Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flits voor WestCott 220cm parabolic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke flits voor WestCott 220cm parabolic

    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

    mijn oog viel op deze flitsparaplu, voor het maken full body shots. Lijkt me betaalbaar, (véél licht voor het gespendeerde geld) en vlot opgesteld.
    Nu de vraag:
    Ik hoopte hiervoor een oudere canon 540EZ flitser te kunnen gebruiken, om er doorheen te flitsen. deze zijn makkelijk mee te nemen...
    maar zijn deze krachtig genoeg? en Kan ik het licht mooi genoeg bundelen? Of is de straal van deze flits eigenlijk te klein om dit gelijkmatig over de paraplu te verspreiden?
    Is dit op te lossen door 2 van deze flitsen naast elkaar te plaatsen?
    bedankt voor alle hulp

  • #2
    Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

    en waar wil je die gaan gebruiken?

    ook stel ik mij vragen bij de benaming, parabolic wilt voor mij zeggen dat het licht gebundeld wordt en voluit rechtdoor wordt gestuurd. Dus een spreiding zal je niet hebben

    ik kan je sowieso al aanraden om de blog van d_oracle eens na te lezen omtrent zijn PLM-topic.

    Met een gewone flits zal je er vermoedelijk niet komen om die size volledig te vullen. d_oracle slaagde er al niet in met een oude metz 60 met breedhoekplaatje uitgeklapt op full power (krachtige flitser) in een plm van ebay maar wel met een bare-bulb.
    Dus hier ga je meerdere nodig hebben als je het met gewone flitsen wenst te doen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

      Ik zou deze 'savonds buiten willen gebruiken, 'savonds en overdag, of binnen...
      hoe kom ik op die blog terecht?

      Comment


      • #4
        Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

        Als je dit in combinatie met reportageflitsers wilt gebruiken dan heb je misschien iets aan de Lastolite Quad bracket ( of een alternatief ). Zo kan je tot 4 flitsers combineren in zo'n parabolic, waardoor je aan flitskracht geen gebrek zal hebben.
        Goedkope, maar goede, flitsers kan je bij Yongnuo vinden, net als radiotriggers. Hiermee ben je dan "relatief goedkoop" verdergeholpen.
        (persoonlijk zou ik wel voor de zilveren reflector gaan, maar ieder z'n stijl natuurlijk. 't voordeel van de reflector is natuurlijk dat je minder flitskracht verliest tov 'n doorflitsparaplu)

        Groeten
        Mattias
        www.mattiaspletinckx.com
        Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

        Comment


        • #5
          Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

          Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

            Hartelijk bedankt voor alle hulp!
            Ik vond ook deze als alternatief http://www.ebay.de/itm/Tri-Blitzschu...item27c34225cd
            met als nadeel dat op elke flitser een nieuwe receiver zou moeten staan.
            terwijl de (duurdere) quadbracket alles 4 flitsen met 1 receiver kan verbinden.

            Bestaat er iets als een dubbel-stekker-verlengkabel waarmee ik meerdere flitsen aan één hotshoe e,/of receiver kan verbinden?
            Last edited by wouterc; 25 april 2012, 15:01.

            Comment


            • #7
              Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

              Als je alleen bent kan je op 1tje een receiver plaatsen en de andere op slave instellen.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

                een andere mogelijkheid is ook nog deze

                als je flitsen hebt met een sync-aansluiting kan je altijd met een splitter gaan werken en 1 receiver gebruiken met de kabel i.c.m. splitter om al je flitsen aan te sluiten
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

                  Oorspronkelijk geplaatst door wouterc Bekijk bericht
                  http://www.studio73.be/westcott-4632...bolic-umbrella
                  mijn oog viel op deze flitsparaplu, voor het maken full body shots. Lijkt me betaalbaar, (véél licht voor het gespendeerde geld) en vlot opgesteld.
                  Nu de vraag:
                  Ik hoopte hiervoor een oudere canon 540EZ flitser te kunnen gebruiken, om er doorheen te flitsen. deze zijn makkelijk mee te nemen...
                  maar zijn deze krachtig genoeg? en Kan ik het licht mooi genoeg bundelen? Of is de straal van deze flits eigenlijk te klein om dit gelijkmatig over de paraplu te verspreiden?
                  Is dit op te lossen door 2 van deze flitsen naast elkaar te plaatsen?
                  bedankt voor alle hulp
                  lukt niet hoor! je kan die niet vullen met een reportageflitser... die flits immers vooral rechtdoor... hoeveel je er ook naast elkaar zet... blijft rechtdoor... en zeker als je hem als shootthrough gebruikt! zonde van het geld... trouwens een gewone paraplu is prima geschikt om full body te belichten.

                  je hebt een barebulb flitser nodig. click
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke flits voor WestCott 220cm parabolic

                    onlangs workshop gehad waar deze westcott werd gebruikt. wel niet als shoot treu.
                    meer als genoeg licht voor een full body shot. zat een canon 600 en een nissin flits in met batterypacks.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment

                    Working...
                    X