Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 150-500mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 150-500mm

    Dag iedereen,

    ik ben van plan deze lens te kopen, zal deze voldoen om sportfoto's te nemen? hoofdzakelijk hockey, buiten... op termijn zal ze ook gebruikt worden voor natuurfotografie. de beeldstabilisatie en het grote bereik spreken mij namelijk erg aan maar is ze scherp en snel? de foto's zullen niet professioneel gebruikt worden, moet dus geen nikkor 300mm f2.8 zijn

    alvast bedankt!
    Cedric


  • #2
    Re: sigma 150-500mm

    Ik heb de 50-500. Ik heb me nog niet aan hockey, voetbal of dergelijke gewaagd, maar wel aan autosport. Daar vind ik het maar nipt.
    Ik hoop dan ook dat je buiten kunt fotograferen, want op gebied van lichtsterkte stelt dat ook nie veel voor. Ik had nu wel geen zin om meer geld te geven aan een telelens wegens te weinig gebruikt.
    Je leert er uiteindelijk wel mee werken.

    Je kan ook verder sparen of kijken voor een 2dehands 80-200 2.8 (draaizoom) of een 70-200 2.8.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Ik ben erg tevreden over de lens!
      alleen heb ik het nog nooit voor sport gebruikt...

      Comment


      • #4
        Re: sigma 150-500mm

        Test de lens alvorens je ermee uit de winkel gaat. Deze lens was voor mij het slechtste wat ik ooit gekocht heb van lens. Men zegt dan: ja, je zal een soft exemplaar gehad hebben. Wel, zoiets interesseert me niet om te horen cru gezegd. Ik verwacht van een Nikon, Canon, Sigma, Tokina, ... dat er een consistentie is in hun lenzen. Elke fabrikant heeft budget lenzen en een pro range en snap dat de prijsverschillen een kwaliteitsverschil geven (gelukkig ) maar dezelfde lens zou overal in elke winkel eenzelfde kwaliteit moeten hebben.
        Spijtig genoeg is dat bij deze 150-500mm niet het geval geweest voor mij. Nu spaar ik liever door voor genuine Nikon glas (muv de 180mm Sigma macro)

        Comment


        • #5
          Re: sigma 150-500mm

          algemeen blijkt de 50-500 scherper te presteren dan de 150-500... zie talloze reviews...
          www.aeri-photography.be

          Comment


          • #6
            Re: sigma 150-500mm

            je zal ook licht moeten hebben!

            heb de 120-400 os gehad, en was daar toch niet zo happy mee!
            bij veel zon np bij minder
            trager focussen, hunten, ...

            statief of monopod zijn zeker aan te raden
            nikon stuff

            Comment

            Working...
            X