Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe achtergrondbuis aan muur vastmaken (die 1m vooruit kan uitgeschoven worden) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe achtergrondbuis aan muur vastmaken (die 1m vooruit kan uitgeschoven worden) ?

    Zijn hier handige mensen die weten hoe ik een buis voor een achtergrondsysteem aan de muur kan vastmaken aan iets, die je ongeveer 1 meter kan uittrekken naar voor om daar de achtergrond naar beneden te laten rollen ?
    Want heb geen plaats voor 2 extra statieven, en er staat nog een lage kast van +-1m tegen de muur die ik ook niet kan verplaatsen wegens plaatsgebrek.
    En kun je simpel elke achtergrond gewoon over de buis zelf oprollen of is er zoals bij een keukenrol één of andere rol nodig om het doek over te rollen en waar vind je dit ?

  • #2
    Re: Hoe achtergrondbuis aan muur vastmaken (die 1m vooruit kan uitgeschoven worden) ?

    Ik zie verschillende mogelijkheden, de ene al wat praktischer dan de andere.
    Veel hangt er van af wat je kan doen, of liever wat je mag doen.
    De infrastructuur speelt ook ne rol, dus concreet niet zo makkelijk om een antwoord te formuleren.

    Mijn favoriete oplossing zou zijn het werken met autopole's van Manfrotto, en daar een systeem aan bevestigen dat de haken kan bevatten om te werken met expander units.
    Alles van Manfrotto, zeer goed, professioneel, maar niet echt goedkoop.

    Een bezoek aan Servix & Partners gaat je verder helpen, maar je mag me ook bellen, dat is veel makkelijker om een uitleg te doen, dan hier een posting te plaatsen.
    stuur me een PM voor het Telefoonnummer.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Hoe achtergrondbuis aan muur vastmaken (die 1m vooruit kan uitgeschoven worden) ?

      Mochten de dedicated professionele oplossingen te duur zijn, kijk dan eens bij PA en verlichting (voor scènegebruik), daar kun je allerlei spullen vinden die gewicht kunnen dragen, duurzaam zijn, en toch betaalbaar (omdat de productievolumes groot zijn, en de constructie iets minder gesofisticeerd is)
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: Hoe achtergrondbuis aan muur vastmaken (die 1m vooruit kan uitgeschoven worden) ?

        Check de website van Deltavox in Brugge http://www.deltavox.be/index2.htm
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment


        • #5
          Re: Hoe achtergrondbuis aan muur vastmaken (die 1m vooruit kan uitgeschoven worden) ?

          Zie je het zitten om de achtergrondrol er telkens op en af te halen?
          zo ja, zou'k eerder voor twee 'scharnierende constructie's' maken, die je voor en na de schoot van en naar de muur draait.
          zo nee, zou'k eerder een railsysteem maken, waaraan je achtergrondrol hangt.
          een soepel DIY-uitschuif-systeem lijkt me een te grote uitdaging (cfr gewicht achtergrondrol)

          Bevestiging aan het plafond ipv muur is geen optie?

          Comment

          Working...
          X