Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

    Weet iemand welke meest geschikt is van de 3 voor gelfilters om de achtergrond te kleuren, en waarom?

  • #2
    Re: Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

    als ik logisch probeer na te denken, zou ik toch eerder voor witte achtergrond gaan

    wit heeft de eigenschap dat het in vele gevallen dat het lichtjes 'reflecteert'
    ook gaan m.i. de kleuren daar beter op uitkomen qua 'echtheid'
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

      Middengrijs kan je alle kanten mee uit. Ben iets meer fan van de donkere kleur. Als je dan met een spot op de achtergrond werkt, krijg je een soort vignet.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

        Wit net niet dacht ik, had een witte gekocht, maar ik kreeg tientallen reactie's van forumleden dat het zeer moeilijk is om kleur in een witte achtergrond te krijgen en dat rood dan bvb lichtroze is. Daarmee bestelde ik een grijze.

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        als ik logisch probeer na te denken, zou ik toch eerder voor witte achtergrond gaan

        wit heeft de eigenschap dat het in vele gevallen dat het lichtjes 'reflecteert'
        ook gaan m.i. de kleuren daar beter op uitkomen qua 'echtheid'

        Comment


        • #5
          Re: Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

          Een witte achtergrond geeft inderdaad lichte, pastel-achtige kleuren.
          Verder kan ik je helaas niet helpen aangezien ik alleen ervaring heb met wit en zwart (en dan dus altijd voor de laatste ga).
          Website: http://www.circlepics.nl
          Flickr: https://www.flickr.com/photos/29852623@N07/

          Comment


          • #6
            Re: Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Weet iemand welke meest geschikt is van de 3 voor gelfilters om de achtergrond te kleuren, en waarom?
            zwart
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

              Zwart????

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              zwart

              Comment


              • #8
                Re: Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

                Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                Zwart????
                Ik weet zeker dat dleemans dit niet grappig bedoeld heeft. Zwart werkt namelijk erg goed hiervoor...

                Witte achtergrond geeft pastel-achtige kleuren, een zwarte achtergrond geeft juist diep verzadigde kleuren. Een paar voorbeelden:

                Witte achtergrond:



                Zwarte achtergrond:




                En dat ziet er dan "achter de schermen" ongeveer zo uit:




                't Is uiteindelijk maar welk resultaat je zoekt... Ik heb zelf witte en zwarte papierrollen maar als ik nu weer een rol zou aanschaffen, kocht ik mij een (midden)grijze achtergrond....
                Last edited by MarkEL; 26 april 2012, 23:02.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Voor gelfilters : lichtgrijze, matig grijze of donkergrijze achtergrond ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ik weet zeker dat dleemans dit niet grappig bedoeld heeft. Zwart werkt namelijk erg goed hiervoor...

                  Witte achtergrond geeft pastel-achtige kleuren, een zwarte achtergrond geeft juist diep verzadigde kleuren. Een paar voorbeelden:

                  Witte achtergrond:



                  Zwarte achtergrond:




                  En dat ziet er dan "achter de schermen" ongeveer zo uit:




                  't Is uiteindelijk maar welk resultaat je zoekt... Ik heb zelf witte en zwarte papierrollen maar als ik nu weer een rol zou aanschaffen, kocht ik mij een (midden)grijze achtergrond....
                  en zo hebben we weer wat bijgeleerd
                  niet dat ik twijfelde aan de voorgaande
                  maar het is altijd aangenamer om de verschill ook duidelijk te kunnen vaststellen
                  zo kan iemand ook voor zichzelf beslissen wat hij / zij wenst van outcome want daar is ook iedereen anders in
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment

                  Working...
                  X