Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een robuust, stofbestendig fototoestel. Ik dacht aan een Pentax Optio WG-2. Heeft er iemand hiermee ervaring of kan iemand een ander robuust toestel aanraden?

    Het is voor gebruik op werven, stof en beton enerzijds en fototoestellen anderzijds gaan niet goed samen, heb er al een aantal goedkope simpele versleten.

    Bedankt!

  • #2
    Re: Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

    De Nikon D serie is erg robuust. Denk daarbij aan de D3 e.d.

    Ook de Canon Ds serie is opvallend degelijk gebouwd.

    Met mijn Canon 5D MK2 heb ik afgelopen jaren op heel wat stoffige locaties fotoseries gemaakt en nooit uitval van camera gehad.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

      Ik denk dat jullie niet helemaal op 1 lijn zitten qua budget
      Groeten Remco.

      Comment


      • #4
        Re: Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

        Inderdaad, ben op zoek naar een simpele point & shoot die al eens mag vallen.

        Comment


        • #5
          Re: Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

          Waarom kijk je niet voor een camera die geschikt is om 10 meter oid onder water te gaan? Neem er 1 zonder zoom en je bent gelijk van het stofprobleem af.
          Groeten Remco.

          Comment


          • #6
            Re: Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

            De meest robuste point and shoots zijn waterdicht tot op 10 meter, schokbestendig tegen een val van 2 meter, werken nog bij min tien graden, en kunnen een poutrelle stutten van 100 kg.
            Neem er zo twee, maar laat ze niet gelijktijdig in de kelder vallen.

            Comment


            • #7
              Re: Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

              Deze is ook goed:


              Niet uit eerste hand maar deze onlangs in handen gehad tijdens een snorkeltripje. Een koppeltje vroeg toen we lagen te dobberen in het water of ik een fotootje wilde nemen van hun.
              Leg wel de GPS af als je die niet nodig hebt, dat is een echte batterijvreter.

              Comment


              • #8
                Re: Robuust stofbestendig fototoestel gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Deze is ook goed:


                Niet uit eerste hand maar deze onlangs in handen gehad tijdens een snorkeltripje. Een koppeltje vroeg toen we lagen te dobberen in het water of ik een fotootje wilde nemen van hun.
                Leg wel de GPS af als je die niet nodig hebt, dat is een echte batterijvreter.
                @Sultana : ik heb dit toestel zelf ook, en ben er vrij tevreden over, maar werkt die gps-functie goed bij jou ? Bij mijn toestel durft dit makkelijk 10 minuten tot een half uur duren vooraleer hij deftige plaatsbepaling weergeeft. Hier ben ik echt wel in ontgoocheld.

                Comment

                Working...
                X