Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paardenfotografie

    hey ik ben nog nieuw hier dus als ik iets fout doe, zeg het maar he

    ik wil graag een spiegelreflex aanschaffen, maar ik heb hier nog geen ervaring mee.
    ik zou vooral paarden willen fotograferen (actiefoto's en portret) maar ook waterdingen (fruit in water, waterballonnen, ...) macro interesseert mij ook maar scherpe paardenfoto's zijn het belangrijkste.

    dus als je een goede camera voor mij weet + objectieven..
    voorbeeldfoto's zijn zeer welkom maar vermeld zeker met welke camera en lens het getrokken is

    mijn budget is +- 900 euro

    xx margot

  • #2
    Re: paardenfotografie

    paarden: buiten of binnen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: paardenfotografie

      beide zouden aan bod komen, maar vooral buiten

      Comment


      • #4
        Re: paardenfotografie

        Als de paarden belangrijker zijn dan de fotografie ( houden zo ) , dan zou ik een relatief eenvoudige reflex met een zoomlens van groothoek tot matige tele aanraden.
        Valt perfect in uw budget.

        Als foto's zoals hieronder uw bedoeling zijn, lukt dat prima. Hier nikon D60 met 18-105 mm zoom. De nikon D60 is allang 'voorbijgestreefd', maar nikon D3100 of D90 zijn de betere jongere en grotere broer. de 18-105 mm is nog steeds verkrijgbaar.
        Maar ook met andere merken zul je goede resultaten halen.
        Voor binnenfotografie en actie zul je licht tekortkomen. (dan heb je lichtsterke objectieven en een toestel dat hoge iso ( filmgevoeligheid ) aankan nodig )Hoeft niet perse een beletsel te zijn want actiefoto's met meetrekken en juist dynamiek door de beweging zijn mogelijk ( maar niet gemakkelijk). Flits en paarden gaan niet goed samen ( of misschien juist wel om actie te krijgen )

        hangt ook beetje van uw ambitie en lokatie af : wil je meer op grote manifestaties en jumpings fotograferen , zul je grotere tele nodig hebben. Voordeel dan ook van mooiere en onscherpe achtergrond, maar technisch moeilijker ( en duurder maar dit terzijde).

        hopelijk heb je hier iets aan.
        grten, Geert.



        Last edited by geert62; 24 april 2012, 13:37.

        Comment


        • #5
          Re: paardenfotografie

          Binnen of buiten, dat maakt een heel erg groot verschil in het te besteden budget.
          Voor indoor paardensport heb je lichtsterke lenzen nodig omdat er daar bijna altijd veel te weinig licht is.
          De camera's worden steeds beter op hoge iso, maar dan kom je er met niet-lichtsterke lenzen gewoonlijk nog niet.

          De lens die ik het meest gebruik voor paardensport is een Canon 70-200 f2,8 L IS II, maar die lens alleen kost meer dan het dubbel van je te besteden budget.
          Canon heeft wel een goedkopere 70-200 f4 L die ook heel goed presteert.
          Bij Nikon heb je geen "low-budget" 70-200.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: paardenfotografie

            Een objectief met bereik 70-200 is bijzonder praktisch bij paardensport. De Sigma 70-200 2.8 OS is goedkoper dan de versies van Canon en Nikon.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: paardenfotografie

              Als je al de dingen die je opnoemt wil trekken zal je budget een flink stuk groter moeten worden ,spijtig maar het is niet anders
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: paardenfotografie

                Canon eos 40D,.. nog steeds een van de beste Canon camera's en 1.600 iso geeft geen enkel probleem.
                lens : Tokina SD 16-50 f2.8 DX,.. is zelden 2de hands te vinden.
                Last edited by Sweetly; 28 april 2012, 14:55.

                Comment


                • #9
                  Re: paardenfotografie

                  Zoals hier al gezegd is, een 70-200 is echt aan te raden voor paardenfotografie. Voor indoor is die 2.8 heel mooi meegenomen, maar ik heb ondervonden dat sommige pistes zelfs voor een 2.8 te donker zijn om fatsoenlijke foto's te maken. Op grote wedstrijden zal het nog wel gaan.

                  Ik heb zelf lang met de canon 1000D + sigma 70-200 F2.8 gefotografeerd.
                  Als je de sigma tweedehands koopt ligt dat nog binnen jouw budget denk ik. Momenteel fotografeer ik met de 7D en de canon 70-200 F2.8 IS.

                  Voor voorbeelden, eerste pagina met 1000D, tweede pagina met 7D: http://www.facebook.com/media/set/?s...3&l=2656df8f38
                  Voorbeelden van indoor met de 1000D: http://www.facebook.com/media/set/?s...3&l=fadf1bb593
                  Voorbeelden van indoor met de 7D:http://www.facebook.com/media/set/?s...3&l=823f6c5182
                  Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
                  Mijn foto's van paarden vind je hier

                  Comment


                  • #10
                    Re: paardenfotografie

                    2de handse D300 (+/- 600-650) + 2de handse 80-200 f/2.8 schuifzoom (+/-350€) (AF is iets trager, maar ooit was dat de enige 80-200 zoom die er was en toen waren er ook scherpe foto's van paarden in beweging)
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: paardenfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      2de handse D300 (+/- 600-650) + 2de handse 80-200 f/2.8 schuifzoom (+/-350€) (AF is iets trager, maar ooit was dat de enige 80-200 zoom die er was en toen waren er ook scherpe foto's van paarden in beweging)
                      Ik heb deze combinatie gehad en er zijn zeker mooie foto's mee te trekken maar het kan voorkomen dat je flink frontfocus krijgt bij de combinatie van 200mm en minimum scherpstelafstand.
                      Mijn lens was in perfecte staat en ik ben hierop gewezen door een ander BD-lid.
                      Het was zelfs zo erg dat het volledige AF-veld voor het AF-punt kwam te liggen.
                      Navraag bij procirep leerde me dat dit gekend was en er hieraan niets te doen viel, meer zelfs; ze hebben geen stukken meer voor deze lens en nemen ze dus niet meer aan voor eventuele herstellingen/ ijkingen.
                      In een manege zal je altijd wat verderstaan en heb je er dus geen last van.
                      Ik gebruikte ze ook niet veel voor dichtbij en had het niet gemerkt.
                      Maar als je er portretten mee gaat maken kan je er dus last van hebben, ze hebben het blijkbaar niet allemaal maar het is toch het vermelden waard.
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #12
                        Re: paardenfotografie

                        Voordat ik overstapte op Canon gebruikte ik een Nikkor 180 mm voor paardensport fotografie. Iets trage AF maar zeer handzaam, lichtsterk en scherp tekenend.
                        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: paardenfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                          Ik heb deze combinatie gehad en er zijn zeker mooie foto's mee te trekken maar het kan voorkomen dat je flink frontfocus krijgt bij de combinatie van 200mm en minimum scherpstelafstand.
                          Mijn lens was in perfecte staat en ik ben hierop gewezen door een ander BD-lid.
                          Het was zelfs zo erg dat het volledige AF-veld voor het AF-punt kwam te liggen.
                          Navraag bij procirep leerde me dat dit gekend was en er hieraan niets te doen viel, meer zelfs; ze hebben geen stukken meer voor deze lens en nemen ze dus niet meer aan voor eventuele herstellingen/ ijkingen.
                          In een manege zal je altijd wat verderstaan en heb je er dus geen last van.
                          Ik gebruikte ze ook niet veel voor dichtbij en had het niet gemerkt.
                          Maar als je er portretten mee gaat maken kan je er dus last van hebben, ze hebben het blijkbaar niet allemaal maar het is toch het vermelden waard.
                          Als je frontfocus hebt, dan kan je toch de microadjust functie van de D300 gebruiken?
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: paardenfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            Als je frontfocus hebt, dan kan je toch de microadjust functie van de D300 gebruiken?
                            Nee, het was zodanig veel dat het niet te regelen viel, én zoals ik al zei enkel op max. brandpunt( of dicht erbij) Van 80 tot 135mm had je het probleem niet dus als je je microadjust maximaal zette dan had je op bijv. 100mm het omgekeerde probleem.
                            D800 en een goed glasservies

                            Comment


                            • #15
                              Re: paardenfotografie

                              dan had je een foute lens....
                              frontfocus is altijd even veel... en niet afhankelijk van op welk brandpunt je dus je lens gebruikt.
                              www.aeri-photography.be

                              Comment

                              Working...
                              X