Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Kenko teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of Kenko teleconverter

    Ik ben van plan een Sigma 120-300 f2.8 OS te kopen met 1.4 en 2.0 teleconverters. De Canon teleconverters vind ik te duur dus vallen buiten beschouwing.

    Mijn gevoel zegt mij dat ik voor de Sigma teleconverters moet gaan omdat het om een Sigma lens gaat, maar in een test van traumflieger.de zag ik dat de Kenko 1.4 teleconverter beter presteerde als de Canon 1.4x II, die (als ik mij niet vergis?) beter is dan de Sigma versie. Wat is jullie mening hierover, welke 1.4 en 2.0 teleconverters kan ik best kopen van Sigma of Kenko? Een combinatie van Kenko 1.4 en Sigma 2.0 of omgekeerd is uiteraard ook mogelijk.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Sigma of Kenko teleconverter

    Ik heb de Kenko 1.4 en Sigmaglas. Heel tevreden. Maar probeer, niet alleen de Kenko en de sigma, maar ook de Canon. Misschien duur, maar misschien de moeite. Als je een andere koopt, en die valt dan uiteindelijk niet zo mee, dan heb je een uitgave gedaan voor niets.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #3
      Re: Sigma of Kenko teleconverter

      Vergeet niet dat in de meeste testen maar 1 exemplaar getest wordt en dat ook afwijkingen kan hebben.

      Weet je niemand die er 1 heeft en waar je eens een dagje mee buiten mag?

      Aan die combi heb ik ook even gedacht, maar ik hou mn 50-500. Het is me toch wat veel geld.
      Ook al is het verschil heel groot in kwaliteit.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Sigma of Kenko teleconverter

        ik heb een Canon 1.4 gehad en nu een Soligor/Kenko DG 1.4 (op een 300 MM) en de laatste is net zo goed als de Canon, voordeel van de Kenko is dat ik hem op meerdere lenzen kan gebruiken, terwijl de Canon uitvoering slechts alleen op bepaalde L objectieven.
        De sigma extenders heb ik zelf geen ervaring, maar hoor alleen maar teleurstellende berichten erover (op Canon)
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma of Kenko teleconverter

          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Ik heb de Kenko 1.4 en Sigmaglas. Heel tevreden. Maar probeer, niet alleen de Kenko en de sigma, maar ook de Canon. Misschien duur, maar misschien de moeite. Als je een andere koopt, en die valt dan uiteindelijk niet zo mee, dan heb je een uitgave gedaan voor niets.
          De Canon III converters zijn gewoon te duur. Deze kosten per stuk 459 euro. Dus voor de 2 samen kost mij dat 918 euro Dat is gewoon te veel, in elk geval op dit moment. Het setje van Sigma of Kenko kosten 458 euro, dat is minder als 1 teleconverter van Canon... Zo groot zal het verschil wel niet zijn denk ik.

          Welke Sigma lens heb je en welke converter van Kenko gebruik je? De Kenko PRO 300 DGX 1.4 Extender Canon? Of de oudere DG versie?


          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Vergeet niet dat in de meeste testen maar 1 exemplaar getest wordt en dat ook afwijkingen kan hebben.

          Weet je niemand die er 1 heeft en waar je eens een dagje mee buiten mag?

          Aan die combi heb ik ook even gedacht, maar ik hou mn 50-500. Het is me toch wat veel geld.
          Ook al is het verschil heel groot in kwaliteit.
          Ik heb de Sigma 120-300 nu nog niet. Ik ben nog aan het sparen en koop de lens en de extenders tegelijk eind mei/begin juni. Het kan zijn dat ik de extenders tweedehands op voorhand koop, als ik die tegenkom. Dus het testen van iemand anders zijn combi lijkt mij niet zo nuttig, op mijn 400mm f5.6 heb ik namelijk geen AF met converters.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Sigma of Kenko teleconverter

            Ik ben net hetzelfde van plan, maar dan de 120-300 zonder OS.

            Welke extenders koop ik dan best? Soligor, Kenko of toch Sigma?
            De 3de versie van Canon is me ook gewoonweg te duur.
            Fotogallery
            My Pictureblog

            Comment


            • #7
              Re: Sigma of Kenko teleconverter

              Zoals de test op traumflieger aangeeft heb ik nooit enig verschil gemerkt tussen een Canon EX 1.4 II en een Kenko Pro 300 1.4x DG.
              Omdat ik die dingen weinig gebruik heb ik de Canon verkocht.

              Ik heb ook een Sigma EX 2x op de kop getikt, die geeft goede resultaten op de Sigma 180 3.5 macro.
              Maar niet op de Canon 400 5.6, alhoewel ik betwijfel of het met een Canon 2x beter zou zijn.
              Beide met MF, dus enkel op beeldkwaliteit.
              De lens is daarin de beslissende factor.

              Met Sigma 1.4 converter focusproblemen (hunten) op Canon lenzen gehad, zou dit niet doen.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma of Kenko teleconverter

                Ik heb een Kenko 1.4x DGX-MC4 gehad. Deze presteerde beter, scherper, dan de Sony 1.4 die 450€ kost.

                Ik zou gaan voor een 500mm of 600mm lens. Met teleconverters verlies je aan scherpte en focussnelheid.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma of Kenko teleconverter

                  Klopt dat een 500 of 600mm beter zou zijn. Maar dan mis je de flexibiliteit dn lage gewicht en handzaamheid van de 120-300.
                  Bij mij persoonlijk is het voor op reis de beste keuze.

                  En ik heb meer dan voldoende topfoto's gezien om de 120-300 te kiezen. Cfr. Sam Mannaerts
                  Fotogallery
                  My Pictureblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma of Kenko teleconverter

                    TS,
                    In het Duitse tijdschrift Colorfoto hebben afgelopen 2 nummers TC tests gestaan. Onder andere Sigma, echter geen Kenko.
                    Ik neem aan dat op de site van Colorfoto de meetgegevens staan.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment

                    Working...
                    X