Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5100 + Yongnuo 560II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5100 + Yongnuo 560II

    Hallo, ik had vorige week mijn vraag gepost bij accessoires, maar ik denk dat het beter is de vraag hier te stellen...
    Vorige week heeft er iemand bij ons langsgeweest, om onze baby te
    fotograferen. Dat was met een nikon d90. Het enige wat hij meehad, was een statief, externe flitser (sb-700 dacht ik) en een softbox.
    Het resultaat vonden we prachtig, zwarte achtergond, en onze baby en wij mooi belicht.
    Ik heb nog me nog niet zolang geleden beginnen verdiepen in fotografie, de basis heb ik al wat onder de knie, maar zeker niet wat flitsen betreft.
    Ik zou ook heel graag beginnen met zoiets te doen voor ons gezin, maar heb onlangs nog geinvesteerd in 2 lenzen.
    Dus is mijn budget niet te groot, om een dure flitsinstallatie te kopen.
    Ik heb echter gezien dat je de D5100 niet kan gebruiken met het nikon cls systeem, zodat je de interne flits als trigger gebruikt.
    Na een beetje opzoekingswerk heb ik mijn oog laten vallen op de Yongnuo flisters.
    Uit mijn vorige post heb ik vernomen, dat lezer 'jumpforjoy' de Yongnuo 560 triggert met de flits van de 5100. Ik heb al wat zitten opzoeken maar kan nergens een bevestiging vinden of dit werkt.
    Ik ben geinteresseerd in de Yongnuo 560II, gezien op ebay voor 70 euro en geen verzendingskosten:



    Maar graag zou ik zeker zijn of ik er best al dan niet een wireless trigger bij aanschaf.

    PS mocht er iemand een goede starterset weten zijn voor strobisme (statief, softbox, swivel... mag je het gerust laten weten; internet, tweedehands of regio gent)
    Alvast bedankt voor alle info en reacties!

    Mvg Christophe

  • #2
    Re: Nikon D5100 + Yongnuo 560II

    het nadeel aan cls of andere systeem die geen gebruik maken van radio-sturing is dat je altijd moet zien dat de flits het infrarood signaal ziet van de 'commander'
    Daardoor is een radio-trigger setje dus interessanter wegens flexibeler.

    Zelf heb ik niks liggen momenteel dat verkocht wordt in het strobist gedeelte.

    Wel verkoopt geertvandenbroeck een paar oudere nikon-flitsen met een radio-triggerset bij.
    Dan rest je enkel nog statief en swivel aan te schaffen en een plu'tje en kan je beginnen.

    Je kan altijd proberen van hem wat strobist-info te bekomen, al zal hij je eerder uitnodigen voor een workshop vermoed ik
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5100 + Yongnuo 560II

      Oorspronkelijk geplaatst door stephenstoph Bekijk bericht

      ......

      Uit mijn vorige post heb ik vernomen, dat lezer 'jumpforjoy' de Yongnuo 560 triggert met de flits van de 5100. Ik heb al wat zitten opzoeken maar kan nergens een bevestiging vinden of dit werkt.

      ......

      Mvg Christophe
      Ik trigger mijn YN-560 met een D7000 met Cactus V4, maar diezelfde YN-560 reageert ook op het flitslicht van de D7000 (als ik geen triggers bij heb)
      Alleen werkt dat wat minder nauwkeurig en moeten camera en flits elkaar 'zien'
      Je kan ze ook niet oneindig ver plaatsen, een 10-tal meter zal het ongeveer zijn.
      Met radiotriggers geraak je makkelijk 50m en meestal zelfs verder.

      Als je het geld heb dan koop je beter een setje radiotriggers mee,
      maar zonder kan ook.

      Oorspronkelijk geplaatst door Manual YN-560II

      4. S1/S2 Modes
      By pressing the [Mode Switch Button], the flash will step into the S1/S2 mode. These two modes are suitable to
      be used as off-camera auxiliary light
      , so as to create a variety of lighting effects. They are suitable for manual
      flash environment and TTL flash environment respectively. Under these two modes, the way to adjust the output
      level is like that in M mode, which is to press the [LEFT] [RIGHT], [UP] [DOWN] button. When using S1/S2
      mode, you can rotate the flash head to make the wireless triggering sensor face with the master light.
      When the flash is in S1 mode, it will work with the first work of the master flash synchronously, with the result
      consistent with the use of radio slave. To use this mode correctly, the master flash should be set at manual flash
      and the TTL flash system with preflight function and the red-reduction function with multiple flashes should
      not be used.
      S2 mode: It is also called “pre-flash cancel mode”. This mode is similar with S1 mode, but it can neglect the
      pre-flash given by TTL flash. Therefore, it can support the main flash working in TTL mode. In particular, if
      S1 mode cannot flash correctly and synchronically with your internal flash, you can try to use S2 mode.
      The following situation shall be avoided when the S1 and S2 modes are used: the red eye reduction function of
      the main light is used; the order mode (Nikon) or wireless mode (Canon) of the master is used; the ST-E2 is
      used as the flash controller.
      Dit komt dus letterlijk uit deze manual (laadt zeer traag)
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5100 + Yongnuo 560II

        Hey nog eens bedankt voor de gedetailleerde uitleg! Dan begin ik alvast met het aanschaffen van de YN560II, en kan daar al mee aan de slag. Voorlopig zou ik op de kamer een paar portretten te nemen van vrouw en kind, en zo gaan we dan mss een stapje verder later, die trigger kan ik daarna aanschaffen.
        Bedankt, mvg, Christophe!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5100 + Yongnuo 560II

          hou rekening ermee dat de 580 een manuele flits is e !!! dat maakt het extra moeilijk
          ik zou om te starten jou eerder een 468 aanraden (TTL-flits) en de prijs is in gelijke grootorde.
          voordeel is dat je meer automatisch kan werken.
          puur manueel werken is voor gevorderden hoor, ale kwil je nie afschrikken e

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5100 + Yongnuo 560II

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            Wel verkoopt geertvandenbroeck een paar oudere nikon-flitsen met een radio-triggerset bij.
            maar niet hier op fora met triggerset erbij, volgens mij staat er 3x Nikon flits SB25 & SB26 en niks van triggers, wel dat één goed voor wisselstukken is en dat altemaal voor €150.
            op 2de... staat die set als volgt 2 flitsen Nikon SB25 & SB 26 + radio aansturing
            Je krijgt geen 3 flitsen meer maar 2 en dat voor €200.
            de zotten leven in vreugde.
            ...

            @ts http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5100 + Yongnuo 560II

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              hou rekening ermee dat de 580 een manuele flits is e !!! dat maakt het extra moeilijk
              ik zou om te starten jou eerder een 468 aanraden (TTL-flits) en de prijs is in gelijke grootorde.
              voordeel is dat je meer automatisch kan werken.
              puur manueel werken is voor gevorderden hoor, ale kwil je nie afschrikken e
              De TTL werkt niet via dat meeflitsen zoals bij de YN-560, ook niet met radiotriggers of je moet peperdure Pocket Wizards kopen.
              Voorlopig is er nog niets anders op de markt.
              Je kan ook Nikon flitsen aankopen die je via CLS (infrarood) via de camera bedient, maar dat werkt niet met de D5100. Dan moet je ook een andere camera.

              Dus manueel werken lijkt me het goedkoopste en dat zal ook wel lukken.
              Je moet alleen niet willen lopen als je nog niet kan wandelen.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D5100 + Yongnuo 560II

                Conclusie: manuele of TTL Flash...
                Kheb nog een vraagje: ik heb ook nog de Yongnyo YN467 zien staan.
                Deze flitser is zowel I-TTL flitser als draadloze trigger.
                Als je nu zo een YN467 op je camera steekt, en je hebt 1 losse YN467 (met softbox), kan je dan de ene als trigger gebruiken voor de andere te doen afgaan? Op zie ik dat helemaal verkeerd.
                Dan zou ik eventueel 2 van die kerels kopen, en als er eentje kapotgaat, heb ik nog altijd de tweede, kan dan nog een trigger kopen daarna.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D5100 + Yongnuo 560II

                  Bedenk wel dat TTL niet werkt op een off-camera flits (tenzij nikon CLS of pocket wizards)


                  ps: op de site van Yongnuo kan je de handleidingen downloaden
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment

                  Working...
                  X