Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alround lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alround lens

    Wat ik me eigenlijk afvraag of de volgende lens bestaat.

    Zowel tele (tot 300mm),breedbeeld als macro ineen.
    Kwaliteitslens

    Wie kan me enkel voorbeelden geven van degelijke alround lenzen.

    Wie kan wat aanraden (niet naar de prijs kijken.

    Weet niet of dit bestaat daarom de vraag.

    mvg

    nonkelween

    Canon eos 300 KIT - Canon 300D KIT - Canon 28-135 IS USM - Sigma 105 macro - Canon 70-200/4l

  • #2
    ik zal een voorbeeld van canon geven, als de prijs het niet maakt

    Canon EF 35-350/3.5-5.6 L USM -> 1.595,00 EUR
    Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM -> 2.422,00 EUR

    maar als je hiermee echte macro's kunt maken, ik denk het niet.

    Comment


    • #3
      Als kwaliteit je voorkeur geniet kan je met 1 lens niet alles doen.
      De lenzen hier opgegeven zijn tot veel instaat maar vragen toch van de fotograaf een zekere opoffering om er constant mee rond te zeulen. Het voordeel van een DSLR zit in de wisseloptiek waarom dan 1 all-round lens?

      just my 2 cents
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Ik heb onlangs de goedkope Sigma 70-300 f/4.0-5.6 APO super macro aangeschaft, en ben er redelijk content van. De macro is 1:2, dus nog niet echt een 'volwaardige' macro, maar voldoet zeker. Breedhoek kan je 70mm natuurlijk niet echt noemen. 't Is ook niet echt een lichtsterke lens, maar voor 220€ heb ik echt niks te klagen. De kwaliteit is vrij goed.

        Wat je ook kan overwegen is de extention tube set van Kenko. Deze kan je tussen je body en lens zetten om macro vergrotingen te verkrijgen. Heb hier al veel goeie dingen over gehoord.
        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
        Scott Adams

        Comment


        • #5
          Ik heb de Sigma 28-300/3,5-6,3 AF Macro gekocht als lens om mee te beginnen. 't Is warschijnlijk niet de meest super-de-luxe lens, maar ik ben er tevreden over. Die lens zit 80% van de tijd op mijn camera.


          Groeten, Kris.
          My work: VICTORIE.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by creXis
            ik zal een voorbeeld van canon geven, als de prijs het niet maakt

            Canon EF 35-350/3.5-5.6 L USM -> 1.595,00 EUR
            Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM -> 2.422,00 EUR

            maar als je hiermee echte macro's kunt maken, ik denk het niet.
            Ik heb de 35-350 L en ben er tot hiertoe zéér tevreden over. Ik heb ze nog niet kunnen gebruiken buitenshuis, maar wel binnenshuis. "Huh?" Yep, en toch is het waar; ik heb een jazzconcert geschoten in de bunker in Dendermonde. Héél weinig licht daar. Dus op IS0 800, en uit de hand gefotografeerd (want geen plaats voor statief). Wel... ik heb toch zéér degelijke plaatjes, zelfs aan 300mm. Go figure! Binnenkort post ik ebkele pics...

            Voor de volledigheid moet ik wel vermelden dat ik de lens er niet steeds op laat zitten. Daarvoor is ze te zwaar. Dus ik gebruik toch nog het meest mijn kitlens (18-55mm maal crop factor is 28-80mm). Voor de gewone shots in en rond het huis heb je immers meer wide-bereik nodig, en geen tele.


            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Als je niet te veel zoom nodig hebt, kan ik de Canon 28 - 135 IS aanbevelen als all-round. Met deze lens kan je normaal gezien op stap zonder teveel van lens te moeten wisselen. Ze kost zo'n 500 euro.

              Canon met glas...

              Comment

              Working...
              X