Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC - GF3 probleem scherpstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix DMC - GF3 probleem scherpstellen

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw op dit forum maar had toch gehoopt om een oplossing te krijgen voor mijn probleem. Recentelijk kocht ik een Panasonic Lumix DMC -GF3, ben ik tevreden van, meegenomen op reis, mooie foto's gemaakt, niets mis mee. Maar nu plots kan ik niet meer inzoomen op objecten en in macro goede foto's maken. De objecten zijn onscherp en zelfs uitgezoomd ziet het er niet echt meer zuiver uit. Ik moet er misschien bij vermelden dat ik een absolute amateur ben en niet echt kennis heb van alle technische zaken die er bij komen kijken. Voordien heb ik altijd een simpele compact gehad dus het is even wennen voor mij. Maar ik heb er nu helemaal geen idee van hoe ik dit probleem moet oplossen. Het ligt niet aan de lens, ik heb er de lens van een Olympus Pen op geplaatst en die geeft hetzelfde probleem terwijl op de Pen die lens perfect werkt, het moet aan het toestel zelf liggen.
    Mocht iemand tips hebben, feel free to share want ik ben clueless.

    Groetjes,

    Eva
    Last edited by Eva_M; 22 april 2012, 14:29.

  • #2
    Re: Panasonic Lumix DMC - GF3 probleem scherpstellen

    hallo,

    zou het kunnen dat het toestelletje op 'manual focus' staat ?
    (wellicht knopje naast het beeldscherm AF-MF, maar ken de GF3 niet)

    het niet scherpstellen zal meer zichtbaar zijn bij korte afstand ( macro) en bij grotere vergroting ( inzoomen).

    hopelijk scheelt er niets aan je toestel

    grten, Geert.

    Comment

    Working...
    X