Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

    Hallo,

    Ik zou graag een canon eos 550d willen aankopen maar ik weet niet welke lenzen ik hier moet bijkopen en nodig heb.
    Het is mijn eerste reflex, ben dus een echte beginner!
    Ik zou hem vooral willen gebruiken voor de dagelijkse dingen zoals de kindjes, gezinsuitstappen, reizen ...
    Ik heb al eens rondgekeken voor lenzen maar ik ken hier natuurlijk niks van hé! Kunnen jullie mij raad geven? Hieronder een aantal lenzen die in ons budjet passen.

    EF-s 18-55mm IS II / IS / DC II
    55-250mm IS II
    18-135 IS
    17-85mm IS
    EF 50mm II

    Welke gebruik je voor wat en welke is aan te raden voor ons?
    Zijn er nog andere die jullie ons aanraden?
    Welke accesoires moeten we nog aanschaffen om te beginnen?

    Groetjes.

  • #2
    Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

    - Fototas of rugzak:
    Vb: Vanguard BIIN 50, deze gebruik ik zelf voor mijn eos 550D.

    Linkje naar tas

    - Geheugenkaartje:
    Vb: Sandisk extreme SDHC 30 MB/s 8GB (ideaal als je ook wil filmen, minder dan 8 GB zou ik persoonlijk niet gaan.)

    Linkje

    Een ef-s 18-55 heb ik ook, miste redelijk wat tele en heb dan vrij snel de ef-s 18-135 bijgekocht. Deze ef-s 18-135 voldoet prima voor landschap tot portret maar ga daar geen romige bokeh van verwachten. Er zijn betere objectieven, om te beginnen ideaal. Ook geen objectiefwissel.



    Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Last edited by eos550; 21 april 2012, 11:25. Reden: Linkjes bijgevoegd
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

      Zit je er niets mee in om met een zwaardere fototas te wandelen met verschillende lenzen, dan is het beter om het zoombereik te spreiden over enkele lenzen.
      Indien je het graag compact wil hebben, dan zoek je beter een allround-lens uit tussen de 18-135/200mm.
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

        Persoonlijk vind ik de 18-135 IS haar geld niet waard, zou zelf dan kiezen voor de 18-55 IS in combinatie met de 55-250 IS. Dan heb je al een hele mooie basis set

        En welke objectief waarvoor je gebruikt etc. Advies lees de basis van fotografie eens door op deze website http://digitalefotografietips.nl
        Niet alleen lezen, maar vooral doen daar leert men van. Probeer de onderdelen die je gelezen hebt toe te passen in de praktijk.

        Ander onmisbaar advies: gebruik de zoek functie en je zult versteld staan hoeveel antwoorden op je vragen zo te vinden zijn

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

          Wat vind jij niet zo goed aan die ef-s 18-135? Ik weet dat die op open diafragma niet superscherp is, maar vanaf F8 is dat toch wel in orde hoor. Zoals iemand anders hier al eens mooi aangaf, een mooiweer objectief. Zelf heb ik ook niet zoveel objectieven dus heb daar zelf niet veel ervaring mee en vergelijken is ook uitgesloten.

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Persoonlijk vind ik de 18-135 IS haar geld niet waard, zou zelf dan kiezen voor de 18-55 IS in combinatie met de 55-250 IS. Dan heb je al een hele mooie basis set

          En welke objectief waarvoor je gebruikt etc. Advies lees de basis van fotografie eens door op deze website http://digitalefotografietips.nl
          Niet alleen lezen, maar vooral doen daar leert men van. Probeer de onderdelen die je gelezen hebt toe te passen in de praktijk.

          Ander onmisbaar advies: gebruik de zoek functie en je zult versteld staan hoeveel antwoorden op je vragen zo te vinden zijn
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

            Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
            Wat vind jij niet zo goed aan die ef-s 18-135? Ik weet dat die op open diafragma niet superscherp is, maar vanaf F8 is dat toch wel in orde hoor. Zoals iemand anders hier al eens mooi aangaf, een mooiweer objectief. Zelf heb ik ook niet zoveel objectieven dus heb daar zelf niet veel ervaring mee en vergelijken is ook uitgesloten.
            Ik vind het objectief niet (veel) beter presteren dan de 18-55 IS. Hierdoor vind ik het persoonlijk de meer prijs van het objectief niet waard. Dan gaat mijn bescheidden keuze al heel erg snel dan de combi 18-55 IS + 55-25 IS

            En je geeft zelf indirect aan dat vanaf f/8 het dik in orde is. Dat zijn al aantal stops het objectief afknijpen. Dit wat voor mij een aankoop al niet zou rechtvaardigen van een objectief van deze prijs

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

              Daar heb je nu wel gelijk in.

              Maar meerprijs dat weet ik niet hoor, ik heb voor mijn ef-s 18-135 is (bulk) een 299€ betaald. Die andere 2 samen kosten ook ongeveer zo iets dacht ik. Ieder zijn mening uiteraard.

              In ieder geval met de eos 550D ga je geen miskoop doen.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

                Ieder zijn mening, dat is nou ook wel het leuke en het lastige om om basis van andermans mening zijn haar keuze te maken

                Die 200+ euro extra zou ik zelf dan weer besteden aan een tele objectief

                Comment


                • #9
                  Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

                  De 18-55 IS in combinatie met de 55-250 IS is voor mij de ideale startcombinatie . Deze zijn hier soms in aangeboden terug te vinden .

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    Ieder zijn mening, dat is nou ook wel het leuke en het lastige om om basis van andermans mening zijn haar keuze te maken
                    Zo is dat
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

                      Hey,

                      Alvast bedankt allemaal!

                      Ik zou denk ik gaan voor de 18-55mm + 55-250mm omdat ik deze ook in een pakketje kan kopen. Maar wanneer moet ik dan van de ene lens naar de andere gaan? Heeft elke lens zijn specifieke doeleinden of heeft het met afstanden te maken ofzo??

                      En wat denken jullie van de Nikon D3100 of de D5100?

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

                        De ene vind de 18-135 meer walkaround objectief. Ze moeten minder wisselen, maar dat is nu juist de charme van een spiegel reflex. En wisselen valt wel mee met de 18-55 55-250 combo. (vind ik persoonlijk dan)

                        Met de 18-135 heb je een maximum bereik van 135mm. Ik adviseer dan ook om de kiezen voor de 55-250 IS om zo meer telebereik te hebben. Heb nog maar zelden gehoord dat deze niet gebruikt werd door startende fotograaf. Dit objectief ligt rond de 200 euro.

                        Nikon ook goed, maar of je hier nu gelijk betere foto's mee gaat maken ? Vraag ik me af. Belangrijkste is plezier hebben aan een hobby of dit nu met Nikon of Canon. Beide zijn gewoon weg goed. Verschillen zijn marginaal en meest beperkende factor bij dit soort instap modellen zijn de gebruikers zelf. Kennis en kunde mbt fotografie hier zou ik tijd in investeren.

                        Keuze camera. Heb ik toen ik starten eigenlijk heel simpel gehouden.
                        * wat gebruikt men in mijn directe omgeving het meeste ?
                        -uitwisselen van accessoires/objectieven
                        -makkelijk hulp te vragen om je wegwijs te maken met menu's
                        * welke camera voelt voor mij het beste aan.

                        Voor mij was het snel de keuze Canon toentertijd. Reden meeste mensen in mijn omgeving gebruikte Canon. Makkelijk die konden mij helpen en zo nu en dan kon ik een objectief testen. Om te kijken of ik bepaald bereik of type objectief echt wel nodig had.

                        Advies kijk een lees eens op je gemak de artikelen eens door op;


                        op deze site vind je veel praktische tips mbt fotografie. Geschreven voor de startende fotograaf ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

                          @TS

                          Op onderstaande website staat veel informatie waar je nu veel aan hebt.
                          Ook als je nog niet weet welk merk je wil.



                          Aanvulling:

                          Een 18-200 is misschien ook een optie.
                          Het zal slechts enkele topics duren voor iemand stelt dat zo'n lens geen goede beeldkwaliteit oplevert.
                          Maar niet iedereen streeft naar het hoogst bereikbare en dus voor velen is het een uitkomst.
                          Op onderstaande website kun je camera en/of lens selecteren en foto's bekijken die met dat product (of combinatie) zijn gemaakt.
                          Gebruik 'advanced search' om combinatie van camera en lens te maken.
                          Last edited by heaucheneaudt; 21 april 2012, 13:25.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

                            Het is altijd een kwestie van centen.
                            De kits 18-55IS+55-250IS+550D is inderdaad een mooie start.
                            Nog mogelijk is de 600 (die heeft een uitklapbaar scherm)
                            Een andere mogelijkheid: de body afzonderlijk kopen + Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM.
                            Wat zoeken naar een 2de hands naar een 55-250IS van Canon (wordt af en toe aangeboden)
                            Niet vergeten: reservebatterij en een beschermglas voor je lens (een UV is goedkoper dan, een neutrale lens)
                            Nota: ik ben ook gestart met de kit 550D+18-55IS+55-250IS.
                            mvg Guido
                            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon eos 550D: Welke lens/lenzen heb ik nodig??

                              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              De 18-55 IS in combinatie met de 55-250 IS is voor mij de ideale startcombinatie .
                              Ben ik ook mee begonnen en is zeker goed genoeg !

                              Voor binnen zou ik toch de 50 mm f 1.4 en de 85 f 1.8 aanraden.

                              De kit-zoomlenzen zijn niet bepaald lichtsterk.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X