Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

    Momenteel bezit ik een Sony A700 (weinig clicks) en wat Sony kit zoomlenzen (18-70 en 55-200) en wat standard lensjes (50mm 1.8 etc) en wat accessoires, maar ik zou dolgraag willen omschakelen naar full frame aan een schappelijke prijs.
    Okkazie is er heel wat te vinden, maar welke full frames bodies zijn nu echt de moeite om naar te zoeken aan een schappelijke prijs (eender welk merk)?
    Lenzen voor op die full frame is een financiële zorg voor later

    Jantjek

  • #2
    Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

    Van andere merken weet ik het niet, maar een a850 of a900 moet tegenwoordig toch wel aan een schappelijke prijs te vinden zijn.

    [Even terzijde: ben je zeker dat je echt FF wil ? Als ik jou was zou ik de a700 nog even daarnaast houden.
    Persoonlijk (- dus voor wat ik ermee doe -) vond ik de voordelen van FF niet opwegen tegen het de nadelen (meer gewicht, grotere lenzen ook, duurder). Als je dan (zoals ik) de FF weer weg wil, heb je anders twee maal kosten...]
    Last edited by K-2; 17 april 2012, 22:58.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

      Goh, inderdaad, echt veel krijg ik niet natuurlijk voor de A700 set op de okkaziemarkt. Een A900 is mooi, maar alweer, zovele zijn er echt niet te koop hoor aan schappelijke prijzen, vooral omdat Sony gestopt is met het maken van de full frames. Daarom ben ik wat twijfelachtig.

      Comment


      • #4
        Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

        Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
        vooral omdat Sony gestopt is met het maken van de full frames.
        Misschien eventjes wachten op de A99 die er aankomt.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

          Sony A99, nog niet van gehoord. Aangezien het een spinternieuwe gaat zijn, gaat de prijs waarschijnlijk ook niet van het minste zijn. Rumors ervan zijn wel veelbelovend moet ik zeggen als ik zo lees.

          Comment


          • #6
            Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

            mss ook niet onbelangrijk, zijn je lenzen wel FF compatibel?

            en de body maakt niet de foto hoor, maar jij en het betere glaswerk samen, de body is maar de bediening kort door de bocht gezegd
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

              Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
              Sony A99, nog niet van gehoord. Aangezien het een spinternieuwe gaat zijn, gaat de prijs waarschijnlijk ook niet van het minste zijn. Rumors ervan zijn wel veelbelovend moet ik zeggen als ik zo lees.
              Goedkoop gaat die de eerste maanden na lancering inderdaad niet zijn.

              Hier een paar andere :
              http://www.dyxum.com/dforum/fs-sony-...opic86897.html
              http://www.dyxum.com/dforum/for-sale...opic86851.html
              http://www.dyxum.com/dforum/a850-and...opic86021.html
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

                Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
                .........
                Lenzen voor op die full frame is een financiële zorg voor later
                hoe wil je dan gaan fotograferen...?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  hoe wil je dan gaan fotograferen...?
                  grt,bouk.
                  naar tschijnt zijn de bokalen van HAK redelijk goed en van goede kwaliteit
                  champagneglas kan men ook gebruiken om wat extra effect toe te voegen.

                  OT,

                  mss is een 5D mkII wel iets nu met de komst van de mkIII, ik hoop ook op een prijsdaling en overvloedige twedehandsmarkt...

                  maar mss is het beter te zeggen welk budget je voor handen heb hiervoor aangezien een schappelijke prijs voor iedereen anders is.

                  en zoals gezegd, eerst eens de voor en nadelen van FF overwegen et elkaar als deze het wel de moeite maken voor u, alsook voor wat ga je hem gebruiken, welke fotografie doe je en dergelijke?

                  en je foto's worden er idd niet beter door...
                  body 5% van de foto
                  Lens 15% van de foto
                  de persoon 80% van de foto.
                  mvg david

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

                    Ik heb n fullframe en 2 niet-fullframes.

                    In vind fullframe ergens overroepen. Ook niet vergeten dat je minder scherptediepte hebt met dezelfde lenzen.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

                      Ik voorzie een apart budget voor lenzen

                      Ik trek vooral natuur, modellen en architectuur (geen macro of sport).

                      Ik wou eigenlijk gebruik maken van upgrade naar Full Frame om van Sony naar een ander merk te gaan (bv. Canon 5D mark I of mark II)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

                        Momenteel komen af en toe zeer mooie Nikon D700 toestellen te koop,
                        velen ruilen deze in voor een D800.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

                          Wil je naar FF voor een schappelijke prijs dan kan je beter uitkijken naar een Canon of Nikon, door de komst van de 5d MKIII en de D800 van eerder genoemden komen de "oude" toestellen voor een schappelijke prijs op de 2de handsmarkt en beiden zijn prachtstukken. Sony kan hier inderdaad weinig tegenover zetten momenteel en je glas is nu ook niet van die hoge prijsklasse en kunnen deze gemakkelijk worden vervangen.
                          Last edited by Sultana; 18 april 2012, 21:41.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

                            Best dan effe wachten en voorlopig verder doen met A700

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

                              De D700 staat bekend om zijn uitstekende ISO prestaties, dus normaal gezien een goede keuze.
                              Maar bekijk eens volgende afbeelding, A65 tegenover D700 op ISO1600 en JPEG (crop tot 700px aan langste zijde)

                              Een crop sensor met een full frame sensor vergelijken doe je eigenlijk niet, maar het verschil qua ruis is niet zo groot en de A65 is duidelijk scherper.
                              Dus ga je voor een D700/5D markII, dan zou ik toch 2 keer nadenken.
                              Last edited by alex606; 18 april 2012, 21:48.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X