Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

straatfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • straatfotografie

    Welke heeft het mooiste resultaat de nikon 35mm f 2 AF of de Nikon 35mm f 1.8G DX AF-S
    heeft iemand ervaring met beide, voor op d7000

  • #2
    Re: straatfotografie

    Met de 2.0 heb ik geen ervaring, maar heb al vaker gehoord dat die verouderd is en niet zo goed presteert. Ik heb de 1.8, maar gebruik ze niet zo veel.
    Als je met straatfotografie mensen fotograferen bedoelt, dan vind ik ze zelfs totaal ongeschikt.
    Ze vervormt teveel en vertoont tamelijk wat CA. Scherp is ze wel. Voor stadsgezichten en/of -landschappen is ze wel OK

    Succes
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: straatfotografie

      Vervorming en CA kan je met software aanpakken.

      Waar het eigenlijk omgaat is of de beeldhoek die hoort bij 35 mm op een cropcamera wel een beeldhoek is waar je wat mee kan.

      Ikzelf kan daar helemaal niets mee. Ooit heb ik een keer en 50 mm gekocht, voor mijn FF camera, voor fotografie op straat. Voor mij is het een totaal onwerkbare beeldhoek en heb hem dus verkocht.

      Overigens, de Nikkor 35 mm/2.0 staat bekend om klevende lamellen. De mijne had daar gelukkig geen last van.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: straatfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Waar het eigenlijk omgaat is of de beeldhoek die hoort bij 35 mm op een cropcamera wel een beeldhoek is waar je wat mee kan.
        Daar gaat het in dit topic net niet om. TS vraagt gewoon een vergelijking van twee 35mm-lenzen.

        (Trouwens: ik vind 35mm de meest veelzijdige lens op aps-c. Op straat zowel als elders te gebruiken, zowel voor portret als voor stadsbeeld, landschap, ...)
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: straatfotografie

          bedankt voor jullie reacties ik laat wel weten wat het gaat worden

          Comment


          • #6
            Re: straatfotografie

            Om dingen op straat te fotograferen gebruik ik graag m'n 58mm

            Comment


            • #7
              Re: straatfotografie

              De scherpte van de 1.8 35mm DX is beter, de bokey van de oude lens mooier.
              Persoonlijk zou ik ook eens kijken naar de 1.4 Sigma 30mm.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: straatfotografie

                k,heb een oude maar in perfecte staat verkerende nikkor 35-70 2.8 af-d op de kop getikt
                ik ga daar eens mee spelen schijnt niet slecht te zijn heeft iemand daar ervaring?

                Comment

                Working...
                X