Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad voor nieuw fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad voor nieuw fototoestel

    Hallo.
    Ik ben een goed jaar geleden begonnen met fotografie, en al 2 jaar in het bezit van een Nikon Coolpix P90.
    Ik wens graag over te stappen naar een nieuwer toestel, en graag een deftige body waarbij ik van lens kan veranderen.
    Iemand suggestie's? Ook in verband met lenzen?

    Ik heb al wat gezocht, en de Canon 1000D interesseert mij wel, maar geen enkele ervaring hiermee.
    Canon EOS 550D 18-55mm & 75-300mm
    http://aurelievndl.deviantart.com
    http://student.nmct.be/aurelie.vandaele

  • #2
    Re: Raad voor nieuw fototoestel

    Waarschijnlijk vind je hier wel via de knop zoeken op dit forum meer info over.
    Als je kan de nieuwe 1100D nemen (daar kan je ook mee filmen in vergelijking met 1000D)
    Bij standaard kit lens gaan voor deze met IS (Image Stabilisatie), omdat iedereen wel eens last heeft van Parkinson
    Lenzen:
    Eventueel aanvullen met een EFS 55-250 IS lens voor tele en een vaste 50 mm voor portretten.
    Als het kan deze kopen met (één van de) lenzen in één kit (dat komt meestal goedkoper uit).
    Canon / Ubuntu / MacOSX / GIMP

    Comment


    • #3
      Re: Raad voor nieuw fototoestel

      Wat wil je gaan fotograferen,wat is je budget ....?
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Raad voor nieuw fototoestel

        Vooral van de natuur (vogels) dus een toestel met redelijk snelle reactietijd.
        En budget rond de 500-600 euro, ev. occasie.
        Canon EOS 550D 18-55mm & 75-300mm
        http://aurelievndl.deviantart.com
        http://student.nmct.be/aurelie.vandaele

        Comment


        • #5
          Re: Raad voor nieuw fototoestel

          wat denk je van een nikon d3100

          Comment


          • #6
            Re: Raad voor nieuw fototoestel

            Ik zou vogels toch ontraden.

            Voor een snelle sluitertijd heb je (bij Canon) bv een 7D, 60D of 2e hands 1DIII nodig.

            Dan zit je al wel aan de 1000 euro zonder reservebatterijen, geheugenkaartjes, rugzak.

            Maar dan komt het : de lenzen !!!

            Ik ben tevreden met mijn 100-400, maar da's dan ook de goedkoopste lens waar je enkel nog grote vogels mee kan doen.

            Voor kleine vogels spreken we over 500 mm of meer en lenzen van 6500 euro en meer ...

            Vogelfotografie is de duurste vorm van fotografie en je moet er heel veel tijd en geduld voor hebben. En kennis van de natuur !

            Gewoon ff met man, kinderen en hond gaan wandelen en terloops een fotootje van een vogeltje nemen, zit er niet in.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Raad voor nieuw fototoestel

              Oorspronkelijk geplaatst door Aurelievndl Bekijk bericht
              Vooral van de natuur (vogels) dus een toestel met redelijk snelle reactietijd.
              En budget rond de 500-600 euro, ev. occasie.
              sony a57 is een toestel met uiterst snelle reactie tijd, weet de prijs niet precies, is nog maar pas op de markt.

              Comment


              • #8
                Re: Raad voor nieuw fototoestel

                Oorspronkelijk geplaatst door Aurelievndl Bekijk bericht
                Hallo.
                Ik ben een goed jaar geleden begonnen met fotografie, en al 2 jaar in het bezit van een Nikon Coolpix P90.
                Ik wens graag over te stappen naar een nieuwer toestel, en graag een deftige body waarbij ik van lens kan veranderen.
                Iemand suggestie's? Ook in verband met lenzen?

                Ik heb al wat gezocht, en de Canon 1000D interesseert mij wel, maar geen enkele ervaring hiermee.
                Ik zie dat je een laag budget hebt, dus die 1000d is zeker een aanrader. Ik weet niet of je in je prijs van max. 600 euro een lens berekent hebt.
                In dat geval raad ik je een tweedehands 1000D of 1100D aan in combinatie met een tweedehands canon 70-300 is. (non L)

                De 70-300 IS... is een goeie lens, als je een body kan vinden met hogere resolutie voor de prijs die je in gedachten hebt is dat meegenomen. Een body met hogere resolutie laat je toe nog een beetje meer te croppen dan die 1000D (10mp) voor vogels of kleinere dieren.
                (Die 70-300 IS laat wel iets meer toe dan de 10mp van de 1000D om te croppen)

                Er is idd beter materiaal, maar voor je budget van 600 euro is dit je beste keuze als wil investeren in Canon en samen met een goed boek over fotografie en veel praktijk kan hiermee uitstekende resultaten bereiken.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Raad voor nieuw fototoestel

                  Ik had van 2009 tot 2011 ook een Nikon Coolpix P90.
                  Voor buitenopnames was (en is) dit toestel zeer goed, het weegt bovendien niet veel en is ideaal om mee te nemen op reis.
                  De beperkingen zag ik pas goed toen ik binnen wou fotograferen, en vooral in mindere lichtomstandigheden.
                  Wat ik tekort kwam bij dit toestel was hoge ISO-waarden, waardoor lange sluitertijden noodzakelijk waren en er veel ruis was op de foto's.
                  Ik kocht na lang beraad de Nikon D7000 met een allround lens Nikon 18-200 VR II, en ben er heel tevreden over.
                  Dat toestel is echter veel duurder dan het vooropgestelde budget van Aurelie.
                  Ik vraag me eigenlijk af of een instap-DSLR toestel veel beter zal zijn dan de Nikon Coolpix P90, die een heel breed bereik heeft.
                  Misschien toch nog eens heel goed nadenken vooraleer je beslist.
                  Veel succes !
                  Last edited by paddy8908; 16 april 2012, 18:00.
                  Ervaring is de som van je fouten.
                  Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raad voor nieuw fototoestel

                    Voor vogels zal je budget moeten opgetrokken worden of wachten had vroeger 300mm( 70/300) en nu 100/400 en deze is voor vogels dikwijls geen tele genoeg .Wel zeer tevreden van lens maar is wel duurder dan het budget dat je voorziet .De kitlens met is en de 55/250 zoals door anderen reeds aangegeven is een goede set om te starten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raad voor nieuw fototoestel

                      Misschien deze toestellen eens bekijken? Geen spiegelreflexen maar wel geschikt voor vogelfotografie maar kennis van de natuur is belangrijker dan de camera!

                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                      Of deze:
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                      Succes met je keuze.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raad voor nieuw fototoestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
                        Ik had van 2009 tot 2011 ook een Nikon Coolpix P90.
                        Voor buitenopnames was (en is) dit toestel zeer goed, het weegt bovendien niet veel en is ideaal om mee te nemen op reis.
                        De beperkingen zag ik pas goed toen ik binnen wou fotograferen, en vooral in mindere lichtomstandigheden.
                        Wat ik tekort kwam bij dit toestel was hoge ISO-waarden, waardoor lange sluitertijden noodzakelijk waren en er veel ruis was op de foto's.
                        Ik kocht na lang beraad de Nikon D7000 met een allround lens Nikon 18-200 VR II, en ben er heel tevreden over.
                        Dat toestel is echter veel duurder dan het vooropgestelde budget van Aurelie.
                        Ik vraag me eigenlijk af of een instap-DSLR toestel veel beter zal zijn dan de Nikon Coolpix P90, die een heel breed bereik heeft.
                        Misschien toch nog eens heel goed nadenken vooraleer je beslist.
                        Veel succes !
                        Ja, inderdaad. Ik heb onlangs een Canon 550D gebruikt, en vergeleken met mijn P90 mis ik een aantal zaken.
                        Canon EOS 550D 18-55mm & 75-300mm
                        http://aurelievndl.deviantart.com
                        http://student.nmct.be/aurelie.vandaele

                        Comment

                        Working...
                        X