Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

C-Mine 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • C-Mine 10

    De laatste in de reeks C-Mine, die blijkbaar niet in de smaak viel
    Zonder respons is het natuurlijk ook moeilijk om hieruit dan ook maar iets te leren
    Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
    http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

  • #2
    Re: C-Mine 10

    Het is een moeilijke reeks, die als reeks sterker is dan de onderdelen. Misschien was dit beter een reportage geworden, maar in die afdeling komt helemaal geen kat kijken.

    Helpt het als ik schrijf dat ik je volharding bewonder.

    Het onderwerp en de bewerking zegt me minder, persoonlijk hé, maar ze zijn stuk voor stuk goed uitgevoerd.

    Comment


    • #3
      Re: C-Mine 10

      De reeks valt wel in de smaak maar ik hou niet van de bewerking.
      mvg,
      Kinglouie
      de gustibus et coloribus non est disputandum
      Greetz, Artur Bex

      Comment


      • #4
        Re: C-Mine 10

        Bedankt Zappa en Kinglouie. Ik had inmiddels ook al door dat er in deze categorie weinig geïnteresseerden zijn, ik had dat ook al gemerkt in ander categoriën als ik in Beoordeling postte ipv in Showcase - soms vraag ik het me dan wel af, maar inderdaad, als de reeks klaar is blijf ik ook posten, ik volhard dan.
        Bedankt voor de steun.
        Met vriendelijke groeten,
        Danny.
        Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
        http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

        Comment


        • #5
          Re: C-Mine 10

          mis toch ook hier weer scherpte.
          denk dat het door de bewerking komt.
          onderwerp is er wel geschikt voor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: C-Mine 10

            Ben het eens met Zappa en Kingloui en ik heb het bij het begin van de reeks ook al gezegd; op zich mooie opnames maar de bewerking doet het niet helemaal. Nogmaals, als het je bedoeling was om stripverhaal plaatjes te creëren dan ben je met ruim voldoende geslaagd. Maar, zoals ook al gezegd, proficiat met je "volharding".
            Overigens; ik denk dat ik één van de "veel-fotografen" van C-mine ben en ik krijg ook niet overal veel en/of goede commentaren op. (en ik ga ook gewoon door)

            Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: C-Mine 10

              Oorspronkelijk geplaatst door Syndromeda Bekijk bericht
              De laatste in de reeks C-Mine, die blijkbaar niet in de smaak viel
              Zonder respons is het natuurlijk ook moeilijk om hieruit dan ook maar iets te leren
              Ik denk dat de reden hier is dat het nogal monochroom is, wat het hier wat saai maakt, zeker in vergelijking met de voorgaande foto's.
              Als je toch al zover gaat in de bewerking, waarom dan niet een aantal dingen selecteren en er allerlei kleurtjes aan geven? Het kan het het vervreemdende, spacy effect maar verhogen.
              Wat mij telkens wel stoort, is de perspectivische vertekening. Ok dat het niet anders kon blijkbaar dan deze foto's te nemen met sterke groothoek, maar achteraf kun je toch alles netjes recht zetten? Minstens in die zin dat verticalen ook echt verticalen zijn.

              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: C-Mine 10

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                ...de perspectivische vertekening. Ok dat het niet anders kon blijkbaar dan deze foto's te nemen met sterke groothoek...
                Niet dat het mij stoort maar dergelijke pinch-vervorming is eerder een resultaat van gebruik van telezoom (tenzij in naverwerking overgecorrigeerd). In niet gecorrigeerde beelden geeft een wide angle een bolle distortie. Doordat het beeld gemaakt is vanuit een subtiel kikvorsperspecief laat de pinch dan ook ietsje meer uitzwaaien aan de bovenkant.

                Wat ik dan wel minder interessant vind is het eentonige kleurenpallet dat naar mijn gevoel het geheel uitvlakt, de dieptewerking uit het beeld haalt. Het beetje groen links en het beetje rood rechts trekt alle aandacht terwijl de rest een chaotisch roestig vlak is. FWIW ging 'k hier zelf eerder voor een harde zwart/wit-omzetting kiezen.

                Veel succes,
                F.

                Comment


                • #9
                  Re: C-Mine 10

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Het is een moeilijke reeks, die als reeks sterker is dan de onderdelen. Misschien was dit beter een reportage geworden, maar in die afdeling komt helemaal geen kat kijken.

                  Helpt het als ik schrijf dat ik je volharding bewonder.

                  Het onderwerp en de bewerking zegt me minder, persoonlijk hé, maar ze zijn stuk voor stuk goed uitgevoerd.
                  Ik volg Syndromeda ook al een hele tijd, je houd van HDR of niet dat laat ik in het midden, maar steeds zijn de compo's mooi.
                  Hier is dit niet anders.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: C-Mine 10

                    Bedankt aan allen - weeral veel bijgeleerd...en niet enkel over fotografie ;-)
                    Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                    http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                    Comment

                    Working...
                    X