Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke lens D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke lens D90

    Ik ben van plan om lichtsterke lenzen aan te kopen.
    Probeer me wat mee toe te leggen op concertfotografie. Nu zou ik me een standaardlens en een tele willen aankopen. Enige suggesties? Tips?
    Ik hoor veel goeds van de Tamron SP AF 17-50mm f/2.8. (Is er veel verschil tussen die zonder VC of met) Ik hoor dat die zonder VC er beter uitkomt.
    En voor de tele de Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS HSM.
    Wat denken jullie ervan? Of zijn er nog andere lenzen die ik in overweging moet nemen?

    Grtz,
    Thomas

  • #2
    Re: Lichtsterke lens D90

    De Tamron 17-50 mm in VC vind ik zeker niet slecht en de Sigma 70-200 OS vind ik een aanrader. De AF is niet supersnel maar is bij concertfotografie geen issue.

    Sigma komt uit met een 50-150 mm OS, heb je daar al eens aan gedacht?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterke lens D90

      "De Tamron 17-50 mm in VC" , bedoel je hier de versie MET of ZONDER VC?
      De 50-150mm OS lijkt me ook een interessante lens. Alleen nog afwachten hoe ze onthaald zal worden.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterke lens D90

        Ik heb de tamron pas en sta er versteld van.
        Ik heb de versie zonder VC, want ik denk dat dat op die brandpuntafstand weinig verschil maakt.
        Er wordt ook vanuit gegaan da de versie zonder VC scherper.
        Dat ze scherp is heb ik al gemerkt, maar als er veel verschil is weet ik niet.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterke lens D90

          Ik heb pas de tamron 17-50mm f2.8 zonder VC gekocht (ook voor D90) en ik ben er tot nu toe heel tevreden van. Wij hebben redelijk research gedaan en dit was de uiteindelijke keuze. De versie zonder VC zou scherper zijn dan deze met VC...

          Voor tele heb ik de 18-200mm (kitlens)... deze voldoet voor mij. Ik had ook een 80-200mm f2.8 zonder VC gekocht. Maar vermits ik deze veel te weinig gebruikte heb ik heb verkocht en een groothoek in de plaatst gekocht...
          ~Try and fail, but don't fail to try ~

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterke lens D90

            Groothoek staat ook nog op de verlanglijst. Hier zou ik willen gaan voor de Tokina 11-16 f2.8
            Iemand al enige ervaring hiermee?

            Comment


            • #7
              Re: Lichtsterke lens D90

              AF-S 35mm f/1.8 DX. Zeer goede lens.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Lichtsterke lens D90

                Voor groothoek liever de 12-24 van Tokina. En dat omwille van het iets grotere bereik.
                Lichtsterke groothoek heb je toch zelden nodig. (ps: ik heb ze zelf en ben er zeer tevreden over)

                Die 35mm 1.8 is mijn grootste miskoop tot nu toe, ik gebruik ze zelden nog.
                Ze heeft wel even dienst gedaan toen mijn 18-105 binnen was voor herstelling.
                Die is ondertussen ook ingewisseld voor een 17-50 van Tamron en dan heb ik nog een 50mm 1.8. De 50mm gebruik ik nog liever dan de 35mm. Maar zelfs 50 mm is mij te kort voor aan een podium. Ik maak liever foto's van de personen afzonderlijk dan van een hele groep.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtsterke lens D90

                  Heb net de Tamron 17-50 f2,8 (zonder VC) besteld. Vol spanning aan het wachten tot ik ermee kan gaan schieten. Nu dus sparen voor de Sigma 70-200 f2,8. Of zijn er toch nog betere alternatieven?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtsterke lens D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door coolst Bekijk bericht
                    Groothoek staat ook nog op de verlanglijst. Hier zou ik willen gaan voor de Tokina 11-16 f2.8
                    Iemand al enige ervaring hiermee?
                    Hallo,

                    Ik heb de Tamron 17-50 f2.8 zonder VC (zoals al eerder vernoemd), ik ben er zeer tevreden mee.

                    De Tokina 11-16 f2.8 zit ook in mijn assortiment, ook een hele fijne lens, weeral zeer tevreden van. Jumpforjoy haalt aan om beter de 12-24 f2.8 te nemen. Ik begrijp zijn punt, maar als je toch de Tamron 17-50 f2.8 aanschaft, heb je de 11-16 + 17-50... Zo heb ik in ieder geval de keuze gemaakt tussen de 11-16 en de 12-24....
                    ~Try and fail, but don't fail to try ~

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtsterke lens D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door coolst Bekijk bericht
                      Heb net de Tamron 17-50 f2,8 (zonder VC) besteld. Vol spanning aan het wachten tot ik ermee kan gaan schieten. Nu dus sparen voor de Sigma 70-200 f2,8. Of zijn er toch nog betere alternatieven?
                      Er zijn geruchten van een nieuwe Tamron 70-200 F2.8 VC (hier wacht ik ook op)
                      Bijna zeker komt Tokina dit jaar met een 70-200 F4 met stabilisatie.
                      Of je kan voor een tweedehands 70-200 (VRI of VRII) van Nikon gaan.

                      Prijzen van de Tamron en Tokina zijn nog niet bekend.
                      De Nikon VRI vind je tweedehands voor dezelfde prijs als de Sigma OS.

                      'Thatnikonguy' op Youtube heeft ergens een filmpje waar hij de Nikon VRII, De Tamron (oude, zonder VC) en de Sigma OS vergelijkt.
                      (ik vind het niet zo direct, anders had ik het geplaatst)
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtsterke lens D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        Er zijn geruchten van een nieuwe Tamron 70-200 F2.8 VC (hier wacht ik ook op)
                        Bijna zeker komt Tokina dit jaar met een 70-200 F4 met stabilisatie.
                        Of je kan voor een tweedehands 70-200 (VRI of VRII) van Nikon gaan.

                        Prijzen van de Tamron en Tokina zijn nog niet bekend.
                        De Nikon VRI vind je tweedehands voor dezelfde prijs als de Sigma OS.

                        'Thatnikonguy' op Youtube heeft ergens een filmpje waar hij de Nikon VRII, De Tamron (oude, zonder VC) en de Sigma OS vergelijkt.
                        (ik vind het niet zo direct, anders had ik het geplaatst)
                        ik heb de Tamron 18-250 , Tokina 80-400 en de Nikon 70-200 VRI. Qua gewicht heeft de Nikon natuurlijk geen voordeel , maar als ik zeker wil zijn van mooie foto's steekt hij toch met kop en schouders boven de andere twee uit ( ik weet dat je ze niet niet in hetzelfde segment kan plaatsen maar ik kan enkel die vergelijken uit mijn ervaring )
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtsterke lens D90

                          Ik heb de Sigma 70-200 2,8 zonder OS en daar ben ik zeer tevreden van. Lekker snel en scherp.
                          Ook net de 11-16 van Tokina gekocht, nog niet getest maar ik verwacht dat deze zeer goed gaat zijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door KENROCKWELL
                          The Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X is the best ultrawide zoom available for Nikon DX cameras, better than even Nikon's more expensive 12-24mm AF-S DX.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtsterke lens D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                            ik heb de Tamron 18-250 , Tokina 80-400 en de Nikon 70-200 VRI. Qua gewicht heeft de Nikon natuurlijk geen voordeel , maar als ik zeker wil zijn van mooie foto's steekt hij toch met kop en schouders boven de andere twee uit ( ik weet dat je ze niet niet in hetzelfde segment kan plaatsen maar ik kan enkel die vergelijken uit mijn ervaring )
                            Heel leuk, maar ik zie niets over een Tamron 18-250 of Tokina 80-400.
                            De 18-250 kan je al niet vergelijken met eender welke lens ik noemde.
                            Je kan ze trouwens niet vergelijken, want de Tokina en Tamron die ik noemde zijn nog niet verkrijgbaar.
                            TS vraagt naar alternatieven en die geef ik gewoon. Aangezien TS iets zegt over sparen zal de aankoop niet voor direct zijn en kan je dus ook rekening houden met lenzen die er eind dit jaar wel zullen zijn.
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                            Comment

                            Working...
                            X