Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 400D

    Hoi iedereen,


    graag had ik wat advies gehad voor mijn eerste dslr. (Ik ben dus een beginner)

    Ik heb op de tweedehandsmarkt een interessant aanbod gevonden: een canon eos 400D + 2 extra lenzen en nog wat toebehoren voor (ongeveer) de prijs van één van deze twee lenzen (tamron 28 75mm).

    Nu vroeg ik mij af of het wel nog slim is om zo'n oud toestel te kopen? Ik ken twee personen die het zelfde hebben dus ik ken het toestel en ben er tevreden van maar het is natuurlijk al een lange tijd op de markt.

    Een tweede vraag is of dit een geschikt toestel is voor concertfotografie? Ik heb het al eens gedaan met een Eos 400D en heb daar zeer prachtige fotos aan overgehouden maar het kan natuurlijk altijd toeval zijn

    Alvast bedankt!
    Canon Eos 400D + Tamron 28 75mm f/2.8 + 50mm f/1.8
    http://photos.steffvc.com

  • #2
    Re: Canon Eos 400D

    Het toestel zal geschikt zijn, maar vooral de lenzen maken dat een toestel geschikt is voor concertfotografie.

    Buiten dat is het wel verdacht dat een toestel lang te koop staat.
    Ofwel is de prijs te hoog ofwel is er iets mis.
    Ik zou dus toch maar uitkijken.

    EDIT: denk dat ik dit wat verkeerd interpreteerde. Lang op de markt is niets mis mee, lang te koop daarentegen is meestal niet zo goed.

    Ik ken de tweedehands verkoopwaarde van een 400D niet, maar ga eens na als die wat klopt (vergelijk met andere zoekertjes)
    Ik ken je budget niet, maar zie tegenwoordig veel 40D's te koop.
    Misschien ook het overwegen waard.
    Last edited by jumpforjoy; 19 april 2012, 08:52. Reden: EDIT
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 400D

      Een 400D is ideaal om mee te starten. De Tamron 28-75 is ook een degelijke lens.
      Het niet omdat een toestel al 5 jaar op de markt is dat het een slecht toestel is. En als je vrienden er ook zo eentje hebben is het makkelijk om eens uitleg te vragen als je eens een instelling niet vindt.
      De prijs ligt rond de 150-200 euro. Een 40D vind je voor 330-380 euro.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 400D

        Ivm de Tamron 28-75, ik heb deze lens en gebruik deze vooral op een analoog toestel, maar ook soms op een digitaal fototoestel.
        Over beeldkwaliteit heb ik niet echt klagen, hij is ook best wel licht, maar ik vraag me af of hij wel goed genoeg is voor concertfotografie.
        Let op, ik heb geen ervaring met concertfotografie, dus daarom ben ik ook niet zeker of dit van groot belang is, maar ik vind de lens nogal traag in zijn scherpstellen.

        Nuja, wat is traag, hé, ik baseer me op het feit dat het de traagste lens is die ik heb.
        Misschien niet onlogisch naast een canon 15-85 of 17-40 ed, maar hij is ook trager dan mijn canon 50mm 1.8 of zelfs mijn oude kitlenzen die begin jaren 90 bij mijn oude analoge eostoestel zaten.
        Niet dat hij extreem traag is (scherpstellen met liveview met mijn dslr is pas echt traag), maar je merkt wel het verschil met voornoemde lenzen.

        Maar dat is dan ook het grootste nadeel, als je kijkt naar de beeldkwaliteit, het lage gewicht zeker tegenover de range en de lichtsterkte die je ervoor krijgt (en dat voor de relatief lage nieuwprijs die ik ervoor betaald heb) dan is dat toch een interessante lens imo.

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 400D

          De tweedehandswaarde kan je snel opzoeken via volgende site:


          Ook tweedehandswaarde van objectieven kan je zo bepalen.

          Er word ook een indicatie gegeven van de prijs i.f.v. de staat van het materiaal nl. nieuwstaat, normaal gebruik en intensief gebruik.

          Het blijven uiteraard richtprijzen ;-)
          Canon 5D: Canon EF 50mm f/1.8 II +24-105L + 17-40L + Speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 400D

            Allemaal hartelijk dank om te reageren.
            Ik heb het toestel ondertussen gekocht. Er zaten eigenlijk 3 lenzen in het pakket: de kitlens (niet vermeld in mijn eerste post) en dan twee extra: die Tamron en de 50mm f/1.8. Het heeft niet te lang te koop gestaan want het stond nog maar 4 dagen online

            Volgens de richtprijzen (bedankt voor die website trouwens, Yves07!) heb ik het gekocht onder de richtgevende tweedehandswaarde. De prijs die ik betaald heb is ongeveer 1/5 van de nieuwprijs (body, lenzen, extra batterij, zonnekap,..).

            Heb de Tamron al wat uitgeprobeerd en ik begrijp wat je bedoelt met het trage scherpstellen. Het is iets trager dan de kitlens (18 55mm) maar niet storend voor mij. Of dit een probleem is bij concertfotografie hangt volgens mij af van hoe snel de artiesten bewegen Ikzelf wil DJs gaan fotograferen dus dat zal over het algemeen nogal meevallen. Lastiger is het als ze met twee zijn (heb ik ondervonden) omdat er altijd wel één aan het bewegen is
            Canon Eos 400D + Tamron 28 75mm f/2.8 + 50mm f/1.8
            http://photos.steffvc.com

            Comment

            Working...
            X