Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

    Graag had ik info gekregen welke flitsmeter ik best kan aanschaffen voor mijn flitsset Elinchrom D-lite 2 it to go?
    Ik heb namelijk vernomen dat bepaalde flitsmeters niet zo geschikt zijn, zoals bijvoorbeeld de Sekonic L-308S flashmate. Wegens het beperkt gebruik zou ik slechts zo rond de 200 euro willen besteden en dat zal het probleem zijn, vermoed ik.

  • #2
    Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

    Licht is licht, of dat nu uit nen Elinchrom of een andere flits komt maakt geen reet verschil. iedere flitsmeter zal zijn dienst kunne bewijzen. En je gaat zeker een model vinden beneden de 200 euro.

    MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

      Blijkbaar heb ik me niet juist uitgedrukt, maar ik bedoelde om die Sekonic L-308S draadloos te gebruiken met de Elinchrom D-lite 2 it en dat zou dus niet mogelijk zijn, naar wat ik vernomen heb.
      De Gossen Digisky zou hiervoor wel aangewezen zijn, maar bij konijn bijvoorbeeld kost die momenteel 439 euro en dat geld besteed ik infeite liever aan andere dingen. Daarom was mijn vraag of er misschien goedkopere alternatieven te krijgen zijn?

      Comment


      • #4
        Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

        'alle' flitsmeters hebben een stand die gaat meten als je een test-flits laat afgaan.
        dus dit is volgens mij toch wel compleet draadloos als je een radio-sturing gebruikt voor de flitsen toch
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

          Heb dit ook meegemaakt .
          Ik had een sekonic 358 en die ging ook niet draadloos op mijn D-lite 4 IT , en heb hier ook een topic over geopend.
          Ik heb de mijne verkocht ,en heb de gossen digisky gekocht , maar wel het dubbele van uw budget , namelijk 400 euro.
          Deze werkt wel draadloos , en is een zeer betrouwbaar toestel.
          Maar de andere versie's van Gossen gaan ook voor Elinchrom.
          Hopend je hier mee verder te kunnen helpen , of desnoods verder sparen
          Groeten , VDSDigit@l

          Comment


          • #6
            Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

            Heb je geen Skyport bij de D-lights?

            Dan druk je op de testknop van de skyport als je gaat meten met de 308s. Na de meting kan je met de Skyport je flitsers remote bij regelen (Toch met de BxRi en de Rx serie).

            Wat ook kan, PW unit voor in de 358. Maar dan heb je ook weer dure PW's nodig aan de flitsers...
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment


            • #7
              Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

              Iedereen hartelijk bedankt voor de info. Zal voorlopig maar wat verder doen zonder flitsmeter. In het tijdperk van de digitale fotografie is dat ook niet onoverkomelijk en in de toekomst kijk ik nog wel; misschien 2de hands iets op de kop tikken?

              Comment


              • #8
                Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

                Oorspronkelijk geplaatst door Dylan52 Bekijk bericht
                Graag had ik info gekregen welke flitsmeter ik best kan aanschaffen voor mijn flitsset Elinchrom D-lite 2 it to go?
                Ik heb namelijk vernomen dat bepaalde flitsmeters niet zo geschikt zijn, zoals bijvoorbeeld de Sekonic L-308S flashmate. Wegens het beperkt gebruik zou ik slechts zo rond de 200 euro willen besteden en dat zal het probleem zijn, vermoed ik.
                Ik heb een D-lite4 set en een Sekonic L-308S flashmate .
                Je zet de lichtmeter op "herken flitslicht"
                en je neemt de transmitter in de ene hand en de lichtmeter in de andere hand , knopje van de transmitter indrukken en klaar. eenvoudiger kan haast niet.

                Comment


                • #9
                  Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

                  Dat is inderdaad eenvoudig; bedankt Crispyn

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

                    Na het nogmaals lezen van de overige reacties vraag ik me toch wel terecht af, waarom VDSDigit@L zijn flitsmeter Sekonic L- 358 van de hand gedaan heeft, om een prijziger model aan te kopen, als het volgens de uitleg van Crispyn zo eenvoudig op te lossen is?

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dylan52 Bekijk bericht
                      Na het nogmaals lezen van de overige reacties vraag ik me toch wel terecht af, waarom VDSDigit@L zijn flitsmeter Sekonic L- 358 van de hand gedaan heeft, om een prijziger model aan te kopen, als het volgens de uitleg van Crispyn zo eenvoudig op te lossen is?
                      had jij al iets dieper gelezen en zelf geanalyseerd, dan had ge gelezen dat mijn reactie net hetzelfde inhield
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        En wanneer je nog beter had gelezen had je het begrepen.
                        Het gehannes om je meter in de ene hand vast te houden en de skyport in de andere was de reden voor mij om de Sekonic L-358 aan te schaffen.
                        Ook de skyport steeds van je hotshoe af te halen vind ik irritant.
                        Omdat Sekonic bij dit model (en de 758) een IR oplossing als extra aanbiedt, dacht ik ook van dit probleem af te zijn. Echter helaas werkt de IR set niet op de Elinchromes en loop ik nog steeds te hannussen met 2 dingen in mijn hand.
                        Hoopvol kijk ik alleen uit omdat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat Sekonic aan het testen is om een aanstuureenheid voor Elinchrome te produceren. Deze zou dan net als de IR in de ruimte passen van de 358 en 758.
                        Nog even geduld dus....!

                        @ ts: de allergoedkoopste L358 die ik heb kunnen vinden was € 269,00, daar komt je losse trigger nog bij, dus met € 200,00 ga je het niet redden. De 308 daarentegen ligt onder de € 200,00 (Maar daar valt niet mee te triggeren-ook niet in toekomst).

                        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                        Comment


                        • #13
                          Re: flitsmeter voor Elinchrom D-lite 2 it to go

                          Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                          En wanneer je nog beter had gelezen had je het begrepen.
                          Het gehannes om je meter in de ene hand vast te houden en de skyport in de andere was de reden voor mij om de Sekonic L-358 aan te schaffen.
                          Ook de skyport steeds van je hotshoe af te halen vind ik irritant.
                          Omdat Sekonic bij dit model (en de 758) een IR oplossing als extra aanbiedt, dacht ik ook van dit probleem af te zijn. Echter helaas werkt de IR set niet op de Elinchromes en loop ik nog steeds te hannussen met 2 dingen in mijn hand.
                          Hoopvol kijk ik alleen uit omdat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat Sekonic aan het testen is om een aanstuureenheid voor Elinchrome te produceren. Deze zou dan net als de IR in de ruimte passen van de 358 en 758.
                          Nog even geduld dus....!

                          @ ts: de allergoedkoopste L358 die ik heb kunnen vinden was € 269,00, daar komt je losse trigger nog bij, dus met € 200,00 ga je het niet redden. De 308 daarentegen ligt onder de € 200,00 (Maar daar valt niet mee te triggeren-ook niet in toekomst).
                          Dus iemand die me begrijpt
                          Met die kabels en dergelijke , ik wordt er niet goed van , heb pas recentelijk schade opgelopen aan mijn toestel door draden , en dus hoeft het voor mij niet echt .
                          En over de prijs dat die het dubbele is dan TS aanhaald , tja , mijn Digisky kan ook gebruikt worden voor bij het filmen , en dat gebruik is ook , dus alle pro's en contra's afwegen zou ik zeggen , ipv zomaar iets te schrijven .
                          Groeten , VDSDigit@l

                          Comment

                          Working...
                          X