Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paardenfotografie

    hey ik ben nog nieuw hier dus als ik iets fout doe, zeg het maar he

    ik wil graag een spiegelreflex aanschaffen, maar ik heb hier nog geen ervaring mee.
    ik zou vooral paarden willen fotograferen (actiefoto's en portret) maar ook waterdingen (fruit in water, waterballonnen, ...) macro interesseert mij ook maar scherpe paardenfoto's zijn het belangrijkste.

    dus als je een goede camera voor mij weet + objectieven..
    voorbeeldfoto's zijn zeer welkom maar vermeld zeker met welke camera en lens het getrokken is

    mijn budget is +- 900 euro

    xx margot

  • #2
    Re: paardenfotografie

    paarden: buiten of binnen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: paardenfotografie

      beide zouden aan bod komen, maar vooral buiten

      Comment


      • #4
        Re: paardenfotografie

        Als de paarden belangrijker zijn dan de fotografie ( houden zo ) , dan zou ik een relatief eenvoudige reflex met een zoomlens van groothoek tot matige tele aanraden.
        Valt perfect in uw budget.

        Als foto's zoals hieronder uw bedoeling zijn, lukt dat prima. Hier nikon D60 met 18-105 mm zoom. De nikon D60 is allang 'voorbijgestreefd', maar nikon D3100 of D90 zijn de betere jongere en grotere broer. de 18-105 mm is nog steeds verkrijgbaar.
        Maar ook met andere merken zul je goede resultaten halen.
        Voor binnenfotografie en actie zul je licht tekortkomen. (dan heb je lichtsterke objectieven en een toestel dat hoge iso ( filmgevoeligheid ) aankan nodig )Hoeft niet perse een beletsel te zijn want actiefoto's met meetrekken en juist dynamiek door de beweging zijn mogelijk ( maar niet gemakkelijk). Flits en paarden gaan niet goed samen ( of misschien juist wel om actie te krijgen )