Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interieur fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interieur fotografie

    Beste Forumleden,

    Als interieurvormgever neem ik naast de realisatie van projecten ook de fotografie van de afgewerkte projecten voor mijn rekening.

    Alles loopt vlot op gebied van witbalans, sluitertijden enzovoort.

    Waar ik af en toe nog eens problemen bij ondervindt is het fotograferen van interieur naast een glaswand.
    Zo krijg ik moeilijk een evenwicht in de juiste belichting en 'uitbranding' van het raamvlak.

    Ook wanneer ik in de richting van een raam fotografeer blijkt het raam 'uitgebrand' te zijn wanneer het interieur juist belicht is en omgekeerd.

    Hoe los ik dit het best op ?

    Ik neem foto's met een 7D en als lens heb ik een 17-55 F2.8.
    Ik probeer flitsen zoveel mogelijk te vermijden maar indien nodig kan ik mijn EX 580 II monteren. Kan dit een oplossing zijn ?

    Alvast bedankt,

    Frederick

  • #2
    Re: Interieur fotografie

    Meerdere fotos nemen (op statief) met eenmaal de correcte belichting voor het interieur, eenmaal de correcte belichting voor buiten, en dan de ramen met photoshop van de ene in de andere foto overbrengen..
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Interieur fotografie

      Met spotmeting licht buiten meten in M en dan de flits aan en bouncen langs plafond of muur. Even spelen met de EV comp van de flits.

      Met S en A kun je de balans tussen flits en buiten regelen->S regelt buitenlicht en A flitslicht.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Interieur fotografie

        Ik probeer flitsen zoveel mogelijk te vermijden maar indien nodig kan ik mijn EX 580 II monteren. Kan dit een oplossing zijn ?
        stoppen met flitsen proberen te vermijden en beginnen met gebruiken waar nodig. Dus doen zoals Hjanssen omschrijft.
        Last edited by putor; 18 april 2012, 19:55.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment

        Working...
        X