Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d i - 5dii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5d i - 5dii

    Hallo

    Aangezien hier veel gebruikers zijn die zowel de MK I hebben gehad en nu de MK II bezitten ( of in hun bezit gebben gehad ) wil ik toch graag wetenof de verschillen ( o.a. in beeldkwaliteit ) tussen deze 2 toestellen groot zijn. Aangezien mijn 5D MKI enkele maanden geleden gestolen is overweeg ik terug een 5D, ik weet enkel nog niet welke versie. ( Terug een I of een II ) (En keuze is er genoeg in de tweedehands rubriek ).
    Alvast bedankt voor de reacties

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: 5d i - 5dii

    Zoals ik al aangaf heb ik enige ervaring met deze 2 camera's

    De grote verschillen zijn volgens mij op zich wel bekend; veel hogere resolutie, wat ik toch wel de moeite waard vind, geeft fors meer cropruimte. Verder vind ik de hogere ISO's van de 5D II beter, en je hebt überhaupt meer speelruimte qua ISO. De 5D gaat immers niet verder dan 1600 native en 3200 maximaal, terwijl de 5DII native tot 6400 gaat en max tot 25600. Verder dan 6400 ga ik overigens nooit, da's niet meer de moeite waard om te gebruiken, tenzij je als getuige een misdrijf wilt vastleggen misschien

    Dan heb je nog Lifeview (is handig, ik gebruik het vooral bij productfotografie) kun je filmen (voor mij niet de moeite waard) en is het schermje van de 5DII véél beter Wat ik zelf ook wel handig vind is dat de 5DII in procenten aangeeft hoeveel stroom je nog in je accu hebt.

    Anyway, ik vind de verschillen tussen de camera's groot genoeg om je de 5DII te adviseren, als je het geld ervoor hebt
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: 5d I - 5dII

      <KNIP>

      en op welk vlak is de mkII zoveel beter dan de I ?
      Last edited by LesC; 16 april 2012, 11:47.
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

      Comment


      • #4
        Re: 5d i - 5dii

        vergeet niet te vermelden dat de MK1 berucht was m.b.t. stof op de sensor.

        Bij de MKII heb ik nooit last van stof gehad.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: 5d i - 5dii

          niet twijfelen, als je het budget hebt, ga voor de 5dmkII
          die steekt er met kop en schouders bovenuit

          ik vind het veel scherpere scherm ook een enorm voordeel
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: 5d i - 5dii

            Ik heb ooit eens een mk1 in handen gehad, en ben verbaast dat jij die foto's daaruit hebt kunnen pitsen: chapeau.
            Mijn 5d2 had nooit zoveel nabewerking nodig, als wat die mk1 me onmiddellijk voorschotelde.

            Comment


            • #7
              Re: 5d i - 5dii

              Ik geloof dat het ondertussen duidelijk is

              Hartelijk dank voor de reacties

              mvg
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #8
                Re: 5d i - 5dii

                Wanneer mogen we je weer feliciteren met je nieuwe aanwinst.

                Comment


                • #9
                  Re: 5d i - 5dii

                  Zoals ik al heb vermeld is al mijn fotoapparatuur enkele maanden geleden gestolen bij een woninginbraak
                  De 30D die ik had heb ik vorige week vervangen door een 40D . De 17-40mm L die ik toen had heb ik ondertussen ook terug gekocht. De 5D hoop ik binnen enkele weken te kopen, ik kijk rustig uit op de tweedehandsmarkt. Met de komst van de 5D mark III is er genoeg keus in tweedehandse 5d's
                  Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                  www.ginodepreter.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5d I - 5dII

                    <KNIP>

                    Ik vind die commentaar op die AF zwaar overdreven, de AF is zelfs zeer goed en precies in mijn ogen. Ik gebruik het toestel naast mijn 7D en heb mijn 1DmarkIII pas verkocht. Dus ik weet wat een goede AF betekend. De 5D moet voor aktie in AI-SERVO op het gebied van precisie niet onderdoen voor mijne 7D. Ik vind zelfs de buitenste focuspunten, die hier voortdurend worden afgebroken, helemaal niet zo slecht. Het enige nadeel voor mij is de 3,9 frames per seconde, maar dat neem ik er met plezier bij als ik naar de beeldkwaliteit kijk die ik ervoor in de plaats krijg.

                    Grts, Spikke!
                    Last edited by LesC; 16 april 2012, 11:47.
                    www.rallyandraces.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5d I - 5dII

                      Oorspronkelijk geplaatst door spikke Bekijk bericht
                      Ik vind die commentaar op die AF zwaar overdreven, de AF is zelfs zeer goed en precies in mijn ogen. Ik gebruik het toestel naast mijn 7D en heb mijn 1DmarkIII pas verkocht. Dus ik weet wat een goede AF betekend. De 5D moet voor aktie in AI-SERVO op het gebied van precisie niet onderdoen voor mijne 7D. Ik vind zelfs de buitenste focuspunten, die hier voortdurend worden afgebroken, helemaal niet zo slecht. Het enige nadeel voor mij is de 3,9 frames per seconde, maar dat neem ik er met plezier bij als ik naar de beeldkwaliteit kijk die ik ervoor in de plaats krijg.

                      Grts, Spikke!
                      + 1


                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X