Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

    Zie http://press.nikonusa.com/post/2012/...video-quality/

    Groetjes

    Peter

  • #2
    Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

    Tja, de APS-C sensor van het moment is blijkbaar wel de Sony 24MP. En dat in een body die amper voorzieningen heeft om trillingen te dempen bij kritisch werk (M-up )

    Toch een beetje benieuwd wat dit wordt... en welke invloed dit heeft hogerop in het gamma > D5200 > D7100 of ineens D7200 > D400?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

      Dit is een camera voor mensen die niet bezig zijn met M-up e.d.
      Hier kijken mensen naar de cijfertjes (lees: megapixels) en daar zijn ze in geslaagd.
      Nikon probeert op die manier te concurreren met de Mirrorless-toestellen, denk ik.
      Ook al hebben ze de Nikon1 in huis, maar dat is weer een andere categorie. (die heeft toch weer een ander soort sensor)

      EDIT: En als er dan bewegingsonscherpte is zal het wel aan het materiaal liggen.
      Dus upgraden maar en naar een D400 (tegen dan zal die er wel zijn), want een D7000 heeft maar 16mp.
      (beetje zwart/wit gedacht, maar zou het zo niet zijn)
      Zo is het bij mij toch gelopen. Ik ben begonnen met een D5000, maar die had een paar knopjes te weinig.
      Toen kwam de D7000 uit en waarom dan nog een D90 kopen?
      Last edited by jumpforjoy; 19 april 2012, 07:34. Reden: EDIT
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

        Ik ben uiteraard benieuwd naar de beeldkwaliteit en gebruiksgemak, maar eigenlijk vooral naar de draadloze zender waarmee je beelden op een smartphone/tablet kunt bekijken.

        Ons nieuwsberichtje: http://www.shoot.be/art/138601/nikon...2dd3200%2daan/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Dit is een camera voor mensen die niet bezig zijn met M-up e.d.
          Hier kijken mensen naar de cijfertjes (lees: megapixels) en daar zijn ze in geslaagd.
          Nikon probeert op die manier te concurreren met de Mirrorless-toestellen, denk ik.
          Ook al hebben ze de Nikon1 in huis, maar dat is weer een andere categorie. (die heeft toch weer een ander soort sensor)

          EDIT: En als er dan bewegingsonscherpte is zal het wel aan het materiaal liggen.
          Dus upgraden maar en naar een D400 (tegen dan zal die er wel zijn), want een D7000 heeft maar 16mp.
          (beetje zwart/wit gedacht, maar zou het zo niet zijn)
          Zo is het bij mij toch gelopen. Ik ben begonnen met een D5000, maar die had een paar knopjes te weinig.
          Toen kwam de D7000 uit en waarom dan nog een D90 kopen?
          Ja, vele mensen denken dat megapixels tellen. maar dat doet is niet zo belangrijk. de senor is nog steeds wat kleiner dan die van de D7000. Qua prestaties zal de D7000 wel nog beter doen. Buiten filmen mss wat. Maar ik denk dat een D7100 ook niet veraf meer zal zijn.
          http://xstreamdigital.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

            Als ik de oppervlaktes en sensorafmetingen zo eens bekijk dan lijkt me dat niet zo'n verschil...

            D3200: 23,2 x 15,4 = 357,28 vierkante millimeter.
            D7000: 23,6 x 15,6= 368,16 vierkante millimeter.
            A77: 23,5 x 15,6= 366,6 vierkante millimeter.

            Als je de D7000 en de D3200 hun sensoroppervlakte bekijkt, is er slechts een tiental vierkante millimeter verschil...Niets om naar huis te schrijven.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

              Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
              Ik ben uiteraard benieuwd naar de beeldkwaliteit en gebruiksgemak, maar eigenlijk vooral naar de draadloze zender waarmee je beelden op een smartphone/tablet kunt bekijken.

              Ons nieuwsberichtje: http://www.shoot.be/art/138601/nikon...2dd3200%2daan/
              Er staat een foutje in de samenstelling van de dubbele zoomkit.
              Volgens Shoot bestaat die uit 2x 18-55 lens.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

                Hoe ik begrijp is de wifi-adapter (voorlopig) alleen compatibel met de D3200.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                  Er staat een foutje in de samenstelling van de dubbele zoomkit.
                  Volgens Shoot bestaat die uit 2x 18-55 lens.
                  Is aangepast, bedankt!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Als ik de oppervlaktes en sensorafmetingen zo eens bekijk dan lijkt me dat niet zo'n verschil...

                    D3200: 23,2 x 15,4 = 357,28 vierkante millimeter.
                    D7000: 23,6 x 15,6= 368,16 vierkante millimeter.
                    A77: 23,5 x 15,6= 366,6 vierkante millimeter.

                    Als je de D7000 en de D3200 hun sensoroppervlakte bekijkt, is er slechts een tiental vierkante millimeter verschil...Niets om naar huis te schrijven.
                    Qua resolutie scheelt het meer. Dan nog blijf de D3200 een amateur toestel. Gewoon om even snel foto te nemen en door. Want echte fotografie is al moeilijker. Moet je in menu gaan zoeken enz. Terwijl D7000 toch meer in huis heeft in bij de body.
                    http://xstreamdigital.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                      Qua resolutie scheelt het meer.
                      Je begint te verklaren dat de sensor grootte anders, iemand toont aan dat dat niet zo is en dat 24MP meer is als 16 heeft weer niks met de grootte te maken.


                      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                      Gewoon om even snel foto te nemen en door. Want echte fotografie is al moeilijker. Moet je in menu gaan zoeken enz. Terwijl D7000 toch meer in huis heeft in bij de body.
                      Daarvoor heet het een instapcamera en is die goedkoop....
                      Last edited by hjanssen; 20 april 2012, 10:09.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Je begint te verklaren dat de sensor grootte anders, iemand toont aan dat dat niet zo is en dat 24MP meer is als 16 heeft weer niks met de grootte te maken.



                        Daarvoor heet het een instapcamera en is die goedkoop....
                        De grote verschilt een beetje van de sensor en qua resolutie van de foto's is hoger bij D7000. Maarbon, en ja weet ik wel. Maar had het op gebied van Megapixels dat er vaak mensen zijn die denken hogere Megapixel, betere camera... Maar het feit is dat er grote verschillen zijn tussen instap en semi-pro en pro DSLR's. En dat zulke mensen niet zozeer naar Megapixels moeten kijken.


                        Wat wel ook interessant is is naast de D3200 aankondiging de Nikon WU-1a.
                        http://xstreamdigital.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Toch een beetje benieuwd wat dit wordt... en welke invloed dit heeft hogerop in het gamma > D5200 > D7100 of ineens D7200 > D400?
                          Dat was inderdaad ook mijn eerste gedacht.
                          24Mp in de instapper, als dat straks maar geen 48Mp wordt in de D7000s, en een monster van een FF.
                          Ik had die 24Mp eerder in een D7000s verwacht.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

                            En een microfoon-ingang op een instapmodel!!
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon lanceert 3200 nieuwe dx camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Dat was inderdaad ook mijn eerste gedacht.
                              24Mp in de instapper, als dat straks maar geen 48Mp wordt in de D7000s, en een monster van een FF.
                              Ik had die 24Mp eerder in een D7000s verwacht.
                              Het "duivelse" Sony-Nikon duo is goed bezig. Als je dan de geruchten rond de niet-Sony D3100 sensor van vorig jaar bekijkt...

                              BTW net één van de full size ISO200 samples gedownload en een zware USM op losgelaten. Geen spatje ruis

                              Comment

                              Working...
                              X