van twijfel (al is het maar om je op je gemak te voelen) toch terug naar de winkel gaan.
              Ik vond dat ze optisch niet overal even goed, en zo'n meedraaiende focusring verwacht je enkel bij een kitlens, maar stevig gebouwd en stil was ze wel.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 17-70 f/2.8 - 4

                hoe is die lens trouwens , want ik ben er ook in geintreseerd ?

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 17-70 f/2.8 - 4

                  Ik gebruik de lens nu ongeveer 4 weken, dus helemaal door en door ken ik de lens nog niet. Maar ik kan al wel een paar dingen zeggen.

                  De lens "voelt" degelijk aan.
                  Tekent zeer fraai in contrast en detail.
                  Zeer prettige kleuren.(mijn mening dan, natuurlijk)
                  Perfect werkende beeldstabilisatie. (maar gebruik het bijna niet)
                  Close up 1:2,6 (geen macro) is ook niet te versmaden.

                  Boven 60mm wordt de scherpte wat minder.
                  En inderdaad de focus-ring zit aan het uiteinde van de lens, waar je normaal gesproken de lens vasthoud. Dat is even wennen om de lens wat "korter" vast te houden.
                  Ik ben zojuist terug van vakantie, en de lens is niet van mijn camera geweest.
                  Vindt het voor de Euro's zeker een aanrader.Als ik bij Nikon kijk, zit de 16-85 in de buurt qua kwaliteit.(niet qua prijs)
                  Die heeft mijn zoon op zijn D7000 zitten, en die zal de vergelijking zeker beamen.
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment

                  Working...
                  X