Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 of D7000 compleet nieuwe set

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 of D7000 compleet nieuwe set

    Hoi,

    Een maand geleden is er bij me ingebroken en zijn al mijn fotospullen meegenomen.

    Ik had een DX body met lenzen (oa een 70-200 2.8 VR) en een paar flitsers (SB800's) en nog een hele hoop extra's...

    Ik heb wat geld gekregen van de verzekering (ca Eur 3000 te besteden) en dus op zoek naar een nieuwe set. Mijn oog valt op de D7000 die nu ca Eur 1000 kost, maar er zijn nu ook D700's te koop voor Eur 1100. Aangezien ik geen objectieven meer heb ben ik in dubio. Ik wil graag weken met 2 flitsers (Nikon CLS) en toch wel wat goed glas.

    16 Mp is natuurlijk mooi, maar ik vraag me af of de betere build van de D700 en de pro 'feel' me niet beter bevalt (ik heb grote handen en bijna altijd een battery grip gehad..

    FX lenzen zijn natuurlijk mooi, maar maakt het tegenwoordig nog zoveel uit?

    Graag uw tips en adviezen omtrent Bodies en lenzen. Zijn er ook leuke alternatieven voor duur FX Nikon glas?

    Met vriendelijke groet,
    Richard.

  • #2
    Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

    Oorspronkelijk geplaatst door Rzoont Bekijk bericht
    16 Mp is natuurlijk mooi, maar ik vraag me af of de betere build van de D700 en de pro 'feel' me niet beter bevalt (ik heb grote handen en bijna altijd een battery grip gehad..

    FX lenzen zijn natuurlijk mooi, maar maakt het tegenwoordig nog zoveel uit?

    Graag uw tips en adviezen omtrent Bodies en lenzen. Zijn er ook leuke alternatieven voor duur FX Nikon glas?

    Met vriendelijke groet,
    Richard.
    Persoonlijk zou ik direct voor de D700 gaan, ik verkies een FF toch boven een cropcamera, FX lenzen heb je echt wel nodig maar er bestaan zeker alternatieven voor de superdure Nikkorlenzen, zelf werk ik met een D3S met de volgende lenzen, een Nikkor 70-200, een sigma 15-30, een sigma 16 fisheye, een tamron 28-75, en een Nikkor 85 f/1.8
    De laatste drie lenzen hebben me 2de hands samen ongeveer 800€ gekost . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Persoonlijk zou ik direct voor de D700 gaan, ik verkies een FF toch boven een cropcamera, FX lenzen heb je echt wel nodig maar er bestaan zeker alternatieven voor de superdure Nikkorlenzen, zelf werk ik met een D3S met de volgende lenzen, een Nikkor 70-200, een sigma 15-30, een sigma 16 fisheye, een tamron 28-75, en een Nikkor 85 f/1.8
      De laatste drie lenzen hebben me 2de hands samen ongeveer 800€ gekost . . .
      Hoi,

      Bedankt voor je Reactie. Ik begreep inmiddels dat de D700 voor wat betreft hoge ISO prestaties de D800 nog op z'n plek zet.

      Een tweedehands D700 is er tussen de Eur 1100 en 1450... Maar dat is dan geen nieuwe camera met al wat clicks. Ik vraag me echter af of dat met zo'n camera echt veel uit zal maken. Waar moet je op letten als je 2e hands koopt?

      De D7000 lijkt me toch steeds meer een instapper, hoe meer ik er over lees. Ik heb in het verleden ook Sigma''s en Tamrons terug ingeruild omdat ik er uiteindelijk niet tevreden over was en toen maar een 70-200 2.8 gehaald. Maar met het huidige budget ben ik wel een beetje gebonden, maar bezuinigen op glas daar ben ik wel huiverig voor.

      Ik heb al eea gelezen over de Tamron 28-75, met wisselende kritieken. Scherp in het middenveld maar toch wat minder goed op 70mm 2.8. Hoe ervaar jij dit?

      Ook over sommige Samyang lenzen hoor ik goede zaken, maar dat is manual focus.

      Ik twijfel ook over een nikkor 24-70, maar dat is wel prijzig (maar duurzaam).

      Ik zag deze advertentie op MP: http://link.marktplaats.nl/551728047
      Aangezien ik ook wat flitsers wil en deze persoon ook 2 leuke primes erbij doet is dat wellicht interessant... Ik heb dan nog wel wat voor het grotere zoombereik nodig.

      Grts,
      Richard.

      Comment


      • #4
        Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

        Keuze FF of APS-C heeft te maken met scherptediepte. Als jouw stijl van fotografie is het beperken van scherptediepte dan zou ik zeker voor FF gaan. Besef wel dat extra goed glas nodig is. Zo presteert de Tamon 28-75 goed op APS-C maar beduidend minder op FF.

        Overigens, de Sigma 70-200 2.8 OS is mij goed bevallen.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

          Bij mij was de grootste reden om naar FF (D300>D3) te gaan de hoge iso's, en het is niet enkel de ruis die dan beter is maar zeker ook het dynamisch bereik bij deze hoge iso's.

          Qua lenzen heb ik de o.a. de Sigma 15-30 en 24-70 HSM. Die laatste heb ik al goed kunnen testen tegen de Nikkor-variant en die brengt het er verrassend goed vanaf.

          Als het je moest interesseren; ik heb hier nog een zeer mooie Nikkor Af-d 35-70f2.8 liggen die voor een zacht prijsje weg mag.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

            Met 3000 euro zal je weinig meer kunnen kopen dan een nieuwe 70-200/2.8 VRII en een camerabody (D700 tweedehands of D7000 nieuw).
            De D700 is echt wel een toppertje en nog steeds enorm gevraagd ondanks de recente verschijning van de D800.
            Ik heb de overstap naar FF 4 jaar geleden gemaakt en het mij nog nooit beklaagd.
            De D700 levert echt heel, heel goede beelden af en is een heel robuust afgewerkte camera die mij nog nooit in de steek heeft gelaten.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

              Bedankt voor de reacties.

              Ik neig nu echt naar de D700, dan maar gebruikt.

              Is het onderstaande een leuke set voor Eur 1700? Ik wil toch echt weer met Nikon CLS gaan werken dus die SB800 past mooi in dat plaatje.

              Onderstaande objectieven zijn vlgs mij niet verkeerd, ook al mis ik dan een telezoom en een groothoek (misschien later aankopen).

              D700
              Nikon 50mm f1.4 (met B+W UV filter)
              Nikon 85mm f1.8
              Extra accu
              Nikon SB-800 flitser
              SC-28 kabel voor flitsen uit de hand
              4G CF kaart

              Grts,
              Richard.

              Comment


              • #8
                Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

                Zeker een leuke set, al is de 50/1.8 even goed als de f1.4 en bespaar je zo nog wat centen.
                Inzake geheugen daarentegen zou ik wat meer nemen: 2 x 8 GB of zoiets.
                4GB geeft je nauwelijks 160 beelden in Raw.
                De 16-35 f4 is zeer zeker een bijkomende optie, alsook de 70-300 VR...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

                  "16-35 f4 is zeer zeker een bijkomende optie, alsook de 70-300 VR"

                  Die lenzen lijken mij juist wat inferieur vergeleken met die objectieven die bij de set zitten... Of heb ik dat mis?

                  f/4 en f/4.5-5.6 is niet echt lichtsterk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rzoont Bekijk bericht
                    "16-35 f4 is zeer zeker een bijkomende optie, alsook de 70-300 VR"

                    Die lenzen lijken mij juist wat inferieur vergeleken met die objectieven die bij de set zitten... Of heb ik dat mis?

                    f/4 en f/4.5-5.6 is niet echt lichtsterk.
                    Inferieur is wat sterk uitgedrukt. Ze zijn iets minder, maar zeker niet slecht.
                    F4 is voor een breedhoek meestal voldoende (bovendien is het een VR). Anders moet je uitkijken naar de dure 14-24/2.8.
                    De telezoom mist inderdaad lichtsterkte, maar het is wel een zeer handzame, betaalbare en goede lens.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

                      Die lenzen lijken mij juist wat inferieur vergeleken met die objectieven die bij de set zitten... Of heb ik dat mis?
                      Die 85mm is gewoon een goede lens daar is weinig discussie over
                      Maar over welke 50mm heb je het? Als het de Af-s f1.4 versie is dan heb je een punt maar een Af-d 50mm f1.4 is naar mijn ervaring veel minder.
                      Daar heb ik er twee van gehad en die waren op f1.4 zo soft dat ik ze weg gedaan heb.
                      Ik heb nu nog een Af-d 50mmf1.8 en die is volopen beter bruikbaar dan de f1.4 versie.

                      Het is trouwens zeker geen slechte prijs (als er niet teveel clicks op staan)
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

                        Ik gebruik de Nikon 16-35 f4 VR dagelijks op de Nikon D4.
                        Sta mij toe te zeggen dat die lens één van de betere is hoor!
                        Weinig correctie nodig, goeie VR (ook al is die bij breedhoek eigenlijk een klein beetje overbodig soms).

                        Daarnaast heb ik de 70-200 2.8 VR. Die is wel natuurlijk een pak duurder direct, maar overstijgt wel in beeldkwaliteit alles wat zoom-lens is.
                        SHARPimages.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

                          Bedankt voor alle reacties.

                          Het is deze ser geworde. En ik ben er blij mee!!!

                          Nikon 50mm f1.4 (met B+W UV filter)
                          Nikon 85mm f1.8
                          Extra accu
                          Nikon SB-800 flitser
                          SC-28 kabel voor flitsen uit de hand
                          4G CF kaart

                          Grts,
                          Ries

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

                            Proficiat
                            D800 en een goed glasservies

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                              Proficiat
                              Thanks!
                              Wow, vandaag wat proefplaatjes geschoten... Ben in mijn nopjes :-)

                              PS: camera had < 4000 clicks!!!

                              Comment

                              Working...
                              X