Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon body in afwachting van.........?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon body in afwachting van.........?

    Graag zou ik voor mezelf een nieuwe Canon body willen kopen en dacht hierbij in de eerste plaats aan de 7D om mijn 40D te kunnen upgraden, die ik helaas niet meer in bezit heb. Ook heb ik in mijn vaste winkel nog een waardebon liggen, goed voor bv de aankoop van een 7D.
    Helaas staat de Canon 7D niet meer op stock en is de levering einde mei of later voorzien.

    Mijn vrouwtje wil graag voor haar zelf een bridge camera.

    Omdat de kans er bestaat, dat in september op de beurs "Photokina 2012" een opvolger van de Canon 7D voorgesteld wordt, zat ik met het volgende idee.
    Stel, ik koop nu in afwachting van de opvolger van de 7D een Canon 550D, waarbij mijn vrouwtje ook tevreden is met de grootte van de 550D en met de standaard lens 18-55 IS.

    Zo, zou ikzelf een tijdje verder kunnen met het gebruik van mijn eigen lenzen en intussen afwachten op de nieuwe opvolger van de 7D en lijkt het me ook handig om een 2de body als reserve te hebben.

    Iemand die dit een goed of slecht idee vindt
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Canon body in afwachting van.........?

    Tja, ik denk dat dit iets is waar weinigen jouw advies kunnen bij geven. Het is toch iets wat je voor jezelf moet uitmaken, hé...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Canon body in afwachting van.........?

      Ik zou ook 2dehands terug een 40D kunnen kopen, maar dat vindt mijn vrouwtje dan net weer wat te groot en te zwaar. Waarbij bij de 40D geen filmfunctie aanwezig is.
      Het blijft toch steeds moeilijk kiezen, hé

      De man wil groot en de vrouw wil klein
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #4
        Ik wou eigenlijk ook wachten op de 7DMk2 maar ik heb geleze dat ze hem ff maken en dat hoeft voor mij niet... Dus ga ik toch voor de 7D

        Comment


        • #5
          Re: Canon body in afwachting van.........?

          Dat de 7D FF gaat worden is nog niets bekend
          Sony A7 mkIII
          Is all I need :-)

          Comment


          • #6
            Re: Canon body in afwachting van.........?

            Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
            Ik wou eigenlijk ook wachten op de 7DMk2 maar ik heb geleze dat ze hem ff maken en dat hoeft voor mij niet... Dus ga ik toch voor de 7D
            Waar heb je dat gelezen? Er komt mss wel een goedkopere fullframe, maar de 7D krijgt ook een crop opvolger hoor. Ik zeg niet dat hij 7dmII wal noemen, maar er komt een flagship crop dslr hoor. Rumors zeggen Photokina in september, dus in januari kopen bij de BTW-dagen in Mediamarkt in Nederland tegen een fikse korting
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: Canon body in afwachting van.........?

              Ik denk om intussen en als afwachting op de opvolger van de 7D om voor een Canon 550D te gaan of misschien is een 2dehands 40D - 50D ook nog een optie
              Last edited by Moris; 17 april 2012, 16:05.
              Sony A7 mkIII
              Is all I need :-)

              Comment


              • #8
                Re: Canon body in afwachting van.........?

                Leica M9 ...
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Canon body in afwachting van.........?

                  wat ik dan niet begrijp, is wat er in je onderschrift staat
                  portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                  Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon body in afwachting van.........?

                    Alles klopt, behalve de Canon body...? en moest dus nog aangepast worden
                    Last edited by Moris; 17 april 2012, 18:18.
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon body in afwachting van.........?

                      Als je vrouwtje een kodak een dslr wilt, en de 550 is goed voor haar, wat houd je dan tegen?
                      Er zijn geen slechte toestellen meer, zeker niet bij Canon.
                      En de kitlens is zelfs ook al een redelijke lens, komt ze daar niet mee toe, kan ze later uit jou arsenaal putten, toch?
                      En er is echt niet zoveel verschil meer tussen de outputs van de huidige generatie dslr's
                      Over die niet verkrijgbare camera's, wat een miserie. De huidige zijn niet leverbaar, de nieuwe zijn er nog niet, ik zou momenteel geen fotohandelaar willen zijn!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon body in afwachting van.........?

                        Als eos 550D gebruiker kan ik U alleen zeggen dat uw vrouw er veel plezier zal aan hebben en jij ook als 2e body. Onthoud wel dat je van dat ef-s 18-55 objectief moeilijk van af geraakt 2e hands, mijne is ook in de kast beland.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon body in afwachting van.........?

                          Als ik deze standaardlens EF-S 18-55 IS II vergelijk met de meeste compact camera's, dan valt de kwaliteit van de lens reuze mee.
                          Zo zal de EF-S 18-55 IS II op de Canon 550D of 40/50D, later als standaard lens op de body meestal blijven staan, zodat het vrouwtje dit overal mee kan nemen.
                          Sony A7 mkIII
                          Is all I need :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon body in afwachting van.........?

                            Enig vraag rest nog... wat met die 550D als blijkt dat vrouwlief naderhand toch liever dat bridgetoestel zou hebben ipv die dslr?
                            Volgens mij praat je je vrouw een kleine dslr aan ipv een bridge, omdat die 550D jou van pas komt in afwachting van een (nieuwe) 7D...
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon body in afwachting van.........?

                              Mijn vrouwtje had de Canon SX40 (bridgecamera) in gedachten en naar deze Canon SX40 zijn we beiden in de winkel ook gaan kijken en voelen.
                              Nu stonden beide camera's, dus de Canon SX40 en de 550D in de winkel netjes naast elkaar.
                              Zodat het ons ook direct opviel dat deze bijna even groot en zwaar zijn (550D body) en hierdoor is de keuze van de Canon SX40 afgevallen en neigden we meer door naar de 550D.

                              Zeker gezien de hogere kwaliteit die we hiervoor in de plaats krijgen
                              Sony A7 mkIII
                              Is all I need :-)

                              Comment

                              Working...
                              X